Alles over vakanties op én met de fiets

De Reuzen van de Ardennen 2012

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 17 aug 2012 11:40

Gaat 'm helaas worden voor mij dit jaar. 32 graden is mij iets teveel van het goede. Heb andere plannen :)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Cervino
Forum-lid

Cervino 17 aug 2012 12:50

De 97 km is een mooie optie: 07.00 uur starten en in de middag kun je in het water liggen. Dit is mijn plan. En dan een langere klimrit midden komende week als temperaturen weer wat normaler zijn.
Overigens zitten er ook stukken door bossen zodat je wat schaduw kunt vangen. En Take it easy.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 18 aug 2012 18:27

Ik heb vandaag de lange gereden, maar met zo Een temperatuur is dat niet te doen. Tot de 97km afslag ging het zo makkelijk en was de temperatuur nog ok dat we besloten om maar helemaal door te rijden. En ineens was het ook veel minder druk.
De hellingen op de 2 helft van de route lagen veelal veel minder beschut en op sommige van die steile krengen was het loeiheet, met warmte straling van de zon en van het asfalt. Na de 2e vezorgings plaats kreeg ik (ik denk vanwege het vele drinken) flinke krampen in mijn maag waardoor ik niet allen bergop maar ook bergaf de nodige moeite had. De laatste 30 km verminderde de krampen waardoor ik vanaf cote de Forges weer enigszins vooruit kwam.
5 liter in de bidonnen versleten gedronken bij de verzorgingsplaatsen en nog gestopt vor 2 colas en nog was ik 4 kg lichter

Nee de volgende keer sla ik bij dat soort temperaturen toch over.

Enne: les forges - chevron..... Wie bedenkt zo iets, van mij hoeft dat niet hoor ik dacht dat ik achterover kiepte.
Afbeelding

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 aug 2012 18:52

Ik ben net terug van een hele warme editie van de Reuzen.

Tot een uur of twaalf was het nog goed te doen. Daarna heb ik mijn shirt helemaal opgengeritst en ben ik bidons water over mijn hoofd gaan gooien. Na 130 km had ik wel gehad en was de puf de benen. De laatste 20 km heb ik op het gemakje gereden. Tenminste voor zover dat lukt op de roche aux faucons

het verslag:
http://robgemen.blogspot.nl/2012/08/gea ... -2012.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Live fast; die young. mijn blog

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 19 aug 2012 09:58

Ik heb hem gisteren ook gereden (148 km) en de warmte speelde zeker een rol. Desalniettemin goede benen, goede verzorging en een mooi parcours...Aan mijn gemiddelde (25 km/h) was de hitte echter wel af te leiden.
Nog even met Edith van den Brande (team veltec) gefietst op de laatste klim. Wat gaat zij makkelijk omhoog zeg...

Complimenten voor de organisatie, was weer top voor elkaar. Volgend jaar weer.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

hans darmstronger
Forum-lid

hans darmstronger 19 aug 2012 12:59

Wij zijn net als vorige jaren met de fietsgroep gestart, 9 man dit jaar. Bij nader inzien veel te laat gestart, pas om 9.30.
Resultaat: 5 man afgeslaan aan de splitsing, van de 4 die doorgingen slechts 1 die uitreed. Vorig jaar reden we allemaal vlot uit. Ondanks 7 grote bions krampen in de benen. Niet te doen. Tocht is ook veel zwaarder met dit parcours. Dat rotding van 22% was er ver over, zeker omdat het na die eerste paar honderd meter nog lang doorliep. OOk die lorcé is een kreng. Trouwens, in hoogtemeters benadert dit parcours de velomediane: 2850 tov 3100.

Wij hadden het niet makkelijk, maar het slagveld in de bermen was niet te overzien. Tientallen en tientallen mensen uitgeteld in de berm en dat na elke klim, nooit gezien.

Kortom: dom van ons om te starten, dit was niet gezond en eigenlijk ook niet leuk.

Cervino
Forum-lid

Cervino 19 aug 2012 14:05

deleted
Laatst gewijzigd door Cervino op 15 okt 2012 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

nixol
Forum-lid

nixol 19 aug 2012 14:40

Gisteren zelf ook de 148km versie van deze tocht gereden. Om de warmte een beetje te ontlopen, ben ik vroeg (06:40) gestart. Warmte viel mij tot de terugkomst van de 100km versie op de route nog wel mee.
Wel steeds gezorgd dat ik mn beide bidons leeg gedronken had als bij de verzorgingsposten kwam. Laatse 50km was het vooral op de klimmen goed warm. Net over 1 uur was ik weer terug bij m'n auto.
Mijn conclusie: Een erg goed verzorgde toertocht, met onderweg een aantal flink zware puisten van heuvels!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 aug 2012 15:11

Cervino schreef:.....Je zult het niet geloven, maar onderweg heb ik meerdere renners voorbij zien komen met overschoenen ! Modieus!
Ik heb meerdere renners gezien die nog een zweethemd droegen. :o :o
Hebben die vroeger bij de natuurkunde les niet goed opgelet? Ik had alleen een koerstrui aan met Lange rits. Op het heetst van de dag reed ik met de hele rits open. Daarnaast gooide ik elk kwartier een beetje water over mijn hoofd. En dan nog had ik het goed warm. Na de derde bevoorrading heb ik de hartslag naar beneden bijgesteld en ben ik langzamer gaan rijden om heelhuids aan te komen.
Live fast; die young. mijn blog

snorkel
Forum-lid

snorkel 19 aug 2012 17:39

Gisteren ook de 148 gefietst, voelde na 50 km al dat er geen buskruit in de benen zat dus maar overgeschakeld op diesel. Uiteindelijk uit kunnen rijden maar heb me weleens beter gevoeld.

Erg mooie maar ook zware toch,t, de warmte was op de steile klimmetjes wel vervelend maar over het algemeen was het voor mij te doen. Leuke mix van lange en steile hellingen. Les Forges Chevron en Roche aux faucon vroegen duidelijk de meeste slachtoffers. Met name op de roche liepen meer mensen dan dat er op de fiets zaten.

Compliment voor de organisatie; goed uitgepijld, genoeg bevoorrading en veel mannetjes om te helpen met pech/te waarschuwen voor gevaar/etc...
En dat voor die prijs, daar kunnen veel Nederlandse tochten niet aan tippen.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 19 aug 2012 17:52

rob74 schreef:
Ik heb meerdere renners gezien die nog een zweethemd droegen. :o :o
Ik heb met hitte ook altijd een Craft Cool aan, ik voel me daar beter en minder plakkerig door dan zonder.
Gisteren tijdens een tocht van 180 km ook gewoon gedragen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 19 aug 2012 18:44

Gezien de grote hitte die was voorspeld, heb ik bewust de keuze gemaakt deze niet te rijden (normaal sla ik deze tocht nooit over) Ik doe mezelf daar echt geen plezier mee, en dan ook nog eens bijna 400km heen en weer rijden.. en er waren meer van onze ploeg die er zo over dachten.
Respect .. dus voor al diegene die de Reuzen van de Ardennen hebben gereden gisteren.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie