Pagina 2 van 3
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 01 jun 2012 22:03
door jansen01
Een link voor wat ideeën en wat er mogelijk is:
http://superlight-bikeparts.de/Laufrads ... ssic-Token" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 03 jun 2012 12:02
door delsol
apexrider schreef:Notubes ZTR Alpha 340 velgen, Novatec SL naven, Sapim CX Ray => minder dan 1300gr en rond de €500.
+ 1
Die van mij wegen 1240gr,bij Wheeltec laten bouwen.
Wielen geven geen krimp ook op slechte Ardennen wegen.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 03 jun 2012 18:38
door wasbeer2006
NoChain schreef:Interessant topic! De weightweenie in mezelf ziet ook wel zo'n licht setje zitten
.
Kunnen de stickers van die NoTubes velgen?
Jawel hoor, twee minuten werk.
Het is gewoon een van de lichtste clincer setjes te koop tussen de
500 - 1000 euro afhankelijk van de naven.
Omdat je met normale spullen werkt is het ook nog eens gewoon sterk en licht. Beetje afhankelijk van de naven, Maart daar is met een beetje verstand ook niet zoveel slechts meer in te krijgen. Tenzij je een risico gaat nemen met superlichte tune naven en het setje onder de 1200 wilt hebben.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 03 jun 2012 19:04
door stockie
De Tune Mig 70 en Mag 170 zijn nochtans licht en goed hoor. De naam van 'minder duurzame naaf' verdienen deze echt niet.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 03 jun 2012 20:14
door NoChain
wasbeer2006 schreef:NoChain schreef:Interessant topic! De weightweenie in mezelf ziet ook wel zo'n licht setje zitten
.
Kunnen de stickers van die NoTubes velgen?
Jawel hoor, twee minuten werk.
Het is gewoon een van de lichtste clincer setjes te koop tussen de
500 - 1000 euro afhankelijk van de naven.
Omdat je met normale spullen werkt is het ook nog eens gewoon sterk en licht. Beetje afhankelijk van de naven, Maart daar is met een beetje verstand ook niet zoveel slechts meer in te krijgen. Tenzij je een risico gaat nemen met superlichte tune naven en het setje onder de 1200 wilt hebben.
Ok goed om horen, want vind de stickers niet bepaald mooi
.
Eerst maar eens werk maken van een nieuwe fiets, maar deze ga ik toch onthouden!
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 04 jun 2012 11:11
door wasbeer2006
stockie schreef:De Tune Mig 70 en Mag 170 zijn nochtans licht en goed hoor. De naam van 'minder duurzame naaf' verdienen deze echt niet.
Volgens mij was er nog een lichtere. Nee ze zijn ook zeker niet slecht, maar ze hebben toch wel wat meer onderhoud nodig dan bv een Hope of DT naafje.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 04 jun 2012 13:08
door Rey953
wasbeer2006 schreef:stockie schreef:De Tune Mig 70 en Mag 170 zijn nochtans licht en goed hoor. De naam van 'minder duurzame naaf' verdienen deze echt niet.
Volgens mij was er nog een lichtere. Nee ze zijn ook zeker niet slecht, maar ze hebben toch wel wat meer onderhoud nodig dan bv een Hope of DT naafje.
Als dat het criterium is, dan stel ik voor dat we allemaal met een Rolhoff naaf, Gates riemaandrijving en Conti Gatorskin banden rond gaan rijden
.
Zolang een onderdeel met regulier onderhoud duurzaam blijft functioneren, dan is dat wat mij betreft prima.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 04 jun 2012 14:17
door edwinschroten
Ik zou dan toch echt voor de WH7900 C24 van Shimano gaan. Is echt een super goed wiel!
Of een Fulcrum Racing Zero Dark Labe, vind ik persoonlijk mooier. En Fulcrum maakt toch wel erg goede wielen, echt super kwaliteit. Beter dan die zelfbouw wieltjes van 500 euro is mijn mening
links verwijderd wegens spam
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 04 jun 2012 14:35
door apexrider
Tja TS wil graag een zo licht mogelijke wielset, met racing zero zit je al snel op 1460gr en datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor de wh7900 c24. Heb overigens beide sets gehad (wh7850 ipv 7900) en is verder ook helemaal niets mis mee. Voordeel van de handgebouwde wielen is dat je iets kunt laten maken dat speciaal op jou en je fiets is afgestemd en is daardoor ook wat exclusiever. Bovendien wordt er met kleinere toleranties (recht en rond) gewerkt dan bij systeemwielen. De kwaliteit van een handgebouwd setje doet zeker niet onder voor die van een systeem wielset.
Mijn ervaring met wh7850 is dat er al vrij snel een slag in het achterwiel zit. De zero's voelen nogal hard aan en moet je onderweg geen spaakbreuk mee oplopen, een erg aerodynamische vormgeving hebben ze ook niet met die rechte randen.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 04 jun 2012 16:22
door wasbeer2006
+1
Vergeet daarbij ook niet dat bij systeem wielen het gewicht ook nog eens op de verkeerde plek zit. Een zero of c24 hebben, zeker de zero velgen van ruim over de 400 gram als het er geen 450 zijn. dat scheelt 100 gram per wiel aan de buitenkant met een alpha en dat voor afhankelijk van welke naven je kiest voor meestal minder geld. De gehele set is 200 gram zwaarder de shimano 150 en niet geschikt voor tubeless
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 04 jun 2012 18:59
door boswielrenner
Ik denk dat Fulcrum racing zero's op alle aspecten goed scoort. Het lichtste en beste wiel is afhankelijk van veel verschillende factoren zoals je eigen gewicht, waar ga je rijden enz. Een wielset laten maken is als je ze zelf niet zo zwaar bent de beste manier om een hele lichte en toch stijve wielset te bepalen. Denk alleen niet dat je heel ver komt met 700 euro. Als je zelf wat zwaarder bent dan zijnFulcrum zero's een goede set die niet super licht is, maar wel overal en altijd inzetbaar. En dat tegen een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar hoe dan ook; ik zou als het gewicht en daarbij voldoende stijfheid het belangrijkste zou zijn, een set laten maken door een vakman.
Re: de lichtste clincher wielset voor max E700
Geplaatst: 12 jun 2012 20:01
door NoChain
Met de verdeler van die No tubes wielen gesproken en hij raadde de Alpha pro's niet echt aan. Lichte klimwieltjes en niet echt geschikt voor slechte Vlaamse wegen en af en toe wat kasseien. Beter voor de Team's gaan.