Pagina 2 van 13

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 16:08
door lvgh
35mm hoog en 14 stalen spaken aan de aandrijfzijde met een minimale dikte van 1.6mm. Dat kan eigenlijk niet anders dan het stijfste wiel uit de Fulcrum (alu) range worden. Wel raar dat de CX versie ook aluminium nippels heeft.

Edit: op het plaatje zien die spaken er trouwens veel dunner uit dan 1.6mm

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 19:26
door scepticus
Zeker voor de NLse markt erg interessant!

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 19:36
door haaldoor
Dus de vraag is wie koopt deze wielen als eerste ;)

Ben wel benieuwd naar het werkelijke gewicht. Die is bij Fulcrum nog wel eens 'hoger' dan aangegeven.

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 19:47
door BonoCross
@ haaldoor: morgen ga ik de eerste set halen. Vandaag m'n Zonda achterwiel total loss gereden en aangezien ik nu geen andere wielset heb (waar ik fatsoenlijk een rondje om de kerk mee kan rijden), krijgen deze van mij de kans. A.s zondag en volgende week maandag krijgen ze meteen de vuurdoop in de koers, weten we meteen of ze dat aankunnen :D. Ik zal morgen een paar 'real life' foto's plaatsen!

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 19:54
door scepticus
Graag closeups van de naven!

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 21:15
door haaldoor
Zuur van je Zonda! Verder geen schade aan jezelf of materiaal?

Naast de foto van de naven ook even set wegen ;)

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 01 jul 2012 21:29
door BonoCross
Ik heb vakantie dus het wordt morgen maximaal foto's maken, wegen, proefrijden etc. ;)! Lichamelijk vrijwel niks aan de hand maar de welbekende beschadigingen op zadel, stuurlint, shifters, pedalen, snelspanners etc.zijn er wel degelijk. Ook m'n voorvork heeft een goeie tik gehad maar behalve wat flinke krassen gelukkig geen barst of deuk te bekennen...

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 02 jul 2012 07:38
door scepticus
Afbeelding
Nog een plaatje gevonden.

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 02 jul 2012 16:44
door BonoCross
De eerste eigenaar is een feit (op dit forum in ieder geval))! Ik was de eerste bij Hopmans die ze gekocht heeft dus vooralsnog heb ik zeker een uniek setje :). Net even snel wat foto's genomen en de boel gewogen. Zoals verwacht vallen de wielen zwaarder uit dan wordt opgegeven:
Achterwiel + body + velglint: 1016 gram
Voorwiel + velglint: 822 gram (wielset 1838 gram dus)
Quick release voor: 56 gram
Quik release achter: 60 gram (is totaal dus 116 ;))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen eerste proefrit en uiteraard nog een paar fatsoenlijke foto's als ze compleet met banden gemonteerd zitten in m'n fiets!

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 02 jul 2012 19:07
door lvgh
De QR van het achterwiel 116gram?? Zien er goed uit, jammer van het gewicht maar ach.. nu nog weten welke lagers erin zitten ;) Kun je de body er niet even aftrekken? :mrgreen:

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 02 jul 2012 19:33
door amclassic-fan
Als ik de naven zo zie dan zou het mij zeer verbazen als daar losse kogels in zitten, dan was 't ook te mooi geweest om waar te zijn.

Re: Fulcrum Quattro

Geplaatst: 02 jul 2012 19:58
door BonoCross
@ lvgh: in totaal 116 gram voor de quick releases bedoelde ik, scusi! De body is er vandaag nog af geweest (ze hadden alleen wielen met Campa body's maar wel losse Shimano's liggen). Heb niet gevraagd hoe het zit met lagers/kogels e.d., want ik heb daar eerlijk gezegd ook weinig (zeg maar geen) verstand van. Morgen eerste testritje en dan zullen we eens kijken of het wat is.