Ik zie door de helmen en schoenen het bos niet meer
Pasvorm
- Sommige helmen passen kwa pasvorm beter bij een eivormig/langgerekt hoofd, en anderen weer beter bij een ronder hoofd.
Maatvoering
- De betere helmen hanteren doorgaans meerdere maten.
Bijv: S (51-55 cm), M (55-59 cm), L (59-63 cm)
Paddestoeleffect
- Is je hoofdomtrek 59 cm zou je in theorie kunnen gaan voor een M maar ook voor een L. Bij de M zit je aan het einde van de cm range, en bij de L aan het begin. De M zal niet ver uitsteken terwijl de L nog ruimte overheeft en daardoor een groter paddestoel effect zal hebben.
Een helm moet je beslist gaan passen om te weten hoe die zit of staat.
- Sommige helmen passen kwa pasvorm beter bij een eivormig/langgerekt hoofd, en anderen weer beter bij een ronder hoofd.
Maatvoering
- De betere helmen hanteren doorgaans meerdere maten.
Bijv: S (51-55 cm), M (55-59 cm), L (59-63 cm)
Paddestoeleffect
- Is je hoofdomtrek 59 cm zou je in theorie kunnen gaan voor een M maar ook voor een L. Bij de M zit je aan het einde van de cm range, en bij de L aan het begin. De M zal niet ver uitsteken terwijl de L nog ruimte overheeft en daardoor een groter paddestoel effect zal hebben.
Een helm moet je beslist gaan passen om te weten hoe die zit of staat.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Juist!
En inderdaad wat al gezegd werd, ga passen. Want een helm die niet goed zit zal je sneller thuis laten liggen, zonde van de vijftig euries die je uit wilde geven voor je veiligheid.
Pas inderdaad ene paar van die universele goedkopere helmen en een paar met maten. Voel of ze niet op je voorhoofd duwen etc en vooral belangerijk vraag aan de verkoper wat advies en weet zeker dat je de helm goed op hebt gezet.
Het is idd zo dat sommige merken erg duur zijn, de stylus van Giro zit inmiddels al rond de 100 euro als je de adviesprijs ziet. Maar er zijn ook zat andere merken die wat minder duur zijn.... en vergeet niet dat er aan een gezond stel hersens geen prijskaartje hangt. Liever een wat duurdere helm dan kwijlend op de Overtoom
En inderdaad wat al gezegd werd, ga passen. Want een helm die niet goed zit zal je sneller thuis laten liggen, zonde van de vijftig euries die je uit wilde geven voor je veiligheid.
Pas inderdaad ene paar van die universele goedkopere helmen en een paar met maten. Voel of ze niet op je voorhoofd duwen etc en vooral belangerijk vraag aan de verkoper wat advies en weet zeker dat je de helm goed op hebt gezet.
Het is idd zo dat sommige merken erg duur zijn, de stylus van Giro zit inmiddels al rond de 100 euro als je de adviesprijs ziet. Maar er zijn ook zat andere merken die wat minder duur zijn.... en vergeet niet dat er aan een gezond stel hersens geen prijskaartje hangt. Liever een wat duurdere helm dan kwijlend op de Overtoom
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
superrose schreef:Juist!
Je legt hier een verband tussen de prijs van een helm en de mate van bescherming.
Dat verband is IMO 100% AFwezig.
Er is wel verband met draagcomfort, status en imago.
Het zij allemaal gestyleerde stukjs piepschuim......
Cheap light strong, choose two
Maar een mooi stukje en lekker zittend stukje piepschuim zul je eerder opzetten dan een 'paddenstoel';)
Zijn er ook testen over de kwaliteit(en dus veiligheid) van helmen?
Zijn er ook testen over de kwaliteit(en dus veiligheid) van helmen?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Kees0251 schreef:superrose schreef:Juist!
Je legt hier een verband tussen de prijs van een helm en de mate van bescherming.
Dat verband is IMO 100% AFwezig.
Er is wel verband met draagcomfort, status en imago.
Het zij allemaal gestyleerde stukjs piepschuim......
nee hoor ik leg een verband tussen prijs en hoe lekker de helm zit, dat een helm die niet lekker zit sneller "vergeten" wordt. Het is een feit dat de goedkopere modellen een uni maat zijn en dat dat minder gepast op het hoofd zit dan de helmen met maten.
