Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Bike winterklaar maken

race-niek
Forum-lid

race-niek 31 okt 2010 20:05

je kan je bike prima met water schoonmaken.
gewoon zorgen dat tussen je derrie en crank etc alle modder vandaan is.
frame even mooi schoonmaken ketting drogen met doekje ( tegen roest ) meestal maak ik me hele fiets even droog, wat olie op de ketting.
en dan fiets op stal wachtend op de volgende tocht.

ook je onderdelen zoals ketting, cassette etc goed in de gaten houden en als nodig is vervangen.
dan ver kom je ermee dat je met een gebroken ketting bijv in het bos staat.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 31 okt 2010 20:15

warm water, wasmiddel en afwasmiddel en daarna flink afspoelen en laten drogen (of even met de compressor droog blazen. invetten en klaar al weer
met een hoge druk reiniger schijn je beter niet recht op de lagers te richten: heb zelf geen slechte ervaringen
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

pim3
Forum-lid

pim3 01 nov 2010 22:11

DREFT, DREFT, en DREFT! Nog beter geschikt voor je fiets dan voor de vaat. Een sponsje en een harde smalle borstel completeren het geheel. Wat ik doe is met die borstel de hele ketting, voorbladen en cassette schoonborstelen. Daarna is het frame aan de beurt met de spons. Daarna mooi afspoelen en laten drogen. 's Zomers buiten, en als het minder goed droogt binnen met een kacheltje erbij. Ik doe dit overigens niet iedere keer dat ik heb gereden, maar in het wedstrijdseizoen is zaterdagmiddag fietspoetsmiddag ;).
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

nico94
Forum-lid

nico94 02 nov 2010 12:26

Oke, nou de volgende keer ga ik de fiets met water schoonmaken.
Here I come!

Plaats reactie