Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2012/2013

NoChain
Forum-lid

NoChain 01 nov 2012 17:15

Terecht dat de Koppenberg als de echte opener van het cross-seizoen aanzien word, prachtige cross! En zondag Zonhoven, nog zo'n schitterend parcours. We zijn vertrokken :)!

fizik
Forum-lid

fizik 01 nov 2012 22:52

NoChain schreef:
fizik schreef:Iemand een livestream voor morgen?
http://www.cyclingfans.com/node/6738
Bedankt! Tussen het werk door vanmiddag een klein schermpje opengezet op m'n beeldscherm en zo de cross een beetje kunnen volgen. Mooi werk die Koppenbergcross.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 02 nov 2012 09:50

Helaas gemist. Verrast met de nummer vier: Wie is die Fransman ?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 nov 2012 10:16

NoChain schreef:Terecht dat de Koppenberg als de echte opener van het cross-seizoen aanzien word, prachtige cross! En zondag Zonhoven, nog zo'n schitterend parcours. We zijn vertrokken :)!
Pilsen was anders ook een prachtige wedstrijd
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2012 10:54

Vond het alleen een beetje jammer dat de spanning om de overwinning vrij snel weg was in Pilsen, wat dat betreft bleef het gisteren wel een stuk langer spannend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 nov 2012 11:15

Klopt, maar dat ligt uiteraard niet aan het parkoers of aan de zwaarte van de wedstrijd. Als Nys gisteren was overkomen wat hem in Pilsen gebeurde dan was de spanning er ook al vanaf geweest. Ik denk dat we het gevoel dat de Koppenberg de "echte" opener is vooral moeten zoeken in het feit dat het een volkomen op Vlaanderen gecentreerde sport is geworden.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2012 11:25

Ik vond de puinzooi die het op delen van het parcours was geworden door de plastic bekertjes wel een aardige afknapper. In andere landen trekt het schijnbaar toch minder om in de winter op een modderige grasveld bier te gaan zuipen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 nov 2012 11:45

Ja dat stoorde mij ook, alsof ze een rondje hadden uitgezet op de plaatselijke vuilnisbelt.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 nov 2012 16:45

timo2.0 schreef:Klopt, maar dat ligt uiteraard niet aan het parkoers of aan de zwaarte van de wedstrijd. Als Nys gisteren was overkomen wat hem in Pilsen gebeurde dan was de spanning er ook al vanaf geweest. Ik denk dat we het gevoel dat de Koppenberg de "echte" opener is vooral moeten zoeken in het feit dat het een volkomen op Vlaanderen gecentreerde sport is geworden.
Pilzen was een mooi parcours maar kan echt niet aan het "koppenbergparcours" tippen. Voor mij zijn de parcours van Oudenaarde (koppenberg), namen ( wallonie-namen), de cauberg (nederland) , Gavere (Vlaanderen) en Baal ( thuishaven van Nys en Niels Albert) de mooiste parcours.
Dit heeft weinig met de geografische ligging te maken maar wel met het aard van het parcours.
Trouwens is het je al opgevallen dat er een fransman, een zwitser, zelfs 2 nederlanders (zonder Van der Haar) zich stilaan in de debatten komen mengen? Moesten daar terug nog .Boom en Stybar bijkomen was de vlaamse overheersing heel wat minder, zeker als Nys binnen een goed jaar stopt.
Vlaanderen zit nu eenmaal met een paar heel sterke renners, wat renners uit andere landen misschien de nodige motivatie ontneemt wegens te licht bevonden en wschlk te weinig geld over van de organisatoren om hun een riante vergoeding te betalen. Nochtans Fontana doet het op dit ogenblik schitterend in het MTBiken, maar in het crossen woog hij nochtans te licht.
Trouwens in het mountainbiken is de spoeling vooraan ook maar dun, al jaren overal kom je de naam Absalon jaren tegen, dit jaar uitslag op het WK: 3 zwitsers op de eerste 3 plaatsen en daarbij Absalon 4°

1 Nino Schurter (Scott - Swisspower Mtb Racing Team) SUI 1:40:55 200.00

2 Lukas Flückiger (Trek World Racing) SUI +00:29 170.00

3 Matthias Flückiger (Trek World Racing) SUI +00:51 150.00

4 Julien Absalon (Orbea Racing Team) FRA +01:04 140.00
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 03 nov 2012 15:53

Van der Poel is Europees kampioen bij de junioren; Mike Theunissen Europees kampioen bij de beloften. Blijft een rare sport dat veldrijden, waar de beloften, junioren en vrouwen een internationalere top hebben dan de heren senioren. Vind ik erg jammer; ik ben echt een beetje uitgekeken op de huidige toppers. Het zegt me gewoon helemaal niets meer... Maar goed, het is ook commercieel gezien alleen bedoeld voor de Vlaamse markt; ze zullen me niet missen.

teamorange
Forum-lid

teamorange 04 nov 2012 16:07

Thriller,gewonnen door Nijs....zéér mooi spektakel daar in Zonhoven
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

zorba
Forum-lid

zorba 04 nov 2012 17:33

teamorange schreef:Thriller,gewonnen door Nijs....zéér mooi spektakel daar in Zonhoven
Wordt daar vanavond nog ergens iets van uitgezonden?
Do not CROSS the road!

Plaats reactie