Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 aug 2012 07:45

3 Nederlanders in de top 10 in week is mooi.

Maar uiteindelijk telt de klassering na 3 weken. Ik hoop dat ze er dan nog steeds staan. Vooralsnog doen ze het niet slecht. Mar om nu meteen haleeluja te gaan roepen gaat met iets te ver.
Live fast; die young. mijn blog

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 22 aug 2012 09:31

Vind het jammer dat de nos.nl pagina van de Vuelta zo enorm mager is! Geen Klassementsoverzichten, uitslagen etc. Nu zijn daar vast ook andere bronnen voor, maar ben nu eenmaal gewend daar af en toe een paar minuutjes livestream te kijken ;)
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Ziegler
Forum-lid

Ziegler 22 aug 2012 09:49

Ik heb ze daar een mailtje over gestuurd. Ik vond het een beetje vreemd dat je mobiel die stream ineens niet kon bekijken. Ze hadden de rechten niet om het mobiel aan te bieden.
Een beetje raar, want op m'n computer kan ik diezelfde stream we bekijken.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 22 aug 2012 10:32

uninvitedguest schreef:Dit kan wel eens een mooie ronde worden, zeker als ik lees dat Mollema en Gesink zich niet echt in hoefden te spannen.
Ze zaten aanvankelijk in de tweede waaier en hebben nog flink moeten rijden om weer bij de eerste aan te sluiten.

Hopelijk blijft het allemaal zo goed gaan, maar in de eerste dagen van de Tour ging het ook erg goed met Mollema en Gesink... Madrid is nog ver zullen we maar zeggen.

jansen01
Forum-lid

jansen01 22 aug 2012 10:38

2015 Vuelta start in Nederland, goed nieuws!

http://www.nu.nl/sport/2889942/vuelta-2 ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Addict R1

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 aug 2012 10:44

Goed niews? Slecht nieuws! Toch te belachelijk voor woorden dat de Vuelta uberhaupt in Nederland komt, laat staan dan ook nog voor 5 etappes. Spanje is een enorm land, deze Vuelta wordt al de helft van 't land genegeerd, waarom dan naar Nederland komen? Om onze belastingcentjes te oogsten, dat is helaas wel duidelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

phil
Forum-lid

phil 22 aug 2012 10:51

Is inderdaad wat merkwaardig, maar ben net terug uit Spanje (superfietsland!) en heb er geen problemen mee als ze wat van onze belastingcentjes komen oogsten, gaat echt niet goed daar financieel gezien...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2012 10:56

Wat een onzin zeg; 5 etappes..... zullen de renners blij mee zijn als het hier weer eens hollands zomerweer is ;-)
En die belastingcentjes oogsten doen ze maar mooi in eigen land. Ze hebben er zelf een bende van gemaakt, dat hoeven wij toch niet op te lossen?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 22 aug 2012 11:07

http://www.nusport.nl/vuelta2012/288974 ... e-val.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een beetje een apart verhaal. Dat hij door een sky renner is gevallen kan nog per ongeluk zijn doordat ze het op de kant gooiden. Maar wat die directeur zegt geloof ik niet echt, ze hebben allemaal tv schermen in de auto en er werd (voor vuelta maatstaven) toch redelijk snel en duidelijk in beeld gebracht wie er gevallen was.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 22 aug 2012 11:08

daniel1975 schreef:Wat een onzin zeg; 5 etappes..... zullen de renners blij mee zijn als het hier weer eens hollands zomerweer is ;-)
En die belastingcentjes oogsten doen ze maar mooi in eigen land. Ze hebben er zelf een bende van gemaakt, dat hoeven wij toch niet op te lossen?
Even off-topic: de opmerking is wel aardig tendentieus van je Daniël. Voor de grote bankencrisis was Spanje economisch een van de gbetere landen binnen de EU. Toegegeven dat dat vooral door de huizenbouw bubble kwam waar ook o.a. de NL banken aan mee hebben gedaan en gruwelijk van hebben geprofiteerd. Dus het is erg gemakkelijk om te zeggen dat het hun eigen schuld was. Als er geen globale bankencrisis was geweest was het waarschijnlijk allemaal nog wel meegevallen. Maar goed genoeg hierover :)

De Vuelta mag wat mij betreft gewoon is Spanje blijven, net als de Tour en de Giro gewoon op eigen grondgeboied mag blijven met af en toe een klein uitstapje hier en daar.
Wel leuk aan de Vuelta is dat ze er dit jaar ervoor hebben gekozen om een aantal pittige, selectieve etappes met aankomst bergop in het begin neer te leggen. Ben benieuwd of dit minder valpartijen teweeg gaat brengen in de vlakke (wring) etappes voor de sprinters, al zijn puur vlakke etappes er dit jaar bijna niet. Tot nu toe leuke Vuelta, jammer dat ik hem niet zo goed op de voet kan volgen maar toch.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

jansen01
Forum-lid

jansen01 22 aug 2012 11:14

Goed of slecht nieuws: glas halfvol of halfleeg... De organisatie biedt deze mogelijkheid aan, dus waarom geen poging wagen? Voor wat betreft het 5 etappe-argument ben ik het volledig met je eens. Maar begrijp ook, vanuit commercieel perspectief, dat wielrennen een mondiale sport is: naamsbekendheid (toerisme) horecaomzet voor de provincies en de, al dan niet bewezen, positieve gevolgen op lange termijn; bijvoorbeeld sportpromotie. De eeuwige discussie (belastingcenten) is een van de eerste argumenten die men op tafel gooit, Vuelta kost 4 miljoen en in 2009 bleek het een goede investering te zijn. (http://nos.nl/audio/409428-succes-van-v ... maakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik ga niet de discussie aan of het nou wel of niet financieel aantrekkelijk is, aangezien dit structureel tot discussie leidt. Olympische spelen, WK/EK-voetbal.. Gigantische rapporten bieden hier geen duidelijkheid over.
Addict R1

eelcoz

eelcoz 22 aug 2012 11:16

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie