Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Ksyrium Equipe velg gescheurd?Garantie?

mnslingerland
Forum-lid

mnslingerland 22 mei 2012 16:59

bikeslave schreef:Nou ik kan je wel vertellen dat ik het zelfde hebt meegemaakt met scheuren in Mavic velgen. Ik kan je wel wel vertellen dat de service van Mavic een ramp is. Sorry ik geef je weing kans. Ik moet dan ook nooit niets meer van Mavic.

Dit is ook mijn advies aan iedereen die het wil horen over de afgelopen en toekomstige jaren.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 22 mei 2012 18:35

Vandaag wiel afgeleverd bij mijn fm. Deze stuurt hem op naar Mavic. Met hem afgesproken dat hij binnen 3 weken met een oplossing moet komen. Het kan mij geen donder schelen wie er garantie geeft de fm of mavic, zolang ik er maar niet op achteruit ga. Ik wacht even af, heb het volste vertouwen in mijn fm. Wel een net reserve wiel mee gekregen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

53T
Forum-lid

53T 23 mei 2012 07:29

Normaal zal codagex dit zonder probleem oplossen. Dit meestal ook in een termijn van ongeveer 2 weken.
I.v.m. die anti codagex-mavic campagne, dan zou ik eerst beginnen bij merken zoals campagnolo hun service is verre van vergelijkbaar met deze van mavic.
Mavic en shimano bieden momenteel de beste garantie betreffende betwistbare problemen in de fietsbranche. Dit moet je dan ook zien in de total aftermarket omzet in welke merken als fulcrum, campagnolo nog steeds een kleinere spelers zijn (wel lokaal gebonden).
Als de garantie bv 1 maand verlopen is zal bv mavic meestal nog eens denken aan de betekenis van "coulance" terwijl de meeste andere een bestekje zullen doorsturen.

niekgeerts
Forum-lid

niekgeerts 23 mei 2012 08:09

Ik heb m'n Mavic Kysrium Elite wielset ook gescheurd gehad. Terug gestuurd, en ook nieuwe velg erom heen.
Duurde allemaal erg lang, en was erg onduidelijk. 3 week later waren er alweer spaken uitgeknapt.

Verkocht, en voor mij geen Mavic, en dus ook geen Mavic servicecenter meer! Fulcrum of origineel Shimano it is!

joeywl
Forum-lid

joeywl 23 mei 2012 18:10

Nooit problemen met Mavic gehad, ook niet bij ons in de zaak ( kwa garantie zaken ). Als het wiel of velg op vooraad is is altijd met een week geregeld. En als Codagex het niet op voorraad heeft dan heeft een fatsoenlijke FM wel een reserve wiel liggen.

bikeslave
Forum-lid

bikeslave 23 mei 2012 21:37

Nou dan zal ik wel pech gehad hebben ,maar nogmaals NOOIT MEER MAVIC!!!!!!!!!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 mei 2012 21:46

joeywl schreef:Nooit problemen met Mavic gehad, ook niet bij ons in de zaak ( kwa garantie zaken ). Als het wiel of velg op vooraad is is altijd met een week geregeld. En als Codagex het niet op voorraad heeft dan heeft een fatsoenlijke FM wel een reserve wiel liggen.
Nou dan ben je wel de enige denk ik. De wielen zijn niet slecht, maar met de garantie heb ik ook alleen maar slechte ervaringen en ik ben niet de enige in mijn fietsgroepje, zouden dat allemaal geen fatsoenlijke dealers zijn? Terwijl het met michelin, schiemant en cube binnen enkele dagen geregeld was.

joeywl
Forum-lid

joeywl 23 mei 2012 22:14

Dat zeg ik niet, zou ik ook niet weten.Ik bedoel ook geen problemen kwa garantie zaken, wel is een gescheurde velg tegen gekomen van Mavic, maar ook van andere merken. Ik zeg alleen als ik een klant binnen krijg met een gescheurd wiel van Mavic dat het vrij snel en zonder gezeur word geregeld door Codagex.

baron062
Forum-lid

baron062 23 mei 2012 22:29

joeywl schreef:Dat zeg ik niet, zou ik ook niet weten.Ik bedoel ook geen problemen kwa garantie zaken, wel is een gescheurde velg tegen gekomen van Mavic, maar ook van andere merken. Ik zeg alleen als ik een klant binnen krijg met een gescheurd wiel van Mavic dat het vrij snel en zonder gezeur word geregeld door Codagex.
Bedoel je dat jullie, als fietsenmaker, de garantie af laten hangen van de pet van je toeleverancier? Foei!

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 24 mei 2012 10:21

baron062 schreef: Bedoel je dat jullie, als fietsenmaker, de garantie af laten hangen van de pet van je toeleverancier? Foei!
Geloof dat ik niet mee ben?

Btw: Wat word er toch weer lekker op Mavic geschoten. Typisch geval van "forumgeklaag".
Slechte ervaringen zijn er bij zoveel merken, Philips, Easton, Aegon, AH, Rabobank etc.
Goede ervaringen zijn er bij zoveel merken, Philips, Easton, Aegon, AH, rabobank etc.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

jansen01
Forum-lid

jansen01 24 mei 2012 10:25

flores schreef:
baron062 schreef: Bedoel je dat jullie, als fietsenmaker, de garantie af laten hangen van de pet van je toeleverancier? Foei!
Geloof dat ik niet mee ben?

Btw: Wat word er toch weer lekker op Mavic geschoten. Typisch geval van "forumgeklaag".
Slechte ervaringen zijn er bij zoveel merken, Philips, Easton, Aegon, AH, Rabobank etc.
Goede ervaringen zijn er bij zoveel merken, Philips, Easton, Aegon, AH, rabobank etc.
Klaagcultuur noemt men dat :lol: Het is eenmaal niet anders dan dat mensen met slechte ervaringen eerder negatieve reacties op fora droppen dan mensen met goede ervaringen. Is ook niet vreemd te noemen, zit in de mens..
Addict R1

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 24 mei 2012 10:38

Is zeker niet vreemd, maar de frustatie met kapitale letters is zo over de top.
Voor mij OOK NOOIT GEEN MAVIC MEER! (als ik met die verhalen mee zo gaan)
Iemand nog Zxelliums kopen? :)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie