Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke wielset tot 400 euro?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 11:09

G3 spaakpatroon. Wellicht wat minder mooi. En iets minder praktisch wanneer je een kleine slag wilt verhelpen.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 19 sep 2012 11:38

De voordelen van de Zonda's: 280,- bij Hopmans.
Verder inderdaad weinig verschil.
Als ze rijden (je rijdt) zie je niet zoveel van het G3 spaakpatroon.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 sep 2012 13:07

dapoker schreef: Als Bianchi rijder bega ik al een doodzonde door Ultegra gemonteerd te hebben maar als ik daar nu Zonda's onder schroef dan kan ik natuurlijk 'n keer een lynch-partij verwachten?!

Kan iemand me vertellen wat de Zonda's voor - of na - hebben op de R3's?
Nee hoor, met die Zonda's compenseer je dat weer een beetje. ;)

Verschil tussen FR3 en Zonda is minimaal, alhoewel TOUR een verschil met de microscoop ontdekt (v/a blz. 86)
http://www.tour-magazin.de/services/qtr ... _2011/#/86" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik geloof wel dat je bij Hopmans voor je Shimano zonde met 15 euro beboet wordt bij de Zonda wielen, dus 295 euro. :lol:

edit: typo
Laatst gewijzigd door loos op 19 sep 2012 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 sep 2012 14:16

dapoker schreef:
daniel1975 schreef:R3/Zonda
Is bijna het standaard antwoord in dit soort topics.
Helder...
Ik neig naar de Zonda's; er is alleen één maar!
Als Bianchi rijder bega ik al een doodzonde door Ultegra gemonteerd te hebben maar als ik daar nu Zonda's onder schroef dan kan ik natuurlijk 'n keer een lynch-partij verwachten?!

Kan iemand me vertellen wat de Zonda's voor - of na - hebben op de R3's?
In de specs die ik her en der op internet heb opgedoken kan ik niet echt de verschillen duiden.
Wielen komen dan ook uit dezelfde fabriek en hebben, meen ik, dezelfde velgen, naven en spaken. Enige verschil lijkt het spaakpatroon; het 'G3-patroon' is bij de Fulcrums iets minder extreem. En de stickers natuurlijk ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wijmaar
Forum-lid

wijmaar 19 sep 2012 14:34

X light gebouwd door Zoran? (http://www.bikexperto.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Deze zelf uiteindelijk gekocht, lichte (+/- 1500 gram) en stijve set voor 320€. Nu één seizoen mee gereden (incl. marmotte), en bevallen prima.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 20 sep 2012 13:23

Ben nog wat aan het onderzoeken geweest en nog wat topics op het forum doorgespit:
Mijn shortlist nu is:

1. Zonda's
2. Fulcrum R3
3. Vision Trimax T30

Op zich wel gecharmeerd van de looks van de Visions. Iemand ervaring met deze wielen ten opzichte van de andere 2 sets?
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

dc
Forum-lid

dc 21 sep 2012 23:10

dapoker schreef:Ben nog wat aan het onderzoeken geweest en nog wat topics op het forum doorgespit:
Mijn shortlist nu is:

1. Zonda's
2. Fulcrum R3
3. Vision Trimax T30

Op zich wel gecharmeerd van de looks van de Visions. Iemand ervaring met deze wielen ten opzichte van de andere 2 sets?
Als je je erin verdiept steken er drie fabrikanten boven uit: Shimano, Mavic en Campa/Fulcrum. Kwaliteit, verkrijgbaarheid, garantie, reserve onderdelen, allemaal goed.

Andere merken zijn in de goedkopere klasse "hit and miss".* => Oftewel, of je neemt de Campa/Fulcrums en weet dat je goed zit, of je neemt een risico en gaat voor de Visions. Ik zou voor zeker gaan ;)

* Ja Madfiber, LW's, DT Swiss, Corima, allemaal mooi, maar dat is geen 400 Euro.

Plaats reactie