Dus die nieuwe Chris King naaf voor Campa is eigenlijk lang niet zo goed als dezelfde Chris King naaf voor Shimano/SRAM?amclassic-fan schreef:Tot je met Campagnolo wilde gaan rijden, want dan kan je de boel aan het verbouwen gaan bij Chris King, Acros, enz. Is het voordeel van de eerder genoemde naven qua geometrie ook in 1 klap praktisch volledig weg.
Help! welke naven?
Bij een offerte van WheelTec krijg je keuze uit vrijwel alle door TS genoemde naven, daaronder ook DT swiss 240s. De klant maakt uiteindelijk zijn eigen afwegingen, daarbij heb ik mij laten adviseren door de wielbouwer.mikethebike schreef:Riekt naar zelfreclame Wheeltec! En een goede wielenbouwer kan ook met een minder goede geometrie uit de voeten. Lijkt mij meer zelfgemak om voor een merk te kiezen als voor de befaamde kwaliteiten van de topicstarter en mijzelf.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Precies, komt doordat Campagnolo bij de overgang naar 9 speed op een iets bredere body is over gegaan. Daardoor is er minder ruimte voor de rechter flens, waardoor het wiel altijd een beetje minder stijf is dan bij bijvoorbeeld een Dura Ace of Chris King naaf. Vanaf volgend jaar komt Shimano met een bredere body, zodat zij ook 11 kransjes kunnen monteren. De nieuwe body is praktisch even breed als die van Campa, waardoor de flens ook meer naar 't midden schuift en het verschil in stijfheid en sterkte weg is.em schreef:Dus die nieuwe Chris King naaf voor Campa is eigenlijk lang niet zo goed als dezelfde Chris King naaf voor Shimano/SRAM?amclassic-fan schreef:Tot je met Campagnolo wilde gaan rijden, want dan kan je de boel aan het verbouwen gaan bij Chris King, Acros, enz. Is het voordeel van de eerder genoemde naven qua geometrie ook in 1 klap praktisch volledig weg.
- WheelTec
- Forum-lid
- Contact
Je neus laat je in de steek, want het is puur informatief bedoeld. Met alle naven welke de topicstarter en jij aanhalen bouw ik wielen. Zijn allemaal prima naven. Sommigen zijn alleen ietsje meer prima dan de anderenmikethebike schreef:Riekt naar zelfreclame Wheeltec! En een goede wielenbouwer kan ook met een minder goede geometrie uit de voeten. Lijkt mij meer zelfgemak om voor een merk te kiezen als voor de befaamde kwaliteiten van de topicstarter en mijzelf.
Zijn alleen te krijgen met een vooroorlogs aantal spaakgaten AFAIK.
-
- Forum-lid
Sluit mij aan bij Ciclista, rijdt zelf met Mavic en Campagnolo naven (28/32 gaats). Lekker sterk! Begrijp nooit dat veel rijders problemen hebben met breuken/onderhoud.....
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
amclassic-fan schreef: Voor mij is de absurde meerprijs tov van bijv de BHS achternaaf van veel genoemde naven totaal niet te verantwoorden. Het gewicht is vergelijkbaar, de geometrie van de naaf is prima (zeker bij 2:1 inspaken). Naven zijn in diverse kleuren en met verschillende drillings te krijgen.
En heb je enige ervaring met de duurzaamheid van deze BHS naven?
En, hoe zit dat dan met fabriekswielen, zoals bijvoorbeeld Mavic Ksyrium? Die heb ik toevallig met zowel Shimano als Campa-body, maar als ik jou goed begrijp kan je die zomaa wisselen.amclassic-fan schreef:Tot je met Campagnolo wilde gaan rijden, want dan kan je de boel aan het verbouwen gaan bij Chris King, Acros, enz. Is het voordeel van de eerder genoemde naven qua geometrie ook in 1 klap praktisch volledig weg.
Grote voordeel aan naven met een slechtere geometrie is dat je makkelijk de body kunt wisselen tussen Campagnolo en Shimano, zonder dat je de velg opnieuw moet centeren. Wil je overstappen naar Shimano 11 speed de komende jaren dan kan je bij de wielen met een slechtere geometrie waarschijnlijk zo de body wisselen voor een 11 speed compatible exemplaar.
Voor mij is de absurde meerprijs tov van bijv de BHS achternaaf van veel genoemde naven totaal niet te verantwoorden. Het gewicht is vergelijkbaar, de geometrie van de naaf is prima (zeker bij 2:1 inspaken). Naven zijn in diverse kleuren en met verschillende drillings te krijgen.
-
- Forum-lid
Heeft er iemand van jullie ervaring met de Novatec SL,White Industries of Hope Pro III naven?
Is er een groot kwaliteitsverschil tussen de 3?
Wat de Record naven betreft zijn deze erg verschillend van de naven van de Campa systeemwielsets?
Of hebben de Shamals Record naven?
Is er een groot kwaliteitsverschil tussen de 3?
Wat de Record naven betreft zijn deze erg verschillend van de naven van de Campa systeemwielsets?
Of hebben de Shamals Record naven?
-
- Forum-lid
Shamal naven zijn Record naven!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC