Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets november

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 nov 2010 17:38

[quote="Amclassic-fan"]Tja, maar dat deed de 6700 ketting ook al. Die was ook prima uit deze test gekomen, want die kettingen zijn alleen zeer allergisch voor basen zoals pekel.[/quote]

Geeft dus al aan dat je de test met een korrel zout moet nemen.....

(let op de woordspeling ;) )
Less is bore

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 07 nov 2010 15:31

[quote="Amclassic-fan"]Tja, maar dat deed de 6700 ketting ook al. Die was ook prima uit deze test gekomen, want die kettingen zijn alleen zeer allergisch voor basen zoals pekel.[/quote]
Dat was een misselijke smoes van Shimano! De werkelijke fout lag in de fabrikage waarbij haarscheurtjes optraden die dan door pekel of andere chemische stoffen werden aangetast hetgeen uiteindelijk tot kettingbreuk leidden.
Waarom hadden die andere Shimano kettingen geen last van pekel en reinigingsmiddelen ? Omdat die wél juist gefabriceerd werden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2010 12:23

[quote="Marconi"][quote="Amclassic-fan"]Tja, maar dat deed de 6700 ketting ook al. Die was ook prima uit deze test gekomen, want die kettingen zijn alleen zeer allergisch voor basen zoals pekel.[/quote]
Dat was een misselijke smoes van Shimano! De werkelijke fout lag in de fabrikage waarbij haarscheurtjes optraden die dan door pekel of andere chemische stoffen werden aangetast hetgeen uiteindelijk tot kettingbreuk leidden.
Waarom hadden die andere Shimano kettingen geen last van pekel en reinigingsmiddelen ? Omdat die wél juist gefabriceerd werden.

[/quote]

Het was geen smoes, de kettingen konden gewoon niet tegen een basisch milieu en ja natuurlijk was dat een productiefout.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 08 nov 2010 18:53

[quote="Amclassic-fan"][quote="Marconi"][quote="Amclassic-fan"]Tja, maar dat deed de 6700 ketting ook al. Die was ook prima uit deze test gekomen, want die kettingen zijn alleen zeer allergisch voor basen zoals pekel.[/quote]

[/quote]

Het was geen smoes, de kettingen konden gewoon niet tegen een basisch milieu en ja natuurlijk was dat een productiefout. [/quote]

Je kan in TOUR lezen wat die Shimano Mgr zei tegen de TOUR interviewer. Het had allemaal te maken met de harding van de materialen en daardoor ontstonden die haarscheurtjes die dan groter werden door invloed van zoals men zei door pekel en bepaalde schoonmaakmiddelen. Allereerst zaten er die haarscheurtjes die er niet in hoorden te zitten ! Ik las in andere berichten in TOUR dat er kettingen waren die gebroken waren die never nooit in pekel hadden gereden en nooit waren schoongemaakt met een (basisch) schoonmaakmiddel. Er stond zelfs een foto in TOUR van zo'n ketting van Shimano. Ik gebruik geen Shimano kettingen maar blijf van mening dat Shimano een slechte beurt gemaakt heeft met die smoezen.

9/11:

Ter aanvulling van het bovenstaande citeer ik nog eens wat ik eerder schreef in de toen lopende discussie betr. de Shimano ketting......................................

TOUR Augustus 2010
Gesprengte Ketten blz 9

De schaden aan die Shimano Ultegra 6700 kettingen zijn ontstaan door "Wasserstoffversprödung" dat ontstaan is door een verkeerd hardingsprocess van het metaal tijdens de fabrikage.
Ik heb gezocht naar een NL woord voor Wasserstoffversprödung en kwam uit op Hydrogen embrittlement hetgeen volgens mij waterstofbroosheid betekent. http://www.linguee.de/uebersetzung/engl ... 6dung.html

De nieuwe kettingen krijgen nu een verbeterde warmtebehandeling dat die problemen zou verhelpen. De produktiecode voor de kettingen die met deze berbeterde methoden zijn gefabriceerd hebben de aanduidingen: HI, HJ, HK..... Bij TOUR ligt echter een gebroken ketting met de aanduiding HJ ! De informatie kreeg TOUR van de Duitse Shimano importeur Paul Lange bij monde van marketing Mgr Michael Wild.

