flexodder schreef:NoChain schreef:
Er is een palletje dat afbreekt in de linkershifter. Wij zijn inmiddels ook al enkele weken aan het wachten op linkershifters, productiefout en er worden enkel nog shifters uitgeleverd met de nieuwe palletjes. Tot voor kort stuurden ze gewoon weer de shifters de deur uit waar de palletjes (mogelijks) van afbreken. Dan was je inderdaad snel gesteld voor zolang het duurt.
De 6700 en 5700 zijn gewoon van de slechte groepen dat shimano de laatste jaren gemaakt heeft, de stap naar kabels onder het stuurlint hebben ze totaal niet verteerd.
Vooralsnog nog niets vernomen van levering. Heeft Shimano wel een richtlijn gegeven? Begin wel een beetje ongeduldig te worden. Overigens sterft het in de winkels nog wel van de complete setjes die van de oude productieband komen. Dat mag dan toch eigenlijk ook niet vind ik.......
Dit topic even uit het oog verloren. Inmiddels 1 nieuw setje binnengekregen (enkele weken terug al), op de andere wachten we nog. Er waren nochtans een heleboel nieuwe shifters binnengekomen volgens shimano, blijkbaar zijn er dus nog een heleboel wachtende voor
.
Een uitleg waarom het breekt hebben ze niet echt gegeven, heb ik ook niet naar gevraagd, krijg je toch geen deftig antwoord op
. Al van bij het begin vind ik de 6700 slecht aanvoelen. De kabelspanning ligt vele malen hoger als bij de voorgaande Ultegra-groepen, en blijkbaar kunnen de palletjes dat niet aan. De fietsen die terugkomen met kapotte shifters zijn allemaal minstens 1 jaar oud, blijkbaar houden de shifters het dus wel een bepaalde periode uit.
Mensen die weinig kilometers doen gaan misschien wel nooit met dit probleem geconfronteerd worden, dus alle shifters vervangen? Dat is ook geld weggooien, kan je beter je kop in het zand steken en doen alsof er niks is.
Je kop in het zand steken is natuurlijk ook geen geweldige reclame. Maar volgend jaar is er weer een 6800 groep dus als iemand over een paar jaar een nieuwe fiets koopt gaat die dan geen shimano meer kopen omwille van deze problemen? Misschien, maar het verlies zal niet groot zijn, alleszins niet groter dan nu alle shifters te vervangen