Bestaat er eigenlijk wel een fietscomputer met tevreden gebruikers?
Ik heb al jaren cateye. Op mijn nette fiets zit een cateye enduro 8 van zes jaar oud en op mijn winterfiets zelfs nog een cateye enduro 2. Op 1 januari stop ik in de enduro 8 preventief een nieuw batterijtje en het oude batterijtje verhuist naar de enduro 2.
Het zijn computertjes met een draadje, dus geen storingen, ze blijven het doen en hebben mij nog nooit in de steek gelaten en dat is voor mij een heel belangrijke eis.
Daarnaast heb ik een polar hartslagmeter enkel voor de hartslag. Van de Polar harslagmeters heb ik er al een aantal van versleten. Horloge een paar keer definitief gesneuveld door hard stoten en een ongeluk. Maar ik sluit mij aan bij rob74 vooral de harslagbanden zijn problematisch, ik heb dezelfde ervaring. Sinds twee jaar heb ik echter zo'n band waarvan je het batterijtje zelf kunt verwisselen. Dat was het einde van de hartslagband problematiek.
Samengevat, ik ben perfect tevreden met een cateye computertje met draad en een losse harslagmeter.
Het zijn computertjes met een draadje, dus geen storingen, ze blijven het doen en hebben mij nog nooit in de steek gelaten en dat is voor mij een heel belangrijke eis.
Daarnaast heb ik een polar hartslagmeter enkel voor de hartslag. Van de Polar harslagmeters heb ik er al een aantal van versleten. Horloge een paar keer definitief gesneuveld door hard stoten en een ongeluk. Maar ik sluit mij aan bij rob74 vooral de harslagbanden zijn problematisch, ik heb dezelfde ervaring. Sinds twee jaar heb ik echter zo'n band waarvan je het batterijtje zelf kunt verwisselen. Dat was het einde van de hartslagband problematiek.
Samengevat, ik ben perfect tevreden met een cateye computertje met draad en een losse harslagmeter.
Zelfde als ever. De Sigma BC 2209 MHR tot op heden erg tevreden mee. Niet te duur. Mooi formaat duidelijk afleesbaar en alles wat ik wil aanwezig. Cadans, hartslag etc. Besteld in Duitsland voor net 100 euro..
Cube Ltc Comp (\'08)
Bulls Desert Falcon 1 (\'10)
Doelen dit jaar: Ventoux, Tecklenburger Rundfahrt, Fietsen in de Ardeche
Bulls Desert Falcon 1 (\'10)
Doelen dit jaar: Ventoux, Tecklenburger Rundfahrt, Fietsen in de Ardeche
hmmm, ja misschien dan toch maar gewoon proberen. Ik snap alleen niet dat er niet eentje uitspringt. Als die Polar sc200cad het zo geweldig doet, waarom dan een Cateye of een Sigma kopen? En ik lees ook dat die cadansmeters het signaal dan niet oppakken omdat er een te groete ruimte zit tussen de sensor en de fietscomputer zelf. Snal ik dus niet. De meeste racefietsen hebben toch gewoon dezelfde maten ongeveer? Die mensen verzinnen al die problemen toch ook niet?
janmulder schreef:En ik lees ook dat die cadansmeters het signaal dan niet oppakken omdat er een te groete ruimte zit tussen de sensor en de fietscomputer zelf. Snal ik dus niet. De meeste racefietsen hebben toch gewoon dezelfde maten ongeveer? Die mensen verzinnen al die problemen toch ook niet?
Dat is een kwestie van goed afstellen en wat geduld hebben. Maar ja, voor veel mensen is het lezen van een handleiding teveel gevraagd, laat ook nog eens tijd besteden aan het spul goed af stellen. Het is veel makkelijker om op het internet te gaan klagen dat het spul niet werkt. Is het hun schuld immers niet
Spaar even door voor de Edge 500, geweldig ding, heb hm nu iets meer dan een maand.
Je ziet er werkelijkwaar alles op en je kan ook nog eens een route er in zetten.
Hiervoor Polar, stoort idd veel. Goed je gaat er niet minder hard van fietsen, en bij mij was het altijd weer snel weg, maar als je mocht kiezen, zou je dat niet willen natuurlijk.
Je ziet er werkelijkwaar alles op en je kan ook nog eens een route er in zetten.
Hiervoor Polar, stoort idd veel. Goed je gaat er niet minder hard van fietsen, en bij mij was het altijd weer snel weg, maar als je mocht kiezen, zou je dat niet willen natuurlijk.
-
- Forum-lid
Idem hier, Edge 800. Het punt voor mij is dat je twee elastiekjes lost en je fiets weer naakt staat. Ik reed al jaren zonder kmtellertje maar de edge klik ik toch af en toe eens op als kmteller.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Hallo allemaal en bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de Polar toch maar laat zitten vanwege al die storingsklachten enzo... Toen kwam ik op de ROX 8.0, maar die is toch best prijzig. Ik zie niet veel voordeel in de Rox 8.0 tov de Sigma BC 2209 STS MHR Fietscomputer met Hartslagmeter. Dus ik ga denk ik voor de laatste.
Sigma BC 2209 STS MHR Fietscomputer met Hartslagmeter. Niet duur, alle functies die ik wil en betrouwbaar, or so it seems. Dus, bedankt voor alle tips! Komt goed! Nu alleen nog "even" een fiets kopen, zie mijn andere topic. Als de tips daar net zo goed zijn als hier dan heb ik zo een fiets!
Sigma BC 2209 STS MHR Fietscomputer met Hartslagmeter. Niet duur, alle functies die ik wil en betrouwbaar, or so it seems. Dus, bedankt voor alle tips! Komt goed! Nu alleen nog "even" een fiets kopen, zie mijn andere topic. Als de tips daar net zo goed zijn als hier dan heb ik zo een fiets!
Ik heb een aantal jaar gereden met een Polar CS200cad. Heel afentoe op nul bij een grote boerderij. Maar hartslagband altijd gebruikt en zeker nog lang niet versleten. Idem voor de batterijen.
Heb nu onlangs een CS400 overgenomen en de CS200 aan vrouwlief gegeven.
Ik heb eerst een Sigma BC1609DTS gehad, maar dat was, qua bevestiging, een onding. De speedsensor liet snel los van het rubbertje.
Heb nu onlangs een CS400 overgenomen en de CS200 aan vrouwlief gegeven.
Ik heb eerst een Sigma BC1609DTS gehad, maar dat was, qua bevestiging, een onding. De speedsensor liet snel los van het rubbertje.
Heb zelf al een jaar of anderhalf de ROX. Hoewel ik over de werking tevreden ben heb ik deze al 4 keer terug moeten sturen voor kleine gebreken. Op zich perfecte serviceafdeling maar is natuurlijk toch erg vervelend.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek maar even op Rox, veel tevreden gebuikers, incl mijzelf.
Alles werkt perfect.
Neem wel de 9.0 dat scheelt maar een tientje met de 8.0 en je kunt dan wel loggen (dwz vel meer info en grafieken, bovendien zit er dan een docking station bij.
Alles werkt perfect.
Neem wel de 9.0 dat scheelt maar een tientje met de 8.0 en je kunt dan wel loggen (dwz vel meer info en grafieken, bovendien zit er dan een docking station bij.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen