Ik heb de Time Iclick (Racer) besteld, na de zeer goede review op Bikeradar. Daar kwam de Time Iclick 2 als beste pedaal uit de bus.
Echter na veelvuldig gelezen te hebben dat de schoenplaatjes erg snel verslijten, heb ik de Racer retour gezonden en ingeruild voor de Look Keo Carbon.
Voor deze beslissing heb ik mij dus geheel laten lijden door de slechte berichten over de schoenplaatjes, de Iclick Racer is volgens mij vergelijkbaar met de Iclick 1.
Toch vind ik het jammer, de Iclick was mijn eerste keus. Zeker door het ingenieuze in-click systeem. En ik vraag mij ook af wat de waarde van de positieve Bikeradar review is.
De Keo's voldoen goed, maar ook niet meer dan dat. Het in-clicken gaat moeizaam, je moet zoeken. Daar hoopte ik met de Time Iclick vanaf te zijn.
Ik hoop dat Time dit product binnenkort gaat perfectioneren, want het basis idee vind ik nog steeds erg aantrekkelijk.
Time pedaalset Iclic2 montage
Ik heb eveneens dat Bikeradar bericht gelezen voor ik ze kocht. Je moet wel voor ogen houden dat ze die pedalen slechts een beperkte tijd testen. Ik was in het begin ook enthousiast tot ik merkte hoe snel alles begon te slijten en hoeveel speling dit op mijn pedalen gaf. Ik reed rond met een nieuwe Colnago en kreeg van mijn fietsmakkers soms de commentaar dat mijn schoenplaatjes zo'n tikkend geluid gaven. Dat kwam dus gewoon van de speling en dus was het weer tijd om de plaatjes te vernieuwen. Daarna was het weer een maandje goed.
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om ze te wisselen. Beter een pedaal dat wat lastiger inklikt maar je dan ook veilig vasthoudt, dan een pedaal dat moeiteloos inklikt (en toegegeven, dat is bij de Iclics echt wel zo), maar die bijna even moeiteloos weer kunnen open klikken.
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om ze te wisselen. Beter een pedaal dat wat lastiger inklikt maar je dan ook veilig vasthoudt, dan een pedaal dat moeiteloos inklikt (en toegegeven, dat is bij de Iclics echt wel zo), maar die bijna even moeiteloos weer kunnen open klikken.
Ik heb op twee fietsen iClics zitten. (de carbon en titanium versie) Heb er nu zo'n 15.000 km op weg en totaal geen slijtage. Wel 4 keer nieuwe platen gemonteerd, maar moet dat bij Shimano, Look en consorten ook niet?
Bij inklikken wil wel eens gebeuren dat je er niet goed inzit. Je voet kan dan kantelen. Dat voel je snel genoeg. Even uit- en weer inklikken en je zit goed vast. Als spurter al meerdere sprints gestreden met deze pedalen en nog nooit uitgeklikt.
Bij inklikken wil wel eens gebeuren dat je er niet goed inzit. Je voet kan dan kantelen. Dat voel je snel genoeg. Even uit- en weer inklikken en je zit goed vast. Als spurter al meerdere sprints gestreden met deze pedalen en nog nooit uitgeklikt.