Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Canyon of Canyon

greuf
Forum-lid

greuf 16 okt 2012 19:22

Zal ik doen!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 okt 2012 21:07

fietsvriend schreef:Ik heb ook naar deze twee fietsen gekeken. Voor mij persoonlijk zou de 7.9 voldoen. Prima fiets en de verschillenen zijn klein. Laat eens weten hoe die bevalt als je m hebt. Twijfel nog tussen dit en een slecht weer race fiets naast mijn fully.
Een slecht weer fiets koop je toch niet. Ik degradeer af en toe een zomerfiets tot winterfiets en koop een mooie nieuwe zomerfiets :)

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 18 okt 2012 08:28

Hahaha. Nee ik bedoelde meer een racefiets waar ik iets meer mee kan dan over de gebaande wegen fietsen. Een cyclocross of Specialized Secteur bijvoorbeeld. Daar kunnen dikkere banden op omdat ze schijfremmen hebben en eventueel ook een bagagedrager. Een soort pakezel in een redelijk racy zit. Perfect voor woon- werkverkeer, vakanties en slecht weer.
Michiel

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2012 09:20

Schijfremmen is wel het laatste dat je wilt hebben voor woon-werk verkeer in Nederland. Ze worden nooit warm genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 okt 2012 11:54

fietsvriend schreef:Hahaha. Nee ik bedoelde meer een racefiets waar ik iets meer mee kan dan over de gebaande wegen fietsen. Een cyclocross of Specialized Secteur bijvoorbeeld. Daar kunnen dikkere banden op omdat ze schijfremmen hebben en eventueel ook een bagagedrager. Een soort pakezel in een redelijk racy zit. Perfect voor woon- werkverkeer, vakanties en slecht weer.
Oke. Ik rijd 's winters gewoon met mijn MTB op de weg. Die heeft een prima racy zit hoor.
Is nagenoeg gelijk afgesteld als mijn racer.

aristos
Forum-lid

aristos 18 okt 2012 15:40

Heb zelf de 7.9 sinds een maand en ondertussen al aardig in de blubber gereden. Geen problemen gehad met te weinig ruimte, ondanks dat ik naderhand een kwartier bezig ben geweest met afspuiten.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

greuf
Forum-lid

greuf 18 okt 2012 15:54

Hoe bevalt de fiets verder?

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 18 okt 2012 18:51

@AmClassic: even off topic over de schijfremmen. Jij zegt dat die niet warm genoeg worden in Nederland. Maar hoe zit dat dan met schijfremmen op een mtb? Daar rem je toch niet zo veel harder mee dan op de weg? Of wel? Je ziet steeds meer niet-mtb'es met schijfremmen. Heeft dat dan helemaal geen zin?
Michiel

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 18 okt 2012 19:15

Denk ook dat het onzin is omtrent de schijfremmen... Op mijn woon-werk ritjes op de fiets rem ik net zo vaak als op mijn mtb tijdens mtb ritjes.... Misschien iets minder hard, maar toch wel behoorlijk, omdat ik toch toch 25-30km/u fiets met woon-werk. Beetje vergelijkbaar met mtb-en eigenlijk. Op de racer rem ik zelden hard als ik alleen op de fiets zit. In een groepje wat meer, omdat je je bochten anders aansnijdt.

@greuf
Denk dat je met beide fietsen geen verkeerde koop doet. Op de duurdere zitten een paar kleine dingetjes die beter zijn. Wat betreft Shimano versus Sram... Ik vind beide prima en fiets zowel met Shimano XT als met Sram X9... Sram lijkt degelijker aan te voelen, maar Shimano XT is gewoon degelijk en doet gewoon wat het moet doen..., Sram X7 plaats ik overigens wel een klein stukje onder Shimano XT. Meer op het niveau van SLX. Fox versus Rock Shox, dat is iets persoonlijks... Maar de ene Fox is de andere niet, wat ook voor Rock Shox geldt. Dus om te zeggen dat het een beter is dan het ander is een beetje kort door de bocht.... Zelf ben ik wel van een Rock Shox SID RLT naar een Fox F-series RLC gegaan in mijn 26er. Maar dat had meer te maken met het financiële plaatje voor deze 15mm steekas vork, erg voordelig. Mijn SID had geen 15mm steekas...

greuf
Forum-lid

greuf 03 nov 2012 18:04

Deze week heb ik de 7.9 ontvangen: dinsdag bestel, donderdag in huis. Vandaag een eerste ritje mee gereden in Dorst, en de eerste indruk is super positief. Strak, stijf en lichter dan ik had verwacht! Thanks voor jullie tips!

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 04 nov 2012 20:28

@greuf: we willen foto's zien....Ik lees in Fiets november dat de AL 9.9 een extremist is en geen allemansvriend. Klopt dat of is dat overdreven gesteld door de auteur???
Michiel

greuf
Forum-lid

greuf 05 nov 2012 08:00

Zal binnenkort foto's maken! Ik heb het artikel in Fiets gelezen, in tegenstelling tot hun heb ik weinig vergelijkingsmateriaal: ik had eerst een cyclocross en nu dus deze mtb. Mij viel op dat de fiets super strak is, stuurt geweldig en de vork is echt top. Maar zoals ik zei: ik reed vorige week nog op een cyclocrosser, dus het verschil is megagroot!

Plaats reactie