Hoe hard pomp je je banden op, er moet toch wel minstens 7 bar in.jwpcycle schreef:Het is wel daar waar de biba eventueel tussen de buitenband en de velg kan gaan zitten maar controleer dit telkens erg goed en lijkt me sterk dat het dan pas na enkele honderden zeg 500km gebeurd.
3e klapband fulcrum Red Wind H50
Leg de buitenbanden er met de hand op dit gaat ook erg makkelijk bij deze wielen met de conti 4000s kost geen enkele moeite. Velg nageken vorige keer ook niets geks te vinden, verder doe ik altijd zowel voor als achter 8 bar in de banden.
heb het wiel nu bij fietsenmaker staan ff afwachten wat zei ervan gaan zeggen als ze contact hebben gehad met fulcrum
heb het wiel nu bij fietsenmaker staan ff afwachten wat zei ervan gaan zeggen als ze contact hebben gehad met fulcrum
Hmm laat mijn vader een paar weken geleden nu net hetzelfde hebben gehad. Ook een onverklaarbare scheur van 10-15 cm in een conti binnenband met 60 mm ventiel. En die band zat er al een half jaar in. Velglint zat nog prima. Zou er echt iets aan de hand zijn met die banden ?cliors schreef:Nou toevallig vorige week bij m'n broer nieuw binnenbandje (conti met 60mm ventiel) scheurt over een lengte van 10-15 cm met enorme knal, buiten band lag er meteen ook half af... (was gelukkig op vlakke weg langs de amstel)
nog gekeken of er iets bij hem aan liep ofzo ,maar niets van dat.
Dus hebben we het afgedaan als kan wel eens gebeuren, maar als ik dan ineens jouw verhaal lees denk ik hmmm.....(ik heb hier nog een paar uit dezelfde serie, maar begin nu te twijfelen aan de kwaliteit )
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
zomaar even brainstormen:
lang ventiel + te losse buitenbanden (in dit geval dus combi continental + fulcrum red wind) = banden schuiven -> binnenband schuift -> ventiel schuift niet mee -> binnenband scheurt open op zwakke plek.
Het is maar een idee...
lang ventiel + te losse buitenbanden (in dit geval dus combi continental + fulcrum red wind) = banden schuiven -> binnenband schuift -> ventiel schuift niet mee -> binnenband scheurt open op zwakke plek.
Het is maar een idee...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Mocht dat het geval zijn dan zals meteen duidelijk zijn waarom ik de borgmoertjes van het ventiel meteen weggooi. Regelmatig controleren laat in zo'n geval meteen zien dat het ventiel scheef komt te staan (en de band dus om de velg aan het lopen is)de zwarten schreef:zomaar even brainstormen:
lang ventiel + te losse buitenbanden (in dit geval dus combi continental + fulcrum red wind) = banden schuiven -> binnenband schuift -> ventiel schuift niet mee -> binnenband scheurt open op zwakke plek.
Het is maar een idee...
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Als ik dit lees dan denk ik dat dit misschien wel (mede)oorzaak is. Wellicht wordt de buba op enig moment tijdens de rit uit de velgrand (rim) gedrukt. Omdat de buba erg los om de velg gelegd kan worden, zou de buba (die staat op 8 bar druk) wellicht ook makkelijk uit de rim van de velg gedrukt kunnen worden, bv in een bocht of een kuil/hobbel in de weg (druk in de buba neemt dan korstondig toe). Als de buba uit de rim springt, dan drukt de biba zich naar buiten en....knal.jwpcycle schreef:Leg de buitenbanden er met de hand op dit gaat ook erg makkelijk bij deze wielen met de conti 4000s kost geen enkele moeite.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik rij met de Bullet versie van dit wiel.
Mij valt ook op dat je banden er bijna om kan spugen. Eerst heb ik er Michelin Prorace 4 banden om gehad. Die zaten goed. Toen de achterband versleten was heb ik er een nieuwe omgedaan. Hierbij heb ik de oude binnenband (die bij de eerste Prorace 4 nieuw was) opnieuw gebruikt. Toen de fiets na de koers in de zon stond is de binnenband geklapt. Nu moet ik erbij zeggen dat het om een Michelin latex binnenband ging. Mijn maat zei al dat je die niet moet hergebruiken, en ik moet toegeven dat de binnenband op somige plekken al aardig was vervormd (dun geworden).