Waar blijft Shimano Nederland nu? Last van gezichtsverlies?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 11 nov 2010 18:07

Ik snap eigenlijk niet dat bij het krachtschema geen deadlift staat. Volgens mij is dit een zeer goede oefening voor de wielrenner.

charite
Forum-lid

charite 12 nov 2010 08:59

[quote="gaisdergerman"]Ik snap eigenlijk niet dat bij het krachtschema geen deadlift staat. Volgens mij is dit een zeer goede oefening voor de wielrenner.[/quote]

Wat is dat een deadlift, iets eenmalig ;)
Even serieus, wat is dat?

Groet,

Peter

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2010 09:53

[quote="Marconi"] Waar blijft Shimano Nederland nu? Last van gezichtsverlies?

[/quote]

Dit is toch al lang uitgekauwd?
Er is al lang een reactie geweest.
Less is bore

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 12 nov 2010 10:00

[quote="charite"]Wat is dat een deadlift, iets eenmalig ;)
Even serieus, wat is dat?[/quote]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deadlift

Je kunt zelf ook even googelen...

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 nov 2010 10:14

[img=http://www.fitnessideas.org/images/exli ... ftDB01.jpg]

ik ken de oefening vooral als een oefening met licht gebogen benen (net niet gestrekt). De meeste plaatje die ik zie gaan met kromme benen zodat meer gewicht kan worden getild. Met bijna rechte benen, train je meer op je rugspieren.
Live fast; die young. mijn blog

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 12 nov 2010 10:34

@Marconi: in het voorjaar braken relatief veel 6700-kettingen en relatief vaak na er maar een kort stuk mee te hebben gereden (100 km!). Ons onderzoek daaropvolgend wees in korte lijnen uit dat de kettingen alleen problemen opleverden als je ze aan een basisch milieu blootstelt. Pekel dus. Dat blijkt ook uit de geografische spreiding van de klachten: vooral Nederland en het Ruhrgebied, waar fiks gepekeld werd.
Ook wij hadden de beschikking over kettingen die braken zonder aan pekel of verkeerde schoonmaakmiddelen te zijn blootgesteld. Onderzoek daarop heeft ons niet op andere conclusies gebracht. Er zitten ook slechte exemplaren tussen goede kettingen, de reguliere uitval.
Wij hebben niet kunnen ontdekken of met de oplopende productiecodes de coating is verbeterd. Integendeel. Wel is het aantal gebroken kettingen met het betere weer (en zonder pekel) afgenomen tot de reguliere uitval, hetgeen onze conclusie bevestigde.

Die conclusie was, zo kun je lezen in ons artikel, dat Shimano een prima ketting heeft gefabriceerd, waarmee je niet in de pekel moet rijden. Shimano Nederland heeft er toen op gereageerd. Tour heeft op basis van onze bevindingen eigen onderzoek gedaan naar de situatie in Duitsland en de importeur om een reactie gevraagd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2010 10:44

[quote="Rodrick"] Die conclusie was, zo kun je lezen in ons artikel, dat Shimano een prima ketting heeft gefabriceerd, waarmee je niet in de pekel moet rijden. .[/quote]

Dit is en blijft natuurlijk een uiterst bijzondere uitspraak; prima ketting en niet in de pekel rijden (terwijl alle andere kettingen daar geen last van hebben!!) gaat natuurlijk niet samen.
Less is bore

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 12 nov 2010 10:55

[quote="Daniel1975"][quote="Rodrick"] Die conclusie was, zo kun je lezen in ons artikel, dat Shimano een prima ketting heeft gefabriceerd, waarmee je niet in de pekel moet rijden. .[/quote]

Dit is en blijft natuurlijk een uiterst bijzondere uitspraak; prima ketting en niet in de pekel rijden (terwijl alle andere kettingen daar geen last van hebben!!) gaat natuurlijk niet samen.

[/quote]

idd....mooi product heb je gekocht als je een ketting na een pekelritje weg kan gooien :-S.

Plaats reactie