Daarbij zijn de wat duurdere modellen vaak lichter en hebben ze betere luchtgaten waardoor de luchtstroom ervoor zorgt dat het hoofd beter gekoeld wordt dan bij een wat goedkoper model. Dit draagt ook weer bij aan het draag comfort.
-
- Forum-lid
Hoi,
heb een mooie helm voor je gevonden, de Specialized S-Works helm.
Verkrijgbaar in het wit, mooi sportief model én genoeg ventilatiegaten. Alleen de prijs bedraagt meer als € 50,00.
Vind zelf een helm een heel belangrijk onderdeel van het fietsen, dus daarom ben ik juist op een helm niet gaan bezuinigen.
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... 5&eid=4952
heb een mooie helm voor je gevonden, de Specialized S-Works helm.
Verkrijgbaar in het wit, mooi sportief model én genoeg ventilatiegaten. Alleen de prijs bedraagt meer als € 50,00.
Vind zelf een helm een heel belangrijk onderdeel van het fietsen, dus daarom ben ik juist op een helm niet gaan bezuinigen.
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... 5&eid=4952
Kees0251 schreef:Zulke "testen" zijn natuurlijk gesponsord en per definitie waardeloos.
Je kan al in de winkel zelf testen:
Zet hem op je kop en kijk in de spiegel, hoe hoger de paddestoel, hoe beter de helm....
Inderdaad, allemaal merkfetisjisme.
Iemand ervaring met Shimano Sh-R076 (met uitzondering van de gesp zelfde bovenwerk als de R086) schoenen? Ik ben niet zo'n veel eisende gebruiker en kan deze nu bij Bike2build voor 55 euro halen.
Twijfel bovendien nog over de maat. Heb bij normale schoenen maat 42 of 43 (bij m'n Floris van Bommel waarvan ik vermoed dat de maat het meest nauwkeurig is maat 42) en lees overal dat je Shimano een maat groter en soms zelfs 2 maten groter moet nemen. Heb een vrij standaard vorm voeten, afgezien van m'n teennagels die ik nodig weer eens moet knippen. In dit geval maatje 43 of 44 nemen?
Ik vind het nogal asociaal om bij de FM schoenen te passen en ze via internet te kopen, maar heb er ook weinig zin in om een paar schoenen terug te moeten sturen. Bij B2B betaalt je immers zelf de verzendkosten voor het pakket dat retour gaat en dien je bovendien een bedrag aan het pakket toe te voegen zodat B2B je een andere maat kan toesturen. Een omruiling kost daarmee dus bijna 15 euro, en daar zit ik niet echt op te wachten.
Twijfel bovendien nog over de maat. Heb bij normale schoenen maat 42 of 43 (bij m'n Floris van Bommel waarvan ik vermoed dat de maat het meest nauwkeurig is maat 42) en lees overal dat je Shimano een maat groter en soms zelfs 2 maten groter moet nemen. Heb een vrij standaard vorm voeten, afgezien van m'n teennagels die ik nodig weer eens moet knippen. In dit geval maatje 43 of 44 nemen?
Ik vind het nogal asociaal om bij de FM schoenen te passen en ze via internet te kopen, maar heb er ook weinig zin in om een paar schoenen terug te moeten sturen. Bij B2B betaalt je immers zelf de verzendkosten voor het pakket dat retour gaat en dien je bovendien een bedrag aan het pakket toe te voegen zodat B2B je een andere maat kan toesturen. Een omruiling kost daarmee dus bijna 15 euro, en daar zit ik niet echt op te wachten.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Dit is waarom je, als je nog niet weet wat je hebben moet het het beste kunt kopen bij mensen die je kunnen vertellen hoe en wat. Daarna als je weet wat je hebben moet kan je je lekker suf kopen op internet
superrose schreef:Dit is waarom je, als je nog niet weet wat je hebben moet het het beste kunt kopen bij mensen die je kunnen vertellen hoe en wat.
Ik zou het liever scheiden en adviezen aannemen van mensen met ervaring en kopen van mensen die iets aanbieden (dat zijn niet noodzakelijk dezelfden)
Maarrr, ervaring is het allerbelangrijkste, en dan nog voornamelijk je eigen...
Door schade en schande wordt men wijs.
Klinkt vast heel belerend, maar ik ben 58 en geen beginner.
Cheap light strong, choose two