Zo, dat noem ik nog eens een oud topic afstoffen.
Maar als je dus 5.000 km per jaar fiets, dan dien je na een paar jaar al het zadel te vervangen? (Of de hele fiets natuurlijk)
En mensen als DDX zelfs meermaals per jaar?
Dat lijkt mij sterk.
Leeftijdsduur fietszadel
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Ligt ook echt aan je zadel. Ik rijd met berk, die scheuren meestal na een 15 a 20k. Soms nog later.
Of in de eerste kilomters maar dan krijg je een nieuwe.
Of in de eerste kilomters maar dan krijg je een nieuwe.
-
- Forum-lid
Selle Italia nu 28.000 km erop en nog als nieuw.
Ja, ik ga staan bij kuilen/hobbels.
Eigen gewicht van 66,5 kg zal ook in positieve zin van invloed zijn...
Denk dat er geen eenduuidig antwoord op te geven is.
Ja, ik ga staan bij kuilen/hobbels.
Eigen gewicht van 66,5 kg zal ook in positieve zin van invloed zijn...
Denk dat er geen eenduuidig antwoord op te geven is.
Gelukkig niet, hangt denk ook wel van je zadel af en hoeveel je beweegt erop of padding bijvoorbeeld indeukt/wegslijt.scottwilko schreef: ↑14 dec 2024 19:27 Zo, dat noem ik nog eens een oud topic afstoffen.
Maar als je dus 5.000 km per jaar fiets, dan dien je na een paar jaar al het zadel te vervangen? (Of de hele fiets natuurlijk)
En mensen als DDX zelfs meermaals per jaar?
Dat lijkt mij sterk.
De keren dat ik zadel heb moeten vervangen is omdat die teveel meegaf als in ergens in zadel gekraakt oid, dat viel dan gewoon onder garantie.
Ik rijd op al mijn fietsen met een ritchey wcs carbon streem.
De keren dat zadel inzakte was met de ritchey superlogic streem, ergens teveel op bezuinigd denk (kwa gewicht, want zal was duurder) de carbon streem heb ik het nog nooit gehad.
Ik heb vroeger meermaals een carbon Specialized Toupe vernield. Het zadeldek brak steeds. Bijvoorbeeld wanneer ik over een drempel reed tijdens koers. Specialized deed er niet moeilijk over en ik kreeg gewoon een nieuwe. Maar na het derde gebroken zadel heb ik er een Phenom opgezet, omdat die een stuk steviger is.
Heb er inmiddels een Power opzitten die nu 4 jaar en denk ik 40k kilometers oud is. Die is nog helemaal goed.
Heb er inmiddels een Power opzitten die nu 4 jaar en denk ik 40k kilometers oud is. Die is nog helemaal goed.