Advies nodig voor nieuwe racefiets
Nee.
Ik wil dit topic toch nog even nieuw leven inblazen. Ik heb mijn keuze namelijk nog niet gemaakt. Na een lange oriënteerperiode wil ik nu toch echt een keuze gaan maken. Bij de plaatselijke FM staat een Cube Agree GTC 2012 model voor 1399 euro. Dit is een carbon fiets afgemonteerd met Shimano 105. Ze willen er of 200 euro vanaf halen of 100 euro en hem compleet afleveren inclusief pedalen, tasje, bidonhouders en pompje. Mijn vraag is: Is dit een mooie fiets voor deze beginner en is het een goede prijs?
Ja dit is zeker een goede fiets voor het geld. De korting omdat het een 2012 model is, is weliswaar niet zo heel hoog maar daar staat tegenover dat het 2013 model 50 euro duurder is en Tiagra is afgemonteerd.
Als je besluit voor de extra's te gaan vraag dan wel eerst wat er precies gemonteerd wordt en bekijk of je dat samen niet ergens anders (op internet) goedkoper kunt vinden. Bedenk dat op al die spulletjes voor de fietsenmaker ook nog winstmarge zit, dus zorg dat je voor 125 a 130 euro spullen mag uitzoeken.
Als je besluit voor de extra's te gaan vraag dan wel eerst wat er precies gemonteerd wordt en bekijk of je dat samen niet ergens anders (op internet) goedkoper kunt vinden. Bedenk dat op al die spulletjes voor de fietsenmaker ook nog winstmarge zit, dus zorg dat je voor 125 a 130 euro spullen mag uitzoeken.
Campagnolo Ultra Dork
Oke bedankt, daar ga ik dan zeker nog even over praten.
Wat heeft een beginnende fietser allemaal nodig? Ik kom zelf tot bidonhouders/bidons, tasje met reserveband/plakspullen, fietsbroek en shirt, helm, schoenen, pedalen en fietscomputer. Vergeet ik nu nog iets? Klopt het dat als ik deze spullen qua prijs allemaal bij elkaar optel ik bijna op 400,- kom?
Wat heeft een beginnende fietser allemaal nodig? Ik kom zelf tot bidonhouders/bidons, tasje met reserveband/plakspullen, fietsbroek en shirt, helm, schoenen, pedalen en fietscomputer. Vergeet ik nu nog iets? Klopt het dat als ik deze spullen qua prijs allemaal bij elkaar optel ik bijna op 400,- kom?
Voor normaal een hogedruk fietspomp (met druk metertje), kleine pomp of CO2 patronen voor onderweg. Fietsbril ook nog. Verder klopt je lijstje wel aardig denk ik, maar over tasje kun je discussieren. Reserve binnenbandje en CO2 patroon kan ook in je shirt. Oh ja, fietsbroek en shirt is natuurlijk afhankelijk van jaargetijde, maar dat is wel het minimum voor lekker zomers weer. Vergeet ook een ondershirtje niet.DrBibber schreef: Wat heeft een beginnende fietser allemaal nodig? Ik kom zelf tot bidonhouders/bidons, tasje met reserveband/plakspullen, fietsbroek en shirt, helm, schoenen, pedalen en fietscomputer. Vergeet ik nu nog iets? Klopt het dat als ik deze spullen qua prijs allemaal bij elkaar optel ik bijna op 400,- kom?
Qua prijs voor dit hele setje? Helemaal afhankelijk van wat je wil... hoe gek wil je het maken en hoe prijsbewust en merkbewust ben je?
Als je niet al te merkbewust; maar wel prijsbewust bent, is dit misschien wel wat:
http://cyclewear.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geef toe dat 't soms even zoeken is; en er is nog al eens iets uitverkocht, maar ze zijn erg goedkoop en verkopen geen rotzooi.
Sebo
http://cyclewear.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geef toe dat 't soms even zoeken is; en er is nog al eens iets uitverkocht, maar ze zijn erg goedkoop en verkopen geen rotzooi.
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
En als je een merk met 'naam' zoekt onder € 1000,- kijk dan eens hier:http://www.bikestudio.nl/fietsen/racefi ... -2012.html. Is hij ook nog eens met Shimano 105 afgemonteerd.
Voor kleding tegen een relatief gunstige prijs kun je ook hier kijken: http://www.fietskledingvoordeel.nl/ Ik heb de kleding op de bike motion gezien, en aangehad. Pasvorm was goed, kwaliteit van de kleding zag er goed uit en zeer vriendelijke verkoper.
Voor kleding tegen een relatief gunstige prijs kun je ook hier kijken: http://www.fietskledingvoordeel.nl/ Ik heb de kleding op de bike motion gezien, en aangehad. Pasvorm was goed, kwaliteit van de kleding zag er goed uit en zeer vriendelijke verkoper.
Dit is zeker een goede fiets voor een beginner; ik heb zelf een cube agree GTC race 2011, en ben daar zeer tevreden over.DrBibber schreef:Ik wil dit topic toch nog even nieuw leven inblazen. Ik heb mijn keuze namelijk nog niet gemaakt. Na een lange oriënteerperiode wil ik nu toch echt een keuze gaan maken. Bij de plaatselijke FM staat een Cube Agree GTC 2012 model voor 1399 euro. Dit is een carbon fiets afgemonteerd met Shimano 105. Ze willen er of 200 euro vanaf halen of 100 euro en hem compleet afleveren inclusief pedalen, tasje, bidonhouders en pompje. Mijn vraag is: Is dit een mooie fiets voor deze beginner en is het een goede prijs?
Ik heb eerder al met Specialized en Pinarello gereden, en de Cube moet zeker niet onderdoen.
Voor wat die 100 EUR onderdelen betreft; het hangt ervan af wat ze erop monteren.
- Een stel Shimano pedalen van 105 niveau kost al rap 50 EUR
- 2 mooie bijpassende carbon bidonhouders kosten ook al rap 50 EUR
- bij zadeltasje met je wel opletten; sommige hebben een nogal ruwe band rond de zadelpen, en dan word deze al snel lelijk.
- bij een pompje kan je kiezen of je het elke keer meeneemt in je achterzak of je het vast monteert op je fiets. Deze laatste optie heeft het voordeel dat je het nooit vergeet mee te nemen.
Het kan natuurlijk goedkoper, maar dan is het wat minder qua kwaliteit en uitzicht.
Erg fraaie fiets! Zijn de bidonhouders van Cube of van een ander merk?
asmeets en Sebo, bedankt voor de tips voor de kleding, hier staat zeker wel iets tussen.
De FM is momenteel een weekje op fietsvakantie, als deze is teruggekeerd zal ik mijn keuze maken. Als hij een mooie totaalprijs kan maken heb ik denk ik mijn keuze al gemaakt!
asmeets en Sebo, bedankt voor de tips voor de kleding, hier staat zeker wel iets tussen.
De FM is momenteel een weekje op fietsvakantie, als deze is teruggekeerd zal ik mijn keuze maken. Als hij een mooie totaalprijs kan maken heb ik denk ik mijn keuze al gemaakt!