Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

garmin edge 500 of sigma rox 9.1

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 28 jun 2012 16:48

Gebruik met grote tevredenheid een Edge 500. Nu bijna een jaar en geen problemen met de hartslag. Zonder extra sensoren op 3 fietsen (2x race, 1x TT). Ideaal. Ook met hardlopen werkt het super.

Genoemde nadelen formaat en uiterlijk snap ik werkelijk niet...zie het eerder als voordeel. (Hoewel ik beter had kunnen wachten op de zwart/grijze ipv de blauwe...)

honza
Forum-lid

honza 28 jun 2012 20:49

Ik heb de Edge 500 nu 2 jaar en ik heb echt nog nooit problemen gehad met de hartslag. Werkt altijd. Ik gebruik trouwens de standaard band. Die had ik nog liggen van m'n forerunner horloge en ik ben er helemaal tevreden mee. Luxe versie zit misschien iets lekkerder (nooit geprobeerd), maar als ik fiets voel ik de hartslagband niet. Als ik fiets dan voel ik eigenlijk alleen mijn benen ;)

Ik begrijp de nadelen ook niet en zie zelf echt geen meerwaarde in de snelheidssensor. Vind het maar een lelijk ding en heeft alleen meerwaarde als je veel in het bos rijdt of als je de hele tijd naar je snelheid zit te turen en ervan baalt als die soms een beetje schommelt (lekker belangrijk...). De metingen van de afstand enzo zijn met GPS erg nauwkeurig (behalve als je door een dicht bos rijdt), dus echt geen reden om dat ding te monteren.

GJvdW
Forum-lid

GJvdW 29 jun 2012 21:04

Ik heb een Rox en ik ben er zeer tevreden over.
Zowel het apparaat als de software werken erg prettig.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 30 jun 2012 21:40

Ik vind de software enorm onoverzichtelijk, echt een tegenvaller. Hoogtemeter werkt prima. Je moet hem alleen regelmatig ijken om geen rare waardes te krijgen.

De Edge 500 vind ik qua design een mispeer, het scherm beslaat een veel te klein deel van het formaat van het apparaat.

chemist
Forum-lid

chemist 01 jul 2012 19:29

Ik heb een aantal jaren met de rox 9.0 gereden, geeft veel info en software ok. De hoogte varieert met de luchtdruk, mijn oplossing is voor vertrek de hoogte opnieuw instellen. Werkt perfect, in bijv de alpen of de pyr. gaf de rox de hoogte prima weer(binnen 5 m van de bordjes op de route).

Ben sinds kort overgestapt op de Edge 605 die ik voor een mooi prijsje kon overnemen. Wilde toch graag navigatie, apparaat werkt prima, geen sensoren meer. Gebruik nu wel een losse hartslagmeter op mijn stuur en geen cadans meer.
Niets is waar en zelfs dat niet

Plaats reactie