Bestaan er goede frames met triple?
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
Ik meen me te herinneren dat Cannondale de 6 ook gewoon met triple levert
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Die zal natuurlijk weer boven het budget uitkomen. Het probleem is natuurlijk dat als voor 1500 euro een carbon frame dat overal goed uit de tests komt met Ultegra triple wilt, de keuze nogal beperkt is.superrose schreef:Ik meen me te herinneren dat Cannondale de 6 ook gewoon met triple levert
Een dergelijke fiets met een wielset waar je niet het idee bij hebt dat je hem op termijn wilt vervangen (de reden om het budget verder op te rekken) is helemaal lastig.
Ik denk dat de Rose die Amclassic-fan voorstelde dan de beste optie is.
Ik denk trouwens dat het realistischer is het budget op te rekken naar +/- 1800 en dan de wielen die er in zitten verkopen en vervolgens voor 300 euro Racing 3 of Zonda's halen.
Campagnolo Ultra Dork
ik weet niet meer waar, maar ik las dat in NL naar verhouding het grootst aantal wegfietsen met triple verkocht wordt - ietwat paradoxaal
maar ja, op het vlakke speelt het meergewicht bijna geen rol....dus ga ervoor !
interessant is nog dat in MTB de trend richting 2 of zowaar 1 kettingblad gaat....
alles een kwestie van de passende kassette
maar ja, op het vlakke speelt het meergewicht bijna geen rol....dus ga ervoor !
interessant is nog dat in MTB de trend richting 2 of zowaar 1 kettingblad gaat....
alles een kwestie van de passende kassette
ergens, ik weet niet meer waar, las ik dat in NL naar verhouding het grootste aandeel wegfietsen met 3-ple verkocht wordt - ietwat paradoxaal
nou ja, het extra gewicht speelt op het vlakke niet zo'n rol
nog interessant dat bij MTB de trend richting 2 of zelfs 1 kettingblad gaat.....
alles een kwestie van de passende kassette
nou ja, het extra gewicht speelt op het vlakke niet zo'n rol
nog interessant dat bij MTB de trend richting 2 of zelfs 1 kettingblad gaat.....
alles een kwestie van de passende kassette
Dat komt omdat op het vlakke die 39 of 42 zo verdomde fijn is en we graag een paar keer per jaar de bergen in gaan.gt56 schreef:ergens, ik weet niet meer waar, las ik dat in NL naar verhouding het grootste aandeel wegfietsen met 3-ple verkocht wordt - ietwat paradoxaal
nou ja, het extra gewicht speelt op het vlakke niet zo'n rol
nog interessant dat bij MTB de trend richting 2 of zelfs 1 kettingblad gaat.....
alles een kwestie van de passende kassette
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 20 nov 2011 10:49
Wat Ernie C. al eerder aangaf, met jou budget en wensen kom je snel in de buurt van de Cube agree gtc race of pro, probeer die is te vinden in je omgeving, of evt op internet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13769
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inderdaad, zelfs met 50/38 heb ik wel een "gat" gedurende het seizoen gaat het wel en rij ik bijna alles op het grote blad.Ernie C. schreef:Dat komt omdat op het vlakke die 39 of 42 zo verdomde fijn is en we graag een paar keer per jaar de bergen in gaan.gt56 schreef:ergens, ik weet niet meer waar, las ik dat in NL naar verhouding het grootste aandeel wegfietsen met 3-ple verkocht wordt - ietwat paradoxaal
nou ja, het extra gewicht speelt op het vlakke niet zo'n rol
nog interessant dat bij MTB de trend richting 2 of zelfs 1 kettingblad gaat.....
alles een kwestie van de passende kassette
maar in het begin, maart april, zit je rond de 32 soms net ff niet lekker. Een 40/50 of 42/50 ga ik misschien eens testen.
Op de MTB fora ook hele discussies. ik ben geen voorstander van een dubbel. Nou ja je kan wel een dubbel gaan rijden maar dan wel een echte dubbel. 39/26 of 42/28
als je dat niet aan kan lekker een triple. Nu zie je mensen vragen ik kan geen 22t voor mijn dubbel vinden, nee dat is geen dubbel, dat is een triple zonder groot blad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mar 2008 17:46
Bedankt allemaal. Ernie, jij hebt het over oprekken naar 1800. Dat vind ik best het overwegen waard, maar aan welke fiets zit je dan te denken?
Het hoeft trouwens helemaal niet per se een carbon fiets te zijn, maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als 'ie net zo goed test als die Composite 2.
Die Rose Carbon Pro Sl 3000 triple ziet er goed uit. Zijn de ervaringen met de garantie van Rose ook goed?
Het hoeft trouwens helemaal niet per se een carbon fiets te zijn, maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als 'ie net zo goed test als die Composite 2.
Die Rose Carbon Pro Sl 3000 triple ziet er goed uit. Zijn de ervaringen met de garantie van Rose ook goed?
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 20 nov 2011 10:49
In de prijsklasse 15-1800 euro heb je ontzettend veel keus. Staar je vooral niet blind op "tests" waar je het over hebt. Natuurlijk zeggen die vaak wel wat over de prijs kwaliteit verhouding. In de zojuist genoemde prijsklasse kun je een mooie fiets vinden in het wat hogere aluminium segment. Of een degelijke carbon fiets, met soms een bezuiniging op afmontage.
Alle 2013 modellen die 2000 euro kosten met de 10% korting die je altijd moet krijgen of alle uitlopende 2012 modellen die 2500 euro kosten met 30% korting (is heel normaal) bij een "normale" fietsenmaker. Of de eerder genoemde fietsen van Salden(allemaal tussen se 1599 en 1899), die moeten i.t.t. de Giant nog afgemonteerd worden en dan zal de meerprijs voor een triple een stuk schappelijker zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb geen ervaring met Rose, maar deze optie lijkt mij een heel goede.amclassic-fan schreef:Zoiets een optie: http://www.rose.nl/artikel/rose-carbon- ... aid:540326" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Rose hebben ze nog een heel aantal opties.
Zelf had ik 3 jaar geleden een Pinarello fp6 met campa chorus compact gekocht.
Heb er vorig jaar een Cube agree GTC race full ultegra triplle erbij gekocht, omdat ik de compact toch niet zo fijn vond.
Er eerlijk gezegd betrap ik mezelf erop dat ik meer km's maak op de Cube (4000 per jaar) dan op de Pina (3000 km per jaar).
Hiervoor heb ik al enkele Pina's en Specialized bereden, maar de Cube moet zeker niet onderdoen, en hij kost natuurlijk een stuk minder (ongeveer 1.950 EUR).
Het enige waaraan ik zit te denken is de Fulcrum 5 wielen te vervangen.
Ben er alleen nog niet uit door welke