Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Breukink weg bij Rabo

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 08 sep 2012 10:30

Struktuurwijziging in de ploeg, a-me-hoela.

Doping verleden of prestaties?
Ik denk een optelsom. Gezien het budget van de ploeg zijn de resultaten de laatste twee jaar te matig.
Ik denk gewoon dat de Rabo schoon schip wil maken, zeker nu de affaire Rasmussen weer onder de rechter ligt en het hele verleden weer opgerakeld wordt.
Ik ben het met @litespeed eens dat we ook Dekker en Boogerd binnen deze damage control strategie moeten plaatsen.
Nu Erik Dekker nog!
Ik denk dat de hele Armstrong soap wel eens als een snelkookpan kan gaan werken, en de hele boel explodeert (Bruyneel, Riis, Vaughters, om maar eens een paar namen te noemen die nu nog actief zijn).
Afbeelding

Chevalierr
Forum-lid

Chevalierr 08 sep 2012 12:57

Las net dat Jeroen blijlevens vannaf volgend seizoen de overstap van het dames rabo team naar de heren maakt om daar de sprinter bos en helpers bij te staan met advies.
Na Erik breuking gaat ook adrie van houwelingen het team verlaten door een structuur verandering binnen de ploeg, mischien ook wel goed ze blijven nu telkens in het zelfde
hangen bij de ploeg na mijn idee ( mischien zijn ze wel te lief.)
En komen er andere mensen voor in de plaats en geeft het een positieve draai aan de ploeg en gaat het anders wat de prestaties ten goede komen waardoor wat er in zit er nu
wel allemaal uitkomt
Heb nu van de rabobank het gevoel van het gaat allemaal vaak net niet. Al moet ik wel zeggen dat gesink en ten dam het wel goed doen in de Vuelta

Kortom een aantal veranderingen binnen het team , we gaan het zien :D

tennisser
Forum-lid

tennisser 08 sep 2012 14:10

loos schreef:Struktuurwijziging in de ploeg, a-me-hoela.
Doping verleden of prestaties?
Ik denk een optelsom. Gezien het budget van de ploeg zijn de resultaten de laatste twee jaar te matig.
Ik denk gewoon dat de Rabo schoon schip wil maken, zeker nu de affaire Rasmussen weer onder de rechter ligt en het hele verleden weer opgerakeld wordt.
Ik ben het met @litespeed eens dat we ook Dekker en Boogerd binnen deze damage control strategie moeten plaatsen.
Nu Erik Dekker nog!
Chevalierr schreef:Las net dat Jeroen blijlevens vannaf volgend seizoen de overstap van het dames rabo team naar de heren maakt om daar de sprinter bos en helpers bij te staan met advies. Na Erik breuking gaat ook adrie van houwelingen het team verlaten door een structuur verandering binnen de ploeg.
Ja, moet je juist Blijlevens belangrijker gaan maken... :mrgreen:

Cicletti
Forum-lid
Contact

Cicletti 08 sep 2012 23:15

Bij veel takken van sport is het gebruikelijk dat er een frisse wind door de teamleiding gaat indien de prestaties niet voldoen aan de verwachtingen.
De wielersport wijkt hierin nogal vanaf. Men is op gegeven moment niet meer in staat de sporters te motiveren, iets nieuws bij te brengen etc. Dan wordt het tijd om afscheid van elkaar te nemen. Breukink heeft ook niet echt een goede uitstraling, toont geen emoties, had altijd smoesjes als de renners onvoldoende presteerde, communicatief onvoldoende sterk.
Raboteam kan nu beter uit de verf komen, renners hebben potentie genoeg.

Cicletti

arjenv
Forum-lid

arjenv 12 sep 2012 21:34

Breukink en van Houwelingen weg bij de Rabobank. Blijlevens en Elijzen nieuwe ploegleiders. Nico Verhoeven wordt de nieuwe manager van de ploegleiding.

