Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Scheur in velg Mavic Ksyrium SL

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2012 22:06

Ziet er meer uit als een velg die open gezaagd is om te laten zien waar de velg gescheurd is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 21 nov 2012 08:31

Ik heb ook een scheur in mijn achterwiel gehad. Het zat bij een spaaknippel. Dit binnen een jaar. Nu ben ik ook wel een lomp type en gaat meestal wat kapot kan, ook kapot bij mij. (190 bij 95) Is wel voor garantie vervangen. Ik heb ook een tijd met fulcrum racing 3 gereden en deze voelden toch echt steviger/stijver aan. Maar ja je probeert eens wat. Alhoewel ik hier een aantal spaken heb los gereden. Ik heb mijn wiel net terug en ga er weer mee rijden.

Hier een foto
Afbeelding
Afbeelding
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

niekgeerts
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
Locatie: Assen

niekgeerts 21 nov 2012 10:21

Zelfde gehad met mijn Ksyrium Elite's (2x) Na heel veel gezeur van Codagex de velg vervangen. Maar wel 2 maand gewacht.
Na de tweede keer heb ik ze direct verkocht!

Nu alleen nog Fulcrum en Shimano wielen voor mij.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 21 nov 2012 17:25

Laatst achterwiel Ksyrium Equipe gericht voor een vriend van me. Gok dat het wiel een jaar of 5 oud was. 5 nieuwe spaken had ik nodig en één spaak door aluminium getrokken terwijl ik nog ver van de benodigde spaakspanning af zat. Wat een bende. Laatste keer dat ik me heb gewaagd aan een Mavic systeemwiel. Zelf rij ik met Campa Zonda's. Stuk degelijker, meer waar voor je geld. Jammer dat zoveel nieuwe fietsen standaard met Mavic worden geleverd.

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 21 nov 2012 20:41

zoek binnen het forum op soortegelijke problemen en zelfde leverancier/type en er gaat een wereld voor je open......Samengevat, ja dit is een veel voorkomend probleem en ben echt ziek van deze leverancier. Zonder gekheid: ik heb nog nooit kysirium (welke versie dan ook) gezien welke niet binnen 5 jaar dergelijke problemen hebben. TROEP! dus en service kun je wel vergeten!

onno1990
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 jan 2012 19:16

onno1990 23 nov 2012 12:44

om de fietsenmaker even te quoten: "je mag blij zijn als ze 3 jaar meegaan".
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.

bikeslave
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 apr 2012 08:56

bikeslave 24 nov 2012 20:23

En nu maar hopen dat de leverancier dit ook leest. En ook de fietsenmakers

bikeslave
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 apr 2012 08:56

bikeslave 24 nov 2012 20:25

MarcFaFo schreef:http://www.harfoto.nl/Wiel/Wiel.htm op deze site kun je ook zien dat je niet de enige bent.
de velg is wel flink ingesleten

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 27 nov 2012 03:45

bikeslave schreef:
MarcFaFo schreef:http://www.harfoto.nl/Wiel/Wiel.htm op deze site kun je ook zien dat je niet de enige bent.
de velg is wel flink ingesleten
Waar lijd je dit uit af?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 nov 2012 12:56

mnslingerland schreef:zoek binnen het forum op soortegelijke problemen en zelfde leverancier/type en er gaat een wereld voor je open......Samengevat, ja dit is een veel voorkomend probleem en ben echt ziek van deze leverancier. Zonder gekheid: ik heb nog nooit kysirium (welke versie dan ook) gezien welke niet binnen 5 jaar dergelijke problemen hebben. TROEP! dus en service kun je wel vergeten!
persoonlijk heb ik nooit breuk of pech gehad met mijn vorige wielen ksyrium elite ( 6 jaar - 24.000 kms mee gereden,) wel al een jaar of 3 geleden, rij nu tot grote tevedenheid met zonda's.
Mijn fietsmaat rijdt al 10 jaar zonder problemen met hetzelfde paar ksyriums elite ( een 40.000 kms)misschien is het scheuren een recenter probleem of bestaat dit euvel echt al lang?

Soit, obv de commentaren hier heb ik besloten dat mijn volgende wielen ook campa's (eurus?) worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lampie3103
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 mar 2007 20:20

lampie3103 22 dec 2012 16:51

Ook mavic k 10 set al twee maal velg gescheurd.
1 maal al na half jaar wel garantie.
2 maal binnen twee jaar na reparatie geen garantie meer??? op nieuwe wiel set 2 jaar garantie maar na reparatie maar 1 jaar garantie .
Dus mensen koop nooit meer mavic wielen!!!!!
Codagex zeer slechte service.
Ook nog een half jaar moeten wachten voordat ik mijn wiel terug had!!!

Echt klote service en voel me echt genaaid.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 dec 2012 18:44

lampie3103 schreef:Ook mavic k 10 set al twee maal velg gescheurd.
1 maal al na half jaar wel garantie.
2 maal binnen twee jaar na reparatie geen garantie meer??? op nieuwe wiel set 2 jaar garantie maar na reparatie maar 1 jaar garantie .
Dus mensen koop nooit meer mavic wielen!!!!!
Codagex zeer slechte service.
Ook nog een half jaar moeten wachten voordat ik mijn wiel terug had!!!

Echt klote service en voel me echt genaaid.
Het goeie nieuws is dat je niet de enige bent de afgelopen jaren.

1 jaar garantie na reparatie kan nooit, stel dat het wiel na een half jaar onder garantie wordt vervangen heb je nog minimaal 1,5 jaar.

Als je de mavic look mooi vind koop gewoon Fulcrum dan.

Ik moet zeggen dat ik de zwart antracieten mavics erg mooi vind, maar voor mij ook nