Standplaats Alpen gezocht
Het alternatieve rondje over de Col du Petit St-Bernard (Z), de Colle San Carlo (10,5km à 10%), en de Col du Petit St-Bernard (N) vond ik eveneens aantrekkelijk.dejeep schreef:Dat klopt. Enige uitzondering is een "rondje" Cormet de Roselend (oostkant), Col du Pre, Cormet de Roselend (westkant)amclassic-fan schreef:Dan moet je alleen geen rondjes willen rijden, want dat gaat nauwlijks vanuit Bourg Saint Maurice. Mijn keuze zou het niet zijn met de racefiets. Rij zelf liever wat minder hoge klimmen op, maar dat ik iedere dag een mooi rondje kan rijden ipv steeds bovenaan de klim op moeten draaien.
Overigens kan je vanuit het gememoreerde Aix-les-Bains talloze rondjes rijden over cols tot zo'n 1700m hoogte.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Die tip had ik hem ook al gegeven , maar zoals de Duitsers zeggen 'doppelt gemoppelt hält besser! .ciclista schreef:Kijk ook eens naar Taninges als uitvalsbasis, ligt erg handig.
legrimpeur schreef:...Overigens is daar in de buurt Taninges, met een betaalbare Camping Municipal, ook een prima standplaats.
60 x Ventoux
Iets meer zuidelijk, in de omgeving van Briançon, is het ook prachtig fietsen. Uit de tijd dat ik nog wist te overleven met tent & slaapzak herinner ik me een aangename camping in Montdauphin (vlakbij Guillestre), tussen het Parc Régional du Queyras en het Parc National des Ecrins.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Heeft geen zwembad volgens Google. En dan moet wel i.v.m. kleine.....legrimpeur schreef:Die tip had ik hem ook al gegeven , maar zoals de Duitsers zeggen 'doppelt gemoppelt hält besser! .ciclista schreef:Kijk ook eens naar Taninges als uitvalsbasis, ligt erg handig.legrimpeur schreef:...Overigens is daar in de buurt Taninges, met een betaalbare Camping Municipal, ook een prima standplaats.
-
- Forum-lid
Ik zit nu op Camping Le reclus in Bourg Saint Maurice, en het is hier toch wel een fietsparadijs. Er zijn de reeds genoemde alpenreuzen en skistations waar je idd boven moet keren (vind ik niet erg). En er zijn massaal kleine wegen naar onbekende doprjes op 16-1700 m waarheen het pachtig klimmen is.
-
- Forum-lid
Le reclus is prima, letterlijk aan de voet van de grote klimmen.
Ik passeerde ook een camping in Landry, moet je eens opzoeken, leek me nog beter. Iets rustiger gelegen vooral.
Ik passeerde ook een camping in Landry, moet je eens opzoeken, leek me nog beter. Iets rustiger gelegen vooral.