Verder las ik (op Twitter) dat de Rabobank verder wil met de wetenschappelijke benadering van de sport, door middel van samenwerking met universiteiten en andere takken van sport (beetje TeamSky-achtig).

dc
Forum-lid

dc 12 sep 2012 22:24

arjenv schreef:Verder las ik (op Twitter) dat de Rabobank verder wil met de wetenschappelijke benadering van de sport, door middel van samenwerking met universiteiten en andere takken van sport (beetje TeamSky-achtig).
Tsja, contacten met universiteiten, dat hoor je wel vaker. Zo werd Indurain verbonden aan de universiteit van Pamplona. Het nare is dat dit vaak synoniem lijkt te staan aan een "professionele medische begeleiding". Om maar eens een eufemisme ertegen aan te gooien.

Ik weet het, ik ben veel te cynisch :cry:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 sep 2012 08:32

Iemand de naam Dekker nog gehoord? Waar is die gebleven?
Less is bore

arjenv
Forum-lid

arjenv 13 sep 2012 09:51

Weet in ieder geval dat Dekker een lange tijd zijn ploegleiderschap naast zich neer moest leggen ten gevolge van een rugoperatie. Misschien dat hij zo langzamerhand deze werkzaamheden weer oppakt.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 14 sep 2012 18:02

Tsja, contacten met universiteiten, dat hoor je wel vaker. Zo werd Indurain verbonden aan de universiteit van Pamplona. Het nare is dat dit vaak synoniem lijkt te staan aan een "professionele medische begeleiding". Om maar eens een eufemisme ertegen aan te gooien.
Ik ken iemand die aardig kan basketballen en een poos bij een universiteitsteam in de US heeft gespeeld. Zonder namen te noemen kun je rustig stellen dat het dopinggebruik daar op een zodanig hoog niveau ligt dat de gemiddelde bodybuilder of Armstrong er van zou gaan blozen. Nou kun je de VS moeilijk met Europa vergelijken maar of je als professioneel team nou aan zo'n instelling gelieerd wilt zijn.....

pinarello
Forum-lid

pinarello 24 sep 2012 18:52

De Rabo politie zal hier wel weer overheen vallen maar de woorden van de bondscoach over de Rabo waren niet mals zojuist in het Sportjournaal.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 24 sep 2012 19:05

pinarello schreef:De Rabo politie zal hier wel weer overheen vallen maar de woorden van de bondscoach over de Rabo waren niet mals zojuist in het Sportjournaal.
Ook gezien, ontluisterende woorden van Van Vliet. Niet luisteren/uitvoeren opdracht(-en), zeuren over een net nieuwe koersbroek.
Pffff....zal 't ooit nog wat worden met onze talenten? Mooie veelzeggende statistiek ook van het Sportjournaal over de winsten in de afgelopen decennia.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 sep 2012 19:10

pinarello schreef:De Rabo politie zal hier wel weer overheen vallen maar de woorden van de bondscoach over de Rabo waren niet mals zojuist in het Sportjournaal.
...en komen niet als een verrassing. De bondscoach was vorig jaar en dit jaar als tafelgast in "Tour du Jour" al een duidelijke vertegenwoordiger van de mensen die alles wat Vacansoleil doet ophemelen en alles wat Rabo doet stelselmatig afzeiken. Niet dat hij helemaal ongelijk heeft, maar het is te makkelijk. Terpstra is geweldig, Kroon ook, en Boom en de andere Rabos moeten een schop onder hun kont krijgen. Boom had zich hoegenaamd al neergelegd bij zijn nederlaag en hij moest hem met vloeken en tieren naar de vijfde plaats jagen. Bon, goedkoop, het Nederlandse wielrennen presteert in de breedte, dwars door alle ploegen, onder de maat. Dit jaar gingen zowel in de Tour als in de Vuelta meer Nederlanders van start dan ooit in de twee decennia daarvoor. Van die renners kwam slechts 1 op de 4 uit de Raboploeg. Het saldo: nul ritzeges, maar de focus ligt bij wie zo slecht presteren en waarom volledig op de Rabobank.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie