Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Aanrijding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 14 aug 2012 14:55

Maar dat gaat je verzekeraar je allemaal vertellen!

ruudbosch
Forum-lid

ruudbosch 14 aug 2012 15:05

Inderdaad... heb zojuist de verzekeraar gesproken.

Ik kan online een schadeformulier indienden. Hierbij die een schadebegroting van de fietsenmaker te zitten, foto's, proces-verbaalnummer. Tevens dien ik de verzekeraar van de tegenpartij op de hoogte te stellen van mijn lichamelijke klachten i.v.m. mogelijke verdere ontwikkelingen.
De overige schade die ik heb ondervonden (kleding, schoenen e.d.) kan tegelijk worden opgegeven bij het schadeformulier. Deze zijn vanuit assurace niet meeverzekerd maar zij gaan proberen deze te verhalen.

Morgen dus even de fiets naar de fietsenmaker brengen en dan het e.e.a. zo snel mogelijk proberen af te handelen.
Bedankt voor jullie hulp en ik zal het verdere verloop hier vermelden.

Ziegler
Forum-lid

Ziegler 14 aug 2012 15:15

Of het bij Assurace wel of niet meeverzekerd is doet niet ter zake. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat er aan de hand is. Een ander heeft jouw omver gereden. Jij hebt kosten en die wil jij verhalen op de ander. Als die ander 'fout zat' moet hij simpelweg die kosten betalen. Dat hij daarvoor verzekerd is, is voor hem mooi meegenomen.

ruudbosch
Forum-lid

ruudbosch 14 aug 2012 15:25

Uhmm nee dan denk ik idd dat ik het niet helemaal begrijp... Misschien gisteren toch een klap op mijn kop gekregen.
Ik begrijp dat de tegenpartij mijn koste dient te betalen. Maar dat Assurace ook hierin mijn belangen behartigd had ik niet verwacht.
Ik heb bij hun namelijk alleen mijn fiets verzekerd....

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 14 aug 2012 16:36

Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met Assurace. Het is nu gissen en speculeren over wie wat wanneer wel of niet doet. Schiet niet erg op zo. Bij autoverzekeringen neemt de verzekeraar inderdaad alle zorgen over. Hoe dat met Assurace zit? Geen idee, even bellen dus.

nikkib
Forum-lid

Gebruikersavatar nikkib 14 aug 2012 16:58

Alle kosten in beginsel proberen te verhalen via je fietsverzekering bij Assurace. Kijk even tot welk bedrag de kosten via Assurace gedekt zijn. Mocht je meer kosten hebben (dekt de verzekering niet alles of houden ze bijvoorbeeld eigen risico in) dan kun je deze overige kosten verhalen via de aansprakelijkheidsverzekering van je wederpartij. Twee wegen bewandelen dus en de verzekeringen zoeken het onderling maar uit.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

ruudbosch
Forum-lid

ruudbosch 14 aug 2012 17:22

Ok bedankt, zo ga ik het doen!
@ajhoff: heb inmiddels met assurace gebeld. Zie post vorIge pagina....

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 14 aug 2012 18:34

Mocht je ook een rechtsbijstand verzekeraar hebben? Dan zou ik die ook inschakelen!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Ziegler
Forum-lid

Ziegler 14 aug 2012 20:18

@nikkib
Je wilt nog meer verwarring?
Of degene met de schade verhaalt de schade of je verzekeraar doet dit namens jouw. Niets twee wegen bewandelen. Als die assurace het niet lukt om alle materiele en medische schade te verhalen zou ik onmiddelijk die verzekering opzeggen, want dat kan een eerste jaars student rechten nog voor elkaar krijgen.
@cliors
Waarom? Hoe me partijen zich er mee bemoeien hoe groter de verwarring.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 14 aug 2012 20:56

@ zieglier, nou als eerste assurace is z'n fietsverzekering en heeft dus in beginsel niets met immateriële en gevolgschade te maken (behalve evt meeverzekerde kleding) en het is leuk dat ze voor hem willen proberen om de overige schade ook te verhalen maar daar zijn ze eigenlijk niet voor ingehuurd/betaald!! (en is dus ook maar de vraag hoeveel moeite ze daar voor gaan doen)

Waarbij het zo is dat assurace met afschrijven werkt en soms kan bv via de rechtsbijstand extra vergoeding worden verkregen bovenop de vergoeding via assurace! Eea hangt af van leeftijd fiets etc

En ja ik praat helaas uit ervaring ......en weet dat hulp van bv de rechtsbijstand erg nuttig kan zijn!, (en in mijn geval nog steeds maar dat is een ander verhaal..)

Oftewel het gaat niet om hoe meer partijen maar ieder zijn specialiteit! En als je die middelen tot je beschikking heb kan je er maar beter gebruik van maken.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Ziegler
Forum-lid

Ziegler 14 aug 2012 22:12

Assurance heeft in beginsel helemaal niets met deze schade te maken, behalve dat ze wellicht de service verlenen om de zaak voor je af te handelen.
Het zal de WA verzekering van de automobilist zijn die moet betalen. De automobilist zal in z'n voorwaarden moeten kijken wat er wel en niet gedekt wordt.
Persoonlijk zou ik helemaal niemand inschakelen en gewoon contact zoeken met de verzekering van de automobilist. Goed beslagen ten ijs komen en normaal gesproken is de zaak dan klaar.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 15 aug 2012 09:27

Ziegler schreef:Assurance heeft in beginsel helemaal niets met deze schade te maken, behalve dat ze wellicht de service verlenen om de zaak voor je af te handelen.
Het zal de WA verzekering van de automobilist zijn die moet betalen. De automobilist zal in z'n voorwaarden moeten kijken wat er wel en niet gedekt wordt.
Persoonlijk zou ik helemaal niemand inschakelen en gewoon contact zoeken met de verzekering van de automobilist. Goed beslagen ten ijs komen en normaal gesproken is de zaak dan klaar.

Assurace heeft voor "ruudbosch" juist wel alles met de schade(aan de fiets) te maken, het is niet voor niets een 'schade fietsverzekering" en als hij snel weer wil fietsen is dat het juiste adres voor hem voor de fiets schade.
Assurace zal uiteraard zelf willen proberen de schade weer op de tegenpartij te verhalen! Maar dat is hun probleem.
De overige schade moet je inderdaad zelf claimen bij de Wa verzekering van de tegenpartij. Maar neem van mij aan dat het hoop scheelt als hiervoor wordt bijgestaan door je eigen verzekeraar (bv een rechtsbijstand/leteselschade of wat dan ook) Want die wa verzekeraar zal er alles aan doen om zo min mogelijk te betalen, en als je zelf geen verstand van zaken hebt wordt het een lastig verhaal!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie