Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rad am Ring 2012

peter1981
Forum-lid

peter1981 08 aug 2012 23:56

Ik heb net een kamer geboekt van vrijdag 31-8 tot maandag 3-9 zodat ik nog een beetje extra kan doen daar :)
Er is wel al veel bezet voor de mensen die willen overnachten maar volgens mij heeft http://www.ringrooms.de" onclick="window.open(this.href);return false; nog wat vrij daar zit ik iig.

Ik zal dus zaterdag en zondag op de Ring rijden met de fiets en de andere dagen of met de auto op de Ring of eromheen aan het fietsen waarschijnlijk een tochtje richting Cochem :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 09 aug 2012 20:08

Ik zit in het Hotel an der Nordschleife van vrijdag tot zondag. Zaterdag ga ik ondermeer naar ring-werk en ik wilde in de buurt nog wat gaan fietsen (Hohe Acht buiten het circuit beklimmen lijkt me wel leuk: http://www.climbbybike.com/climb.asp?Co ... ainID=9315" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Wellicht is het leuk om zaterdag-avond samen te eten met de mensen die er dan zijn? Het Pistenklause restaurant is een must en zal die zaterdag wel flink vol zitten, maar als we vooraf reserveren als groep moet het wel lukken.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 aug 2012 21:00

aapje schreef:Ik zit in het Hotel an der Nordschleife van vrijdag tot zondag. Zaterdag ga ik ondermeer naar ring-werk en ik wilde in de buurt nog wat gaan fietsen (Hohe Acht buiten het circuit beklimmen lijkt me wel leuk: http://www.climbbybike.com/climb.asp?Co ... ainID=9315" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Wellicht is het leuk om zaterdag-avond samen te eten met de mensen die er dan zijn? Het Pistenklause restaurant is een must en zal die zaterdag wel flink vol zitten, maar als we vooraf reserveren als groep moet het wel lukken.
Ik zit ergens in een hotel in de buurt van de Ring. Op iets van 15 km. Ik moet even in de mail van booking.com zoeken waar precies. Maar vergis je je niet in de timing. De 150 km race en de 24 uurs race starten zaterdag om 13h00. Bedoel je niet vrijdagavond? En dan heb ik wel zin om ergens te gaan eten.
Live fast; die young. mijn blog

peter1981
Forum-lid

peter1981 09 aug 2012 23:34

Wellicht even nummers uitwisselen via pm?
Dan kunnen we elkaar sms-en eventueel.
Vrijdag,zaterdag,zondag mij maakt het niet uit ik moet iedere dag eten dus dat scheelt :P
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 aug 2012 13:30

stefan schreef:
Een goed getrainde fietser rijdt rondjes tussen de 40 en 45 minuten. . ;)
Dat lijken me meer tijden voor profs en heeeeeeeeele goede amateurs 37.5km/h gem tot 34km/h rijden de meeste niet verwacht ik.
Volgens mij rijd je het GP circuit en Nordschleife.

Ik ben benieuwd hoe jullie het daar vonden. ik denk dat ik hem voor volgend jaar eens ga plannen.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 10 aug 2012 15:01

rob74 schreef:Maar vergis je je niet in de timing. De 150 km race en de 24 uurs race starten zaterdag om 13h00. Bedoel je niet vrijdagavond? En dan heb ik wel zin om ergens te gaan eten.
Omdat ik zaterdag niet op het circuit rijdt had ik daar niet aan gedacht.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 10 aug 2012 15:37

peter1981 schreef:Wellicht even nummers uitwisselen via pm?
Dan kunnen we elkaar sms-en eventueel.
We kunnen onze nummers naar jouw pm'en, dan kun jij dat lijstje later rond-pm'en. Ok?

Maar het lijkt mij handig om op vrijdag en zaterdag gewoon af te spreken (en te reserveren) in een bepaald restaurant. Bijvoorbeeld vrijdag de Pistenklause om 20:00 (vrij rijden op circuit is tot 19:30) en zaterdag om 19:00 in het Italiaanse restaurant in Adenau (http://www.pinocchio-adenau.de/sg_userf ... ekarte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;). Zondag kan eventueel ook bij interesse, maar ik ben er dan niet bij.

Als mensen hier even melden op welke dagen ze willen mee-eten, dan kan ik reserveren (of iemand anders die wel goed duits spreekt :D )

stefan
Forum-lid

stefan 10 aug 2012 22:15

wasbeer2006 schreef:
stefan schreef: Een goed getrainde fietser rijdt rondjes tussen de 40 en 45 minuten. . ;)
Dat lijken me meer tijden voor profs en heeeeeeeeele goede amateurs 37.5km/h gem tot 34km/h rijden de meeste niet verwacht ik.
Volgens mij rijd je het GP circuit en Nordschleife.
Je rijdt niet over de complete GP strecke. Het rad am ring parcours is hetzelfde als het VLN parcours (Nordschleife + GP sprint strecke). Dit is totaal 24,433km. Bij 40 min is dat 36,65km/h en 45 min is 32,58km/h gemiddeld.
Zojuist even mijn file terug bekeken van 2010. Mijn computertje gaf na de eerste ronde een tijd aan van 42:02 minuten. De tweede ronde was het al afgezakt naar 43:19 minuten. In de eerste ronde bij Hohe Acht was ik al gelost uit het eerste groepje, aan het einde van de eerste ronde kon ik weer aansluiten. De ronde erna was ik bij Hohe Acht definitief gelost uit de eerste groep.

Met de drukte bij de Pistenklause zal het wel meevallen op vrijdag. Ik heb daar toen ook gegeten zonder te reserveren. Er is op vrijdag ook een 'noodle party' georganiseerd bij Ring-Werk welke dacht ik gratis is voor deelnemers. Ik verwacht daarom dat het minder druk zal zijn bij de Pistenklause dan normaal.
Voor de zekerheid kun je uiteraard wel reserveren. Enkel als het goed weer is ben ik op vrijdag van de partij.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 24 aug 2012 17:00

Even een update. Ik ga niet reserveren in de restaurants. Ik ben op vrijdag ergens tussen 19 en 20u in de Pistenklause en ik zie wel wie er komt. Praat gewoon wat Nederlands als je binnenkomt en dan komt het goed.

Het programma-boekje staat nu trouwens op de site. Helaas lijkt het erop dat je als toerfietser niet over de GP route mag (behalve 1 mini-stukje aan het begin). Ik zou toch wel 1 keer erover willen rijden. Weet iemand of ze daar erg boos om worden als je die 1 keer meepakt?

senior
Forum-lid

senior 24 aug 2012 21:04

aapje schreef:Even een update. Ik ga niet reserveren in de restaurants. Ik ben op vrijdag ergens tussen 19 en 20u in de Pistenklause en ik zie wel wie er komt. Praat gewoon wat Nederlands als je binnenkomt en dan komt het goed.

Het programma-boekje staat nu trouwens op de site. Helaas lijkt het erop dat je als toerfietser niet over de GP route mag (behalve 1 mini-stukje aan het begin). Ik zou toch wel 1 keer erover willen rijden. Weet iemand of ze daar erg boos om worden als je die 1 keer meepakt?
Gewoon over het GP circuit rijden. Heb ik vorig jaar ook gedaan zonder problemen.

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 26 aug 2012 21:05

Heeft er ook iemand wat meer info over hoogteprofiel? Hoorde iets van eerste 12 km bergaf en daarna wat op en neer klopt dat?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 aug 2012 21:08

plaatje:
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie