Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets: suggesties?

Cleo
Forum-lid

Cleo 28 jun 2012 10:35

CAAD 9 had ik vorig jaar juni gekocht met Tiagra, voor 1000 euro. Maar laatst zag ik deze fiets staan met Dura-ace afmontage voor iets van 2500 euro. Dus op het frame wordt zoveel gebouwd omdat het een geweldig frame is, dit biedt voor jou natuurlijk ook extra mogelijkheden om op te kunnen waarderen. Dus om een lang verhaal kort te maken: Het is een overjarige fiets, dus 105 en €1000,= moet zeker lukken denk ik!
Als ik wist hoe je foto's moest toevoegen dan had ik je even wat foto's gestuurd ;)
Nog even over Giant: je leest heel veel dat dat een massa productie is. En er vanuit de fabriek slechte garantie gegeven wordt (even om mee te nemen in gedachten).

De Supersix is mijn tweede C'dale en bevalt nog steeds geweldig! Maar de keuze is en blijft aan jou!
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)

Cleo
Forum-lid

Cleo 28 jun 2012 10:38

http://www.evanscycles.com/products/can ... e-ec020236" onclick="window.open(this.href);return false; = Zwart

http://www.racefietsland.nl/Eigenschapp ... mpact.html" onclick="window.open(this.href);return false; = Review + prijzen 2010 !!!!! Dus dat betekent dat er nu veel meer korting is. Daar kan je wel 1000€ van maken...
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)

Cleo
Forum-lid

Cleo 28 jun 2012 10:39

http://places.tomtom.com/nl_nl/merk/can ... /Groningen" onclick="window.open(this.href);return false; = 4 zaken in Groningen

fietsmuis
Forum-lid

fietsmuis 28 jun 2012 11:40

Superveel dank voor je moeite Cleo!

Ik vind de Caad 9 niet zo mooi als de Caad 10 en zeker niet als de Supersix, maar ik moet wel realistisch blijven. Vind het een hele mooie fiets en lees er niets dan positieve berichten over.

De drie fietsenwinkels waar ik heen wou gaan (Arie's bikeshop, Klamer en Belga) verkopen volgens mij alledrie geen C'dale.

De vier zaken die jij stuurde staat 1 serieuze tussen. Als ik vrijdag tijd heb ga ik vrijdag langs Bikecentre Dik om te kijken of ze nog een (overjarige) Caad 9 hebben staan.

Aangezien ik in de vakanties veel in de bergen wil gaan fietsen is een triple zeker aan te raden? Verwacht je dan nog steeds dat het (bijna) binnen budget gaat lukken?

Cleo
Forum-lid

Cleo 28 jun 2012 12:29

Graag gedaan.

Moet zeker lukken! Triple kost evenveel als dubbel of compact. Heb zelf ook triple, rijdt goed!
En anders gewoon even navraag doen of ze nog een CAAD10 voor je hebben staan, voor een redelijk prijsje.

profoundo
Forum-lid

Gebruikersavatar profoundo 28 jun 2012 12:56

Ik zie nog weinig mensen met de vraag...wat is je totale budget. 1000 Euro voor de fiets , prima. Zijn leuke fietsen voor te koop. Inderdaad met 105 afmontage meer dan voldoende. Maar wat doe je met de rest van de spullen die je nodig hebt ? Schoenen , pedalen (zitten meestal niet bij de fietsprijs in) , bibshort, shirt, pompje , plakspul, km tellertje etc. etc.

Als je dit allemaal nog niet hebt ben je toch minimaal nog een 400 euro kwijt (en dan heb je geen luxe). Dit is voor veel beginners vaak een onvoorziene kostenpost.
Will the world end in the daytime ?

fietsmuis
Forum-lid

fietsmuis 28 jun 2012 13:02

€ 1000 is m´n budget voor de fiets inderdaad (en als ik véél meer waar voor m'n geld krijg voor een IETS hogere prijs mag dat ook).

Bibshort, shirt, sokken, armstukken en helmpie heb ik al. De rest moet ik nog..
Als ik een fiets bij de lokale FM koop, wat nu de bedoeling is, ga ik proberen om de rest er voordelig bij te krijgen.

janwillem92
Forum-lid

janwillem92 28 jun 2012 15:26

400 euro is wellicht ook wat overdreven voor accessoires voor een beginner.
Die Giant is absoluut een goede fiets, als die in je buurt te koop is en je vind hem mooi, doen! Staar je niet blind op ervaringen van een enkeling, ga gewoon eens rondkijken en kijken wat er te koop is!

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 07 jul 2012 21:22

fietsmuis schreef:Hi iedereen,

Ik loop nu al sinds vorige zomer met het idee om te gaan wielrennen: recreatief, paar x per week een leuk stukje touren en waarschijnlijk met vakanties regelmatig de bergen in.

Leeftijd: 20
Lengte: 1.84
Gewicht: 78 kilo (ongeveer volgens mij)
Budget: 1000 euro max (maar als er een super veel betere, mooiere is voor 100 euro meer is het budget ook wel 1100...)

Wat ik mooi vind: beetje dik/hoog frame, hoge wielen (te duur voor mij denk ik?), voornamelijk zwarte fiets.

Ik kom uit de provincie Groningen. Met Belga (Harkstede) en Klamer (Hoogezand) heb ik volgens mij twee goede zaken in de buurt. Toch heb ik het idee om naar Vosfietsen in Zwanenburg te gaan wegens het prijsverschil..

What to do? Naar Vos of toch naar de plaatselijke FM? En hebben jullie suggesties wat een leuke instapfiets voor mij zou zijn?

Bij voorbaat veel dank!

Als de prijs van doorslaggevend belang kan zijn, moet je hier eens kijken denk ik

http://www.internetfietswinkel.nl/index ... =1&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Is ook nog eens om de hoek 8-)

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Plaats reactie