Ervaringen SKS Airkompressor
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
SKS is een topproduct.
Mijn eerste pomp (noemde toen "Witberg" als ik me niet vergis) heb ik overgenomen van mijn pa, heeft na meer dan 25 jaar de geest gegeven.
nu ondertussen al een jaar of 10 een "nieuwe".
Mijn eerste pomp (noemde toen "Witberg" als ik me niet vergis) heb ik overgenomen van mijn pa, heeft na meer dan 25 jaar de geest gegeven.
nu ondertussen al een jaar of 10 een "nieuwe".
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben in ieder geval niet echt onder de indruk van die E.V.A. kop. Bij mijn Airbase Pro ging die precies 4x pompen mee. Moet wel zeggen dat SKS me meteen een nieuwe gratis heeft toegestuurd die het nu een paar maanden goed doet op een presta ventiel. Hij zou het ook goed moeten doen op een dunlop maar dat werkt bij mij niet.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50
Ik heb zelf enkele jaren een "nieuwe" Rennkompressor. Bijna alles uitgevoerd in metaal en lekker lomp zwaar.
Knaloranje dus in de wanorde van mijn kelder altijd te vinden
Ik heb zelf de EVA kop. Die heb ik een paar jaar terug een gesloopt omdat de alu pen de neiging heeft om uit de handel op de kop te lopen waardoor een van de 2 plastic scharnierpunten niet meer gebruikt word en de andere breekt. Ik heb er toen gewoon een nieuwe kop op gemonteerd en kan weer naar hartelust m'n banden opblazen. Ik moet wel bij het vastzetten van de kop die pen in de gaten houden. De nieuwe lijkt alsnog weg te willen lopen. Verder is 't een top product gebleken!
Knaloranje dus in de wanorde van mijn kelder altijd te vinden
Ik heb zelf de EVA kop. Die heb ik een paar jaar terug een gesloopt omdat de alu pen de neiging heeft om uit de handel op de kop te lopen waardoor een van de 2 plastic scharnierpunten niet meer gebruikt word en de andere breekt. Ik heb er toen gewoon een nieuwe kop op gemonteerd en kan weer naar hartelust m'n banden opblazen. Ik moet wel bij het vastzetten van de kop die pen in de gaten houden. De nieuwe lijkt alsnog weg te willen lopen. Verder is 't een top product gebleken!
2011 Lapierre X control, X9
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
havana schreef:Waarom niet gewoon een Renradkompressor met klassieke kop? Simpelweg de beste pomp ooit gemaakt.
Is dit wat je met de klassieke kop bedoeld: http://www.bike24.net/p118289.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zorgt hier dan voor de vergrendeling zodat de kop niet van het ventiel schiet?
En wat is het voordeel tov de huidige EVA kop?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ja dat is de klassieke kop, er zit geen vergrendeling op, het rubber in die kop houd het ventiel vast. Totdat het rubber uitgeleuterd is, dan vervang je het rubber en kun je weer een hele poos vooruit. Ik heb naast m'n Joe Blow sprint ook zo'n pomp met klassieke kop en had een nieuw rubbertje nodig. Was toevallig bij Plieger in Meerkerk en die had ze op voorraad. Meteen 2 nieuwe rubbertjes gescoord.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Om genoeg druk in de band te krijgen om de kop ervanaf te laten schieten is wel heel, heel veel druk nodig. Volgens mij is de opening die overblijft tussen schroefje en ventiel buis minder dan een vierkante mm en bij 10 bar is de kracht die de lucht uitvoert 1 newton per mm2.
-
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Nou ik kan je zeggen dat mijn BBB fietspomp bij gladde ventielen (dus buitenzijde zonder schroefdraad) van het ventiel springt bij pompen.
De SKS heeft daar geen probleem mee, die klemt goed.
De SKS heeft daar geen probleem mee, die klemt goed.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Service van SKS is absoluut top.
De bovenste moer was weggesprongen en ik kan hem niet vinden, ook niet na de hele garage te hebben ontruimd. Mailtje naar SKS om te vragen welk partnummer ik moest hebben, sturen ze me GRATIS een complete nieuwe set om de hendel vast te zetten! Dus bouten, veer, alu klemplaten.
Dat soort service maak je toch niet vaak mee!
De bovenste moer was weggesprongen en ik kan hem niet vinden, ook niet na de hele garage te hebben ontruimd. Mailtje naar SKS om te vragen welk partnummer ik moest hebben, sturen ze me GRATIS een complete nieuwe set om de hendel vast te zetten! Dus bouten, veer, alu klemplaten.
Dat soort service maak je toch niet vaak mee!
Ik heb nu een BBB pomp en daar heb ik zo'n messing kop aangemaakt,deze pomp is nu zo'n 7 jaar oud,alleen als ik die messing kop op het frans ventiel druk dan verliest ie al wat lucht en bij een bar of 6,5-7 dan schiet de kop van het ventiel....heel irritant.
Het ligt volgens mij niet aan het rubbertje want dat heb ik een paar weken geleden vervangen.
Nu lees ik veel positieve ervaringen over deze SKS pomp,blijft de uitvoering met messing kop wel gewoon op het ventiel zitten tot een bar of 8?
Het ligt volgens mij niet aan het rubbertje want dat heb ik een paar weken geleden vervangen.
Nu lees ik veel positieve ervaringen over deze SKS pomp,blijft de uitvoering met messing kop wel gewoon op het ventiel zitten tot een bar of 8?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Met die 'messing kop' heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, ook niet bij hogere bandenspanningen (mits het rubbertje op tijd vervangen wordt). Zelf heb ik een jaar of wat geleden die originele kop wel vervangen door zo'n 'automatisch' omschakelende kop, omdat ik een 'toer-ATB' heb met banden met autoventielen. Werkt ook goed.sob schreef:...Nu lees ik veel positieve ervaringen over deze SKS pomp, blijft de uitvoering met messing kop wel gewoon op het ventiel zitten tot een bar of 8?
60 x Ventoux