Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadeltasje met kliksysteem als bevestiging?

JvdHurk
Forum-lid

JvdHurk 12 jun 2012 19:26

Je zal je spullen toch mee moeten nemen, en een pompje bijvoorbeeld neemt vaak toch behoorlijk wat plaats in.
Liever rondrijden met een "fietstas" en onderweg de meeste dingen kunnen fixen, dan net te weinig bij hebben 50km van huis in de regen.

Wat voor merk zadel heb je, de meeste zadelmakers hebben hele mooie kliksystemen voor hun eigen zadels, die zijn vaak net ff wat mooier cq eleganter als een universele klemming op de rail.

Prologo heeft dit, bijvoorbeeld.
Afbeelding

Fi'zik heeft dit bijvoorbeeld.
Afbeelding

cheizberd
Forum-lid

cheizberd 12 jun 2012 20:39

Lezyne Microcaddy. Geen kliksysteem, maar ook geen bandje rond zadelpen dankzij brede neopreen banden. Wel lekker strak tegen de onderkant van het zadel in tegenstelling tot de meeste kliksystemen. In mijn microcaddy S, zit een binnenbandje, CO2 patroon + ventieltje, bandenlichters en minitool (in speciaal vakje). Anders is er ook nog de M.

Afbeelding

ownakuota
Forum-lid

ownakuota 13 jun 2012 13:46

Meen ergens gehoord, gelezen te hebben dat de onderkant van het zadel moet vrij blijven, voor de luchtstroming en afkoeling van ..., zou blijkbaar een erg negatief effect hebben op drag, turbulentie, luchtweerstand.
Enfin, iets er over waarschijnlijk, is triathlon problematiek en daar is luchtweerstand enorm belangrijk.
Ik gebruik zelf een x-lab turbo wing systeem om alles en nog wat op een aërodynamische manier achter aan je zadel te bevestigen zonder alle echte of veronderstelde problemen :-) heb ook niet voldoende aan twee drinkbussen, dus ik moest meer plaats creëerden voor nog twee extra bussen.
Mijn gereedschap stop ik dan in een soort van drinkbus met deksel en zet dat als derde drinkbus in het Xlab systeem. Eenvoudig over te zetten naar mijn andere fiets.

Plaats reactie