Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

[OPGELOST] Advies gevraagd: hoe krijg ik dit boutje los?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 sep 2012 21:34

Zelf ook we eens gehad. Met een scherpe nijptang lukte het me om het busje goed genoeg te fixeren en het boutje los te draaien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 23 sep 2012 22:50

Om te overwegen: secondenlijm tussen frame en klinkmoer, goed laten drogen en daarna eventueel kruipolie tussen klinkmoer en boutje. Dit levert in ieder geval geen schade aan je frame op. Plak wat tape op het frame onder de busmoer zodat de secondenlijm niet over de lak naar beneden loopt.

Als hij eenmaal los is dan een langer boutje waarop een moer tot halverwege gedraaid is er ver genoeg indraaien. Dan de moer goed aandraaien tegen de bus zodat de klinkmoer nog eens extra wordt aangetrokken en wellicht beter vast blijft zitten. Door de bout tegen te houden bij het losdraaien van de moer voorkom je opnieuw een draaiende belasting op de klinkmoer.
Laatst gewijzigd door carel op 23 sep 2012 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 23 sep 2012 22:54

carel schreef:Om te overwegen: secondenlijm tussen frame en klinkmoer, goed laten drogen en daarna eventueel kruipolie tussen klinkmoer en boutje. Dit levert in ieder geval geen schade aan je frame op. Plak wat tape op het frame onder de busmoer zodat de secondenlijm niet over de lak naar beneden loopt.
Tussen lezen en inloggen geeft je mijn antwoord :( . Idd ook mijn idee om lijm onder het busje te zien krijgen zodat het gefixeerd wordt.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Plaats reactie