Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Te veel keuzes

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 12 okt 2012 17:16

Ik neem aan dat de Cube de nieuwste versie van Tiagra heeft? Zo ja, dat is ook 10-speed en uitwisselbaar met 105. Als je voor de Cube gaat, dan zou je ook op den duur de onderdelen door 105 kunnen vervangen en zo langzaamaan je fiets kunnen upgraden.

Zo'n fietsenwinkel om de hoek die goede service biedt is echt heel fijn, dus ik zou zeker overwegen daar je fiets te kopen.

Ik heb het idee dat de geometrie van de CAAD en de Cube nog wel wat verschilt, dus ik zou zeker een proefrit op beide maken. Looks en afmontage spelen mee, maar het belangrijkste is dat je goed op een fiets zit. Als je op 1 vd 2 duidelijk prettiger zit en beter past dan op de andere, dan zou dat voor mij de beslissende factor zijn. Succes er mee, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt...

Jut
Forum-lid

Jut 12 okt 2012 17:25

De verkoper vertelde mij dat een racefiets testen eigenliijk nooit gebeurt, dus dat doet mij nu weer twijfelen aan zijn kundigheid. Hoewel hij zelf ok al jaren racefietst begreep ik.
Anyway, dat van die uitwisselbaarheid zal ik eens navragen. Daar vroeg ik namelijk ook naar maar hij zei dat je dan de volleige set moet vervangen wat op een paar honder euro neerkomt (niet interessant dus). Ik heb in verhouding korte benen met een lang lijf.

buddo
Forum-lid

buddo 12 okt 2012 18:38

Jut schreef:De verkoper vertelde mij dat een racefiets testen eigenliijk nooit gebeurt, dus dat doet mij nu weer twijfelen aan zijn kundigheid.
Dat klopt vaak ook wel. Een racefiets is maatwerk, en zeker kleinere winkels hebben lang niet alle maten staan. Echter, als hij beide fietsen in jouw maat heeft staan, dan is het vreemd als het niet zou kunnen. Een echt goede zaak wil wel een fiets in jouw maat bestellen, maar dan moet hij ook wel redelijke zekerheid hebben dat je de fiets daar koopt. Maar, vaak is het dus de looks bekijken en de juiste maat meten/zoeken en dan bestellen/kopen, bij veel zaken inderdaad zonder proef te fietsen of te vergelijken.
Jut schreef:Daar vroeg ik namelijk ook naar maar hij zei dat je dan de volleige set moet vervangen wat op een paar honder euro neerkomt (niet interessant dus).
Dan heb je kans dat het om een Tiagra 9 speed groep gaat en een 105 10 speed groep gaat, die zijn inderdaad niet uitwisselbaar. Of je hebt een winkel te pakken die geen individuele onderdelen wil uitruilen (bij beide 10 speed) en alleen complete groepen wisselt. Ook dat hoor je wel vaker.

Jut
Forum-lid

Jut 29 okt 2012 11:47

Even een update, de keus is nog steeds niet gemaakt... Volgende week staat in elk geval een proefrit gepland met de cube en cannondale. Door werk en andere verplichtiningen nog niet aan toegekomen.

Maar nu is er nog een fiets bijgekomen die ik uit de buurt kan halen voor een mooie prijs, de Bianchi Bianchi Via Nirone 7 C2C van 2011. Hier de brochure: http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... mporteurs/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Specificaties:
Frame; VIA NIRONE 7 ALU Shimano 105, triple,
Voorvork; Bianchi FL5 K-VID Carbon/Al C2C with Kevlar - 11/8"
Balhoofd; Fsa ZS4-CUSTOM
Groep; Shimano 105, triple, dus geschikt voor in de bergen
Crankstel; Fsa OMEGA MegaExo Triple 50/39/30t
Wielen; Shimano WH-R500
Banden; Vittoria ZAFFIRO 700x23c
Zadelpen; Rc SP-928-G Carbon fiber - 31.6mm
Zadel; Selle San Marco Ponza
Bidonhouder; Aluminium

Lijkt mij ook een goede. Ik zie zelf het verschil niet met de Cannondale. Hij is wat goedkoper dus hij zal wel ergens minder zijn, maar wat precies..

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 29 okt 2012 13:50

Isookgewoongoed :lol: :lol: :lol:

Succes

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Jut
Forum-lid

Jut 28 nov 2012 18:28

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt. Toch de Merida Race Lite 905-com geworden. Gekocht bij 12gobiking. Goed geholpen. De iets comfortabelere houding en uiterlijk van de fiets gaven de doorslag. Is een maat 54 geworden. Twijfelde nog wel even tussen 54 of 56, maar 54 voelde beter en verkoper adviseerde ook 54. Dus ik hoop maar dat ik daar goed aan heb gedaan. Hij wordt opgestuurd (ik was met het ov), dus nog even wachten!

hans1973
Forum-lid

hans1973 29 nov 2012 19:27

Jut schreef:Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt. Toch de Merida Race Lite 905-com geworden. Gekocht bij 12gobiking. Goed geholpen. De iets comfortabelere houding en uiterlijk van de fiets gaven de doorslag. Is een maat 54 geworden. Twijfelde nog wel even tussen 54 of 56, maar 54 voelde beter en verkoper adviseerde ook 54. Dus ik hoop maar dat ik daar goed aan heb gedaan. Hij wordt opgestuurd (ik was met het ov), dus nog even wachten!
Gefeliciteerd met je aankoop. Veel veilige kilometers toegewenst. :D
Giant TCR 0 2013
Fulcrum Quattro

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 30 nov 2012 17:02

Jut schreef:Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt. Toch de Merida Race Lite 905-com geworden. Gekocht bij 12gobiking. Goed geholpen. De iets comfortabelere houding en uiterlijk van de fiets gaven de doorslag. Is een maat 54 geworden. Twijfelde nog wel even tussen 54 of 56, maar 54 voelde beter en verkoper adviseerde ook 54. Dus ik hoop maar dat ik daar goed aan heb gedaan. Hij wordt opgestuurd (ik was met het ov), dus nog even wachten!
Bij twijfel tussen twee maten zou ik zelf altijd voor de kleinere kiezen, dus volgens mij heb je de goede keus gemaakt. Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

Plaats reactie