Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Afstelling van de fiets en liespijn

trudie
Forum-lid

trudie 03 nov 2010 08:03

[quote="KrisJa"]

Is er iemand op de hoogte van goede adressen waar je in België terecht kan om je positie op de fiets te laten nakijken en eventueel aan te passen? (positie zadel, stand schoenplaatjes, ...)

Groeten,

KJ[/quote]

Allemaal goedbedoelde adviezen van experts op dit forum maar volgens mij is dit de vraag van de TS ;)

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 03 nov 2010 14:30

ja kun je dat eenvoudig nagaan? Dan bedoel je op je hand blazen en kijken of er bobbeltje opduikt? of een bobbeltje terug duwen? JA daar heb je gelijk in. Ik had er z'on eentje aan de linkerkant zitten. In he ziekenhuis begon de arts met zijn echoapparatuur aan de rechterkant. Nee zei ik het zit links. Even controleren zei de arts (nadat we de handblaastest gedaan hadden) en ja hoor zat er rechts ook eentje.

dubois
Forum-lid

dubois 03 nov 2010 15:10

kan ook te maken hebben met een te breede q-factor (afstand tussen de pedalen) Als je dan teveel met de knieen naar binnen rijdt krijg je uiteindelijk last van de liesen als je die strekking niet aan kunt.
Ik heb daar zelf last van je kan het makkelijk door een fysio laten controleren hoe flexibel je bent met deze beweging. Oplossing is een crankstel met zeer lage q-factor en met de schoenen tegen de crankarmen rijden.

vanparadijs
Forum-lid

vanparadijs 17 jan 2015 20:04

meetcentrum.be

Plaats reactie