Na dit voorval kreeg ik van de vertegenwoordiger een setje Vittoria Diamante Pro Radiale 24mm. Een nieuwe band. Ik wilde deze graag proberen. Bij het monteren viel mij al op dat de band er wel heel erg makkelijk omging. Hij viel er bjna vanzelf weer af.
Omdat de Vittoria absoluut onzeker rijdt gaan ze er weer af, maar voordat ik de nieuwe Michelins ga monteren doe ik een plaklintje in de velg. Na alles wat ik nu gelezen heb en mijn eigen ervaring wil ik toch minder risico gaan lopen. Hopelijk maakt het lint de velg wat strakker.
Mij valt ook op dat je banden er bijna om kan spugen. Eerst heb ik er Michelin Prorace 4 banden om gehad. Die zaten goed. Toen de achterband versleten was heb ik er een nieuwe omgedaan. Hierbij heb ik de oude binnenband (die bij de eerste Prorace 4 nieuw was) opnieuw gebruikt. Toen de fiets na de koers in de zon stond is de binnenband geklapt. Nu moet ik erbij zeggen dat het om een Michelin latex binnenband ging. Mijn maat zei al dat je die niet moet hergebruiken, en ik moet toegeven dat de binnenband op somige plekken al aardig was vervormd (dun geworden).
Na dit voorval kreeg ik van de vertegenwoordiger een setje Vittoria Diamante Pro Radiale 24mm. Een nieuwe band. Ik wilde deze graag proberen. Bij het monteren viel mij al op dat de band er wel heel erg makkelijk omging. Hij viel er bjna vanzelf weer af.
Omdat de Vittoria absoluut onzeker rijdt gaan ze er weer af, maar voordat ik de nieuwe Michelins ga monteren doe ik een plaklintje in de velg. Na alles wat ik nu gelezen heb en mijn eigen ervaring wil ik toch minder risico gaan lopen. Hopelijk maakt het lint de velg wat strakker.
Ze vallen er inderdaad zeer gemakkelijk om kost met de handen geen enkele moeite
Het verhaal van "de zwarten"lijkt mijn dan ook zeer annemelijk.
Maar wat en hoe doe je dat dan met een plaklintje in de velg "japie916"'
Het verhaal van "de zwarten"lijkt mijn dan ook zeer annemelijk.
Maar wat en hoe doe je dat dan met een plaklintje in de velg "japie916"'
Mijn vader had shimano velgen. Wel hoge overigens. Nu had de fiets voor het eerst achterop een op een fietsendrager gestaan en wellicht is er hierdoor wat "getrokken" aan de banden c.q. zijn ze wat gaan schuiven had ik zelf een vermoeden. Maar zou dit echt zo extreem kunnen zijn dat ze er op stuk gaan ? Ik begrijp eerlijk gezegd nog niet precies wat je bedoelt en in hoeverre een lang ventiel hier invloed op heeft. Of het ventiel nu lang of kort is dat zit toch altijd gewoon vast in het ventielgat ?de zwarten schreef:zomaar even brainstormen:
lang ventiel + te losse buitenbanden (in dit geval dus combi continental + fulcrum red wind) = banden schuiven -> binnenband schuift -> ventiel schuift niet mee -> binnenband scheurt open op zwakke plek.
Het is maar een idee...
Hij bedoelt waarschijnlijk dat een 'lang' ventiel meer opgesloten zit in de velg: dus minder bewegingsvrijheid = biba die scheurt. Net zoals twee spijkers; een diep in een plankje en de ander minder diep: de een (minder diep) kan wat bewegen terwijl de diepere niet tot zeer moeilijk te bewegen is. Kortom: de lange heeft meer weerstand met een mogelijke scheur in de biba tot gevolg
Vriend van mij had laatst exact hetzelfde (nieuwe binnen- en buitenband) zal eens vragen welk merk het betrof, is op vakantie..
Vriend van mij had laatst exact hetzelfde (nieuwe binnen- en buitenband) zal eens vragen welk merk het betrof, is op vakantie..
Addict R1
In principe hoeft een velg van een Fulcrum/Campagnolo wiel geen velglint. Maar door een velglint in de velg te plakken zorg je er (misschien) voor dat de binnenband minder snel onder de hieldraad kan 'kruipen'. Ook maak je het gat bij het ventiel wat minder scherp.