Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zero vs 3

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 sep 2012 12:19

Ik zou ook voor een ander soort wielen kiezen omdat het verschil tussen R3 en R0 klein is. Hoog carbon is een goede kandidaat. Bullets en Red Wind heb je voor 650€. Qua lagering zijn deze wel minder dan de R3.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 12:23

De duurdere bullets en Red Wind zitten zo rond de €900,- en deze hebben betere lagers.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2012 12:43

Als je zoals velen de hoge wielen als mooiweerwielen gebruikt zijn betere lagers zwaar overschat ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 12:44

Dat klopt, maar ze verkopen weer beter in de luxe uitvoering :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mrvgeijn
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2012 20:36

mrvgeijn 19 sep 2012 13:04

Veel uitvoeringen zijn er zeker, van gewoon over USB tot Cult. De prijsverschillen zijn ook aanzienlijk. Ook hier weer, is het alleen moraal, of merk je er ook daadwerkelijk iets van. Toen ik destijds van R7 naar R3 stapte, merkte ik echt een groot verschil. Ik denk dat je met de stap van middenklasse naar de topmodellen nauwelijks merkbare verschillen voelt. Anyhow, volgens mij rijden jullie bijna allemaal op meerdere sets, alu en carbon. Welk merk/type carbon velg rijden jullie mee? Ik heb me nu voornamelijk verdiept in Fulcrum en Campa, maar er is meer natuurlijk. Nieuwsgierig...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 13:08

mrvgeijn schreef:Toen ik destijds van R7 naar R3 stapte, merkte ik echt een groot verschil.
Wat merkte je dan? Zit allemaal tussen de oren. Nagenoeg niemand hier merkt blind verschil tussen een Shamal of Aksium set.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 13:12

nou een shamal of een aksium set merk je wel hoor! Wat dacht je van stijfheid, opspinnen bij uitacceleren bochten, vol sprinten.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mrvgeijn
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2012 20:36

mrvgeijn 19 sep 2012 13:14

litespeed schreef:
mrvgeijn schreef:Toen ik destijds van R7 naar R3 stapte, merkte ik echt een groot verschil.
Wat merkte je dan? Zit allemaal tussen de oren. Nagenoeg niemand hier merkt blind verschil tussen een Shamal of Aksium set.
Met de R3 maak ik gemakkelijker snelheid en blijf ook gemakkelijker op snelheid. In bochten merk ik ook weldegelijk verschil, kan ze harder nemen. Daarbij merk ik ook verschil met klimmen. Ik denk dat het ook te maken heeft met de combi met het frame, past nu beter bij elkaar qua kwaliteit. Of het tussen de oren zit, tsja zou kunnen. Een brein is een gek ding iig.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 13:23

@mrvgeijn: Zal ik maar aftrappen dan?
Ik rij met Fulcrum racing 1, racing Zero, Racing Speed XLR, Xiamen Farsports full carbon clinchers, en onlangs nog (maar verkocht) Mavic Ksyrium ES.
Kortom; veel Fulcrum wielen. Ik rij al met Fulcrum sinds ze voor het eerst op de markt kwamen. De Racing 1 was toen hun topmodel.
Droomwielen (die er wel een keer gaan komen) Lightweight standard III C / Meilenstein).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 13:51

mrvgeijn schreef:Met de R3 maak ik gemakkelijker snelheid en blijf ook gemakkelijker op snelheid. In bochten merk ik ook weldegelijk verschil, kan ze harder nemen. Daarbij merk ik ook verschil met klimmen. Ik denk dat het ook te maken heeft met de combi met het frame, past nu beter bij elkaar qua kwaliteit. Of het tussen de oren zit, tsja zou kunnen. Een brein is een gek ding iig.
boswielrenner schreef:nou een shamal of een aksium set merk je wel hoor! Wat dacht je van stijfheid, opspinnen bij uitacceleren bochten, vol sprinten.
Jaja, de gebruikelijke lofzangen. Nog tegenstrijdig ook hier en daar. Kijk even naar dit figuur:

Afbeelding

Wat een enorme stijfheid hebben die Shamals. Kun je flink mee sprinten... :)

Het verschil tussen wielen wordt zwaar overschat. Zolang het rond is, kom je wel vooruit.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 13:58

Je moet wel kijken, naar mijn mening, naar de stijfheid-gewichtsratio. De Shamals zij n voor alu clinchers best licht. Een stuk lichter dan Aksium wielen. Plaatje laat zien dat Fulcrum racing 3 wielen erg goed zijn voor wat ze kosten.
Als jij blij wordt van aksium wielen dan is dat toch prima. Ik deel je mening niet dat verschil tussen wielen zwaar overschat wordt. Het verschil tussen top wielen is wel klein, maar goedkope wielen en topwielen merk je wel degelijk in het gebruik. Tot zover mijn mening :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 14:46

Ik heb geen zin om je verder te fileren, maar je zevert behoorlijk.

Plaats reactie