Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zijn deze Mavic wielen wat.

roadslave1954
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 sep 2012 08:24

roadslave1954 04 okt 2012 12:29

danny1407 schreef:Ze erg is het vaak wel met Ksyriums.
Voor de helft van die prijs koop je wielen die dubbel zo goed zijn.
Ik wil niet alles over 1 kam scheren, maar de "lagere/goedkopere" Mavic range is heel vaak gewoon niet goed.

Doodzonde van zo'n toch wel legendarisch merk overigens.
En wat te denken over service/garantie van Mavic????

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13451
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 okt 2012 14:52

Het is de combo.

De wielen zijn opzich nog niet zo slecht, zeker de voorwielen zijn prima, afdichtingen en lagers ook.
Bij het achterwiel (voornamelijk nog race) start het probleem met de body.

Daarna eventueel de garantie en info die je terug krijgt, dan nog drie maal iemand op de beurs geproken die volgens mij allemaal voor de eerste dag in de fietsbranche werkte.
Misschien een moment opname, maar dan ben ik er wel klaar mee.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 04 okt 2012 16:57

danny1407 schreef:
dc schreef: Meningen zijn hierover nogal verdeeld... op een kenners forum als Velocipede Salon wordt de hele range van Mavic een solide keuze genoemd.

Ik denk dat het dus wel meevalt met de kwaliteit ;)
Die meningen komen ergens vandaan.
En als het altijd hosanna zou zijn, zouden de meningen niet "nogal" verdeeld zijn.
quote]

Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat er op internet heel veel wordt na-gepapagaait.
Hierbij gaat het natuurlijk nooit over dingen waarover positief wordt geoordeeld met als gevolg dat negatieve meningen altijd sterk worden uitvergroot.
Ik heb na zo'n 1.000 km nog geen enkel probleem met de equipes.
Nu ga ik nooit over kasseien en rij ik geen wedstrijden, maar bij mij lopen ze nog mooi en zijn ze nog kaarsrecht.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 okt 2012 19:40

1000 km zonder kasseien en koersen, het zou wel heel dramatisch zijn geweest als de wielen dan al krom waren geweest.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 04 okt 2012 19:52

synapse schreef: Ik heb na zo'n 1.000 km nog geen enkel probleem met de equipes.
Nu ga ik nooit over kasseien en rij ik geen wedstrijden, maar bij mij lopen ze nog mooi en zijn ze nog kaarsrecht.
1000 km? net ingereden dus, wij horen allemaal graag hoe je ervaring over 20000 km met je wielen is!

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 04 okt 2012 20:21

Na 20.000 km zijn de meeste wielen toch onderhand wel aan vervanging toe? Of in ieder geval onderdelen daarvan. Heb zelf altijd weinig problemen ervaren met mavic wielen. Behalve de body dan die na verloop van tijd, en sterk afhankelijk van gebruik in mooi of slecht weer, wat speling krijgt. Maar eenvoudig te onderhouden of eventueel vervangen is. Als je dat incalculeert zijn het wat mij betreft prima wielen.

Heb wel begrepen (gelukkig niet ervaren) dat de garantie afhandeling laten we zeggen voor verbetering vatbaar is. En wat sommigen wellicht als nadeel ervaren, maar ik als voordeel, je krijgt de meeste buitenbanden er tenminste redelijk soepel omheen. Ook met kantoorhandjes.

hugoscherff
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2008 17:46

hugoscherff 04 okt 2012 21:59

Ik ben niet zo vaak heel uitgesproken over fietsonderdelen, maar die Aksiumwielen zijn mijn grootste miskoop geweest, heb ik na een paar maanden weer weggedaan. Ik weeg maar 65 kilo, maar merkte in trainingswedstrijdjes dat die dingen het in scherpe bochten met hoge snelheid niet goed doen, ze zijn gewoon echt veel te slap. Dat geldt nog meer in de afdaling. En bergop voel je ze gewoon krom trekken. Ik heb ze dus snel weer verkocht, en heb vervolgens een stel handgespaakte wielen gekocht bij Zoran.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 okt 2012 09:55

amclassic-fan schreef:1000 km zonder kasseien en koersen, het zou wel heel dramatisch zijn geweest als de wielen dan al krom waren geweest.
Als de wielen zo dramatisch zijn als sommigen (op basis van eigen ervaringen?) beweren, dan halen ze ook de 1.000 kilometer niet zonder problemen.
Het overigens vrij simpel, alle kwaliteit heeft zijn prijs. Als je € 1.500 uitgeeft aan een setje wielen zal je meer verwachten dan wanneer je, zoals bij deze wielen, iets meer dan € 200 uitgeeft.
Als ik hier probleemloos de 10.000 kilometer mee haal dan hebben ze mij per kilometer 2 cent gekost.
Wielen van € 1.000 die 20.000 kilometer meegaan kosten mij tweeeneenhalf keer zoveel.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 okt 2012 10:05

... loos argument, want de relatie prijs-duurzaamheid is er niet.
De relatie prijs-performantie is wat de mensen dure wielen doet kopen. Maar of die relatie er is, en hoe ze loopt (evenredig zal het niet zijn), is een andere vraag.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 okt 2012 10:28

http://www.cycle-basar.de/Laufraeder/La ... hwarz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor 215 euro is de kwaliteit al bijna niet meer te evenaren.

Na twee recente artikelen in fiets en tourmagazine over wielen moet je sceptisch geworden zijn over merkbare verschillen. Er zijn wel technische verschillen, bouw en levensduur maar wat we willen is ermee sneller gaan dat lijkt een illusie
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 okt 2012 10:38

de zwarten schreef:... loos argument, want de relatie prijs-duurzaamheid is er niet.
De relatie prijs-performantie is wat de mensen dure wielen doet kopen. Maar of die relatie er is, en hoe ze loopt (evenredig zal het niet zijn), is een andere vraag.
Ik (maar ook google) weet echt niet wat performantie is, maar als je prestatie bedoelt, dan valt daar duurzaamheid wel degelijk onder.
En ja, ik hou van mooie fietsen en de emotie daarbij komt kijken, maar uiteindelijk kies ik voor de beste prijs/ kwaliteit verhouding en dan kom je toch al gauw in de lagere prijsklassen terecht.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2012 11:03

jsparie schreef:Na 20.000 km zijn de meeste wielen toch onderhand wel aan vervanging toe? Of in ieder geval onderdelen daarvan.
M'n pa heeft 70k km met z'n Open Pro Ceramic's met Chorus naven gereden. Het enige dat aan die wielen vervangen is het vet in de naven, voor de rest is de boel nog origineel. Als ik zie hoe de velgen er nu uitzien dan gaan ze de 100k km makkelijk halen. Maar goed er zit natuurlijk een groot verschil in wat je met je wielen doet. M'n vader weegt 57 kg en rijdt geen wedstrijden. Bij mij waren de velgen allang een keer tijdens een koers gesneuveld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie