Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke ANDERE sporten kijk je tijdens OS'12?

V70ORD5
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 jul 2012 14:08

V70ORD5 28 jul 2012 22:39

bottecchia schreef: De hockeydames kunnen doorgaans ook op mijn sympathie rekenen!
Geld voor mij ook en voor dames beach volleybal...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 jul 2012 09:27

Dames beach volleybal is 10 keer leuker om te kijken dan heren beach volleybal. En dan heeft echt niets te maken met de bikini's van de dames, alhoewel het natuurlijk ook helpt de sport aantrekkelijk te maken. Het voornaamste is dat dames gewoon net iets minder sterk en daardoor ontstaan vele leukere ralley's. Bij de heren is het allemaal veel sneller gedaan. Een smash en weer een punt.
Live fast; die young. mijn blog

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 29 jul 2012 11:20

Ik ga nergens speciaal voor thuisblijven, ik laat me graag verrassen door "onbekende" sporten. Zapte gisteren langs de finale van het handboogschieten tussen VS en Italie. Retespannend en een sport die je anders nooit ziet. Terwijl de rest van Nederland naar de 94e herhaling van het zwemmen, turnen en wielrennen zat te kijken bij de NOS....Die hebben niets geleerd van alle kritiek van 4 jaar geleden. Herhaling op herhaling op herhaling.

eelcoz

eelcoz 30 jul 2012 16:43

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 jul 2012 16:56

Ik vind dat zwemmen sowieso al niet interessant maar de aandacht tijdens de spelen vind ik ronduit vervelend. Er zijn daar zoveel plakken te verdienen dat er heel veel medaille wedstrijden kunnen worden uitgezonden. En vaak doen ze de halve finales ook live. En dat doen ALLE zenders.

Ik heb keuze uit 5 zender. Ned, Sporza, eurosport, DDC en ZDF. En soms hebben ze allemaal hetzelfde zwemmen in beeld. Alle andere sporten moeten wijken voor zwemmen. Ronduit discriminerend voor de andere sporten.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 jul 2012 17:08

rob74 schreef:Ik vind dat zwemmen sowieso al niet interessant maar de aandacht tijdens de spelen vind ik ronduit vervelend. Er zijn daar zoveel plakken te verdienen dat er heel veel medaille wedstrijden kunnen worden uitgezonden. En vaak doen ze de halve finales ook live. En dat doen ALLE zenders.

Ik heb keuze uit 5 zender. Ned, Sporza, eurosport, DDC en ZDF. En soms hebben ze allemaal hetzelfde zwemmen in beeld. Alle andere sporten moeten wijken voor zwemmen. Ronduit discriminerend voor de andere sporten.
Daarom heb ik deze dagen naast de TV ook de laptop aan, met de livestream. Bijkomend voordeel is dat je tijdens de livestream ook automatisch geen last hebt van commentatoren. Zo heb ik vandaag (onder werktijd... :oops: ) tegelijkertijd kunnen kijken naar een judowedstrijd van Elmont en de heat van de mannen 4 zonder. Dat is pas multitasken ;-)

Verder wel eens dat er veel te veel herhalingen zijn, en dat de NOS best wat meer aandacht mag besteden aan andere sporten.

Overigens vind ik zwemmen wel aardig om te kijken. Ook omdat de wedstrijden lekker compact zijn en vaak best spannend (bijv. de 4x100 vrij gisteren, de strijd tussen Frankrijk en Amerika)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2012 18:08

53x11 schreef: Overigens vind ik zwemmen wel aardig om te kijken. Ook omdat de wedstrijden lekker compact zijn en vaak best spannend (bijv. de 4x100 vrij gisteren, de strijd tussen Frankrijk en Amerika)
+1
En vaak spannend, want ook hier geldt dat op de OS vaak niets is wat je verwacht.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 30 jul 2012 18:20

Hockey op gras is een sport die ik altijd als het volstrekt onbenullige broertje van ijshockey beschouwde (allicht ook wel vanwege het erg bekakte imago dat veldhockey in België meedraagt - als sport die wordt beoefend door gastjes die steevast Thibaut, Cedric of Gregory heten), maar nu ik eens wat heb zitten kijken naar Nederland-India viel het me best wel mee eigenlijk: zo ontdek je nog eens wat! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 30 jul 2012 19:31

eelcoz schreef:Ik begrijp werkelijk niet waarom poulewedstrijdjes hockey live uitgezonden moeten worden incl. uitgebreide voorbeschouwingen.
Mwah, met grote medaillekansen voor de Nederlandse dames en heren, lijkt het me dat de NOS wel een argumentje heeft om de 'poulewedstrijdjes' live uit te zenden.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 30 jul 2012 19:35

53x11 schreef:(...) Bijkomend voordeel is dat je tijdens de livestream ook automatisch geen last hebt van commentatoren. Zo heb ik vandaag (onder werktijd... :oops: ) tegelijkertijd kunnen kijken naar een judowedstrijd van Elmont en de heat van de mannen 4 zonder.
Last van commentaar bij judo? Ik vind commentaar van een (oud-)judoka bij een judowedstrijd prima. Zou een ander verhaal zijn bij het roeien, ...commentaar van een judoka, dan hè! ;)

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 30 jul 2012 19:42

dario schreef:Hockey op gras is een sport die ik altijd als het volstrekt onbenullige broertje van ijshockey beschouwde (allicht ook wel vanwege het erg bekakte imago dat veldhockey in België meedraagt - als sport die wordt beoefend door gastjes die steevast Thibaut, Cedric of Gregory heten), maar nu ik eens wat heb zitten kijken naar Nederland-India viel het me best wel mee eigenlijk: zo ontdek je nog eens wat! :)
Hockey is inderdaad een mooie, snelle sport met veel actie over en weer, uitgevoerd door echte atleten (in vergelijking met voetbal ;) ). Het spel ligt nauwelijks stil en is tegenwoordig met het blauwe veld en de gele bal prima te volgen (in HD). Prima gebruik van videoarbitrage voorkomt bovendien veel 'gezeik'.

En dan doen de Belgen ook nog eens mij bij zowel de vrouwen als de mannen. Word jij even verwend!

eelcoz

eelcoz 30 jul 2012 19:53

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie