wat is nou toch een mooi zadeltasje
Ja ik vind het erg vervelend om dat in mijn achterzak te hebben. Ik heb zelf een klein zadeltasje van Bontrager. Valt ook niet erg op en past prima bij mijn fiets. Het grote voordeel van een zadeltasje voor mij, is dat ik er niet bij na hoef te denken om een binnenband enz mee te nemen. Dat zit nu standaard op mijn fiets. Als ik dat elke keer apart moet meenemen in mijn shirt weet ik zeker dat ik het een paar keer vergeet. Murphy zorgt er dan wel voor dat ik net die rit een lekke band krijg.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
+1. Bij mij zit er dan in: 2 biba's, enkele plakkers, 2 bandenlichters, 1 schuurpapiertje, 1 lijmtube, 1 minitool, 1 spaaksleuteltje, huissleutels. Eigenlijk zou het ook verstandig zijn om daarin m'n mobieltje te hebben (als het zou passen), een kettingpons en ook wat EHBO spulletjes. Misschien als ik 1 biba eruit haal en/of een 750ml bidon gebruik ipv 500ml.krommenek schreef:Bestaat niet, ik ga voor de bidon waar ik 2 binnenbanden in heb, 2 bandenlichters en nog voor nood een paar plakkers, heel klein stukje schuurpapier en een bijna lege lijmtubde.Dat laatste voor als ik vaker dan 2 keer heb lek rij. Past percies in zon'n 500ml bidon. Pak je en 750 ml bidon, kan er ook nog een kleine.dunne pomp in.
cheers!
Indien ik bij een langere rit twee bidons met vocht nodig heb en dan toch een zadeltasje moet gebruiken, dan gebruik ik er zo eentje: http://www.specialized.com/nl/nl/ftr/ba ... miniwedgie" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar dan heb ik wel de biba's in m'n shirt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Mensen die twee biba's meenemen moeten misschien eens een cursus kansberekening volgen.
En als je de zelfklevende plakkers van Parktool meeneemt, heb je ook geen lijm en schuurpapier nodig.
En als je de zelfklevende plakkers van Parktool meeneemt, heb je ook geen lijm en schuurpapier nodig.
-
- Forum-lid
@havana.
Dit jaar maar tijdens één tocht lekgereden. Maar in die tocht wel m'n voor en achter band lek. Wat was ik blij dat ik die ene keer twee bandjes bij me had
Over kansberekening gesproken!
Tijdens trainingsritjes altijd maar een bandje mee. Maar tijdens een marmotte o.i.d. altijd twee binnenbandjes en dan heb ik achter mn mn doppen van mn stuurlint nog zelfklevende plakkers met een schuurpapiertje.
Dit jaar maar tijdens één tocht lekgereden. Maar in die tocht wel m'n voor en achter band lek. Wat was ik blij dat ik die ene keer twee bandjes bij me had

Tijdens trainingsritjes altijd maar een bandje mee. Maar tijdens een marmotte o.i.d. altijd twee binnenbandjes en dan heb ik achter mn mn doppen van mn stuurlint nog zelfklevende plakkers met een schuurpapiertje.
[quote="havana"]Mensen die twee biba's meenemen moeten misschien eens een cursus kansberekening volgen.quote]
Helemaal mee eens, daarom was ik 10 jaar geleden bij een heel erg natte MH2D erg blij dat we met zijn tweeen 5 binnenbandjes bij ons hadden.
Aan het eind van de dag hadden we precies evenveel lekke banden opgelopen!
Helemaal mee eens, daarom was ik 10 jaar geleden bij een heel erg natte MH2D erg blij dat we met zijn tweeen 5 binnenbandjes bij ons hadden.
Aan het eind van de dag hadden we precies evenveel lekke banden opgelopen!
Courir c'est mourir un peu
...maar ik kan het mishebben....havana schreef:Mensen die twee biba's meenemen moeten misschien eens een cursus kansberekening volgen.

Tot je wel een keer door het noodlot wordt getroffen en je in bijv een Topeak Micro Wedge gewoon 2 biba's kunt steken.
Het heeft mij al eens gered tijdens de AGR, een dag lang door de druil. Dan nemen je kansen op een afloper toch exponentieel toe...
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
-
- Forum-lid
Een zadeltasje is nooit mooi 

Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik zou het helemaal met je eens zijn... Tot vorige week dinsdag, zou nog even 2 uurtjes fietsen in de ochtend en 's middags moest ik het vliegtuig halen. Op het verste punt had ik ineens binnen een seconden mijn achterband lek: groot stuk glas had een snee in binnen en buitenband gemaakt. Binnenband vervangen, band opgepompt, en toen pomp er af.... Trok ik zo het hele ventiel mee naar buiten. Kortom band weer leeg, en ook je pomp buiten werking want ik kreeg het ventiel niet uit de pomp met mijn handen. (En mijn multitool had geen tang.) Uiteindelijk maar een hoveniersbusje op de weg aangehouden en met een waterpomp tang van de hovenier het ventiel uit de pomp gehaald en binnenband 2 gebruikt... Ineens was ik toch wel erg blij met een tweede binnenband.... Ook omdat ik op dat punt geen enkele fietsenmaker zou weten, enige alternatief wat ik zou hebben was een taxi bellen....havana schreef:Mensen die twee biba's meenemen moeten misschien eens een cursus kansberekening volgen.
Geen zadeltasje, of te wel zadeltasje achter in mijn zakken. Ik weet niet wat ik er allemaal in krijg, zelfs als ik met tubes rijdt.... Ook in tochten als LM of L3B, geen enkel probleem.
+1 voor Havana, als je al een zadeltasje ala Conti is meer als voldoende, en die doe ik dus achter in mijn zak
+1 voor Havana, als je al een zadeltasje ala Conti is meer als voldoende, en die doe ik dus achter in mijn zak

YFood !!!
Haha rare jongens die fietsers. Druk maken om wel/geen zadeltasje 
Wees gerust, je kunt dagenlang op je fiets zitten en honderden mensen passeren, er zal er echt geen één zijn die er op let.
Of het zal een fietser zijn. Maar goed, die vindt dan waarschijnlijk ook je helm/fietsbroek/wielen/fiets stom of zo.

Wees gerust, je kunt dagenlang op je fiets zitten en honderden mensen passeren, er zal er echt geen één zijn die er op let.
Of het zal een fietser zijn. Maar goed, die vindt dan waarschijnlijk ook je helm/fietsbroek/wielen/fiets stom of zo.
Van kansberekening heb ik meer dan voldoende kaas gegeten en ik heb daarnaast al twee keer twee keer lek gereden. En dan ben ik nog een mooiweerfietser ookhavana schreef:Mensen die twee biba's meenemen moeten misschien eens een cursus kansberekening volgen.

Voor mij is het Arundel Dual tasje ideaal. Past alles in (2 biba's en patronen, plakkers en tools) en slijt niet in no-time door zoals die Conti tasjes. Het uiterlijk vind ik acceptabel.