Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Keuze buitenband

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 09 sep 2012 15:59

Ik was gister bij Hopmans en die gaf aan dat de Conti's binnenkort 10€ duurder gaan worden. Iemand hier meer over gehoord of was het een simpele verkooptruc?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 sep 2012 17:34

rschouten schreef:Ik was gister bij Hopmans en die gaf aan dat de Conti's binnenkort 10€ duurder gaan worden. Iemand hier meer over gehoord of was het een simpele verkooptruc?
Hopmans is heel veel prijzen aan het verhogen op dit moment.
De Tacx team stand is van 99 naar 129 euro gegaan.
Rose heeft ze voor 27,95 (ook de 25mm, en die heeft hopmans niet).
Afbeelding

materialist
Forum-lid

materialist 09 sep 2012 19:46

havana schreef:Goed hè. :D Ik zeg er meteen bij dat ik niet garandeer dat ik het juiste bandje er bij een blinde test uit zou halen. Ze voelen (denk ik) toch echt iets zachter, met name op slecht wegdek en klinkers denk ik dat te voelen.
kom op zeg een beetje pit erin mag wel hoor!

heb je nou wat gevoeld of niet?
Do kin der mar druk mei weze

materialist
Forum-lid

materialist 09 sep 2012 20:03

Een hele sexy trend is voor en achter banden met verschillende diameter. Wanneer je helemaal uit je dak wil gaan neem je tubeless achterband van schwalbe en de nieuwe conti tijdritband als voorband (grand prix gt?).
Ik heb zelf een conti 4000s 25 achter en een veloflex record voorband. Ik denk altijd dat ik een verschil voel maar ik neem ook genoegen met die 3watt verschil in een meetopstelling. Binnenkort komt een band zonder rolweerstand daar wachten we nog op

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 09 sep 2012 20:34

materialist schreef: Binnenkort komt een band zonder rolweerstand daar wachten we nog op
Banden hebben geen rolweerstand, asfalt wel :roll:
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 sep 2012 20:40

materialist schreef:
havana schreef:Goed hè. :D Ik zeg er meteen bij dat ik niet garandeer dat ik het juiste bandje er bij een blinde test uit zou halen. Ze voelen (denk ik) toch echt iets zachter, met name op slecht wegdek en klinkers denk ik dat te voelen.
kom op zeg een beetje pit erin mag wel hoor!

heb je nou wat gevoeld of niet?
Ik blijf bij mijn oorspronkelijke stelling: de mens is een slecht meetinstrument. Dat is overigens wetenschappelijk aangetoond; het placebo-effect is immers al honderden keren keihard aangetoond.

materialist
Forum-lid

materialist 09 sep 2012 21:04

Wat met het placebo effect is aangetoond is dat het placebo werkt.

Ik denk dat je gelijk hebt ik voel ook een verschil. Met al dat meten en argumenteren heb ik niet zoveel. Het is nog maar 400 jaar geleden dat al die jongens uit delft en twente beweerden dat de aarde plat is, ten opzichte van de 6 mln jaar dat we op de achterbenen lopen is dat maar heel kort geleden.

Voelen dus, het is vreemd dat de politie zich nog niet heeft laten zien

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 sep 2012 21:13

Nadeel van de conti,s vind ik dat ze ontzettend afplatten en dat het, ja het wordt een beetje een beladen woord, merkbaar beter stuurt al je er een nieuwe oplegt. Die moet je voor echt niet oprijden, nieuwe band gaat voor en van voor naar achteren.

Heb ook eens ultremo,s geprobeert. Ook prima banden, voel ik verschil....... Ik vind de ultremo voor iets meer gevoel geven met sturen. Achter merk ik weinig verschil.

qua lekrijden weet ik niet want ik sta eerste in het klassement niet lekrijden met de racer.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 sep 2012 09:46

Enkele bedenkingen.
Ik ben vooreerst geen continental fan. Dat is, ik vind dat er banden zijn die aangenamer zijn om op te rijden. Maar wil je een band die presteert (hard gaat, racewaardig, all-weather, betrouwbaar), dan is de GP4000S wellicht de beste keuze (onthou dat goed voor je tot het einde leest). Enkele andere banden komen in de buurt, maar scoren altijd wel beduidend slechter op 1 van de criteria (maar op andere criteria vaak ook beter).
Ik heb momenteel ook de Fortezza tricomp om een set wielen zitten, en ik vind ze niet beduidend comfortabeler dan de Continental. Waarschijnlijk zijn ze net iets zachter en dus ook net iets meer slijtage. Ik vind de fortezza net iets teveel lijken op een GP4000S om er iets over te kunnen zeggen in de trant van: de ene is beter, of de ene zou je beter voor dit of dat gebruiken.
Ik heb een uitgesproken mening over Schwalbe. Maar eigenlijk heb ik nog nooit op een ultremo gereden (wel op de lagere reeksen). Die band was op zich niet heel slecht, maar de ultremo (en Schwalbes uit het voetbal) brengt bij mij een beeld naar boven van een band die snel slijt en onbetrouwbaar is. Ik zie nog altijd geen enkele reden om met een ultremo te rijden. want...
... er is nog zoiets als Veloflex en Vittoria. Als het echt goed moet rijden zweer ik gewoon bij die twee. Ze slijten sneller en in de regen gaat het minder hard door de bocht (maar haal dan een bar druk uit de banden en het gaat al een stuk beter), maar ze lopen als een trein en (hout vasthouden) lek krijg ik ze niet gauw. Als ik 10.000 km per jaar rijd (en dat haal ik de laatste jaren helaas niet meer), dan heb ik 1 set banden meer opgereden in vergelijk met continental, en dus ongeveer 60 euro meer kwijt. Dat is het mij wel waard.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 sep 2012 09:53

Tjsa, Veloflex Black. Heerlijke bandjes, maar na 3x lek binnen 200 km was de lol er voor mij al heel snel vanaf. Dan maar wat minder comfort.

materialist
Forum-lid

materialist 10 sep 2012 11:34

lek rijden met een veloflex record had ik nog niet meegemaakt maar je hebt gelijk driemaal in 200km is te veel. Bij mij was de achterband in 1200-1400 km versleten dat vind ik echt te weinig. Als voorband doet hij 5000 km net zoveel als de 4000s 25mm als achterband.
Dat vierkant worden van 4000s is een ergernis, het begint al bij 600km. Ik denk dat de lage rolweerstand, op papier dan ook verdwenen is blijven natuurlijk wel de andere bovengenoemde voordelen.
Ik zie steeds meer mensen rijden met verschillende diameter voor en achter ook de hele snelle jongens. Ik denk dat je ook net zo goed met een ander merk voor en achter kunt fietsen. Een 4000s doet bij mij 5000-6000km als achterband als voorband misschien wel meer dan het dubbele. Er zijn heel ander eisen voor en achter.
Als toerder 7000-9000km per jaar met af en toe een wedstrijdje moeten banden lekker aanvoelen, niet lek rijden, op papier een lage rolweerstand en het liefst een toon bij 35km en hoger. De echte fietsers met 30.000km pj hebben heel andere eisen, veel grip in de bocht met aanzetten en de beste band is wanneer die gratis is krijg ik de indruk.
De ontwikkeling met tubeless banden is interessant vooral wanneer dat gedoe met oppompen is opgelost. Ik las dat continental binnenkort met een tubeless band komt.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 10 sep 2012 13:37

Comfort en soepelheid van een buitenband gaan niet hand in hand met lekbestendigheid.....

De Conti GP400S is echt de beste band wat ik heb meegemaakt op het gebied van lekbestendigheid, echter comfoirt is er natuurlijk ver te zoeken. Vond zelf de eerste versie van Schwalbe Utlremo een hele fijne band, maar je reed er wel lek mee en.... veel!
YFood !!!

Plaats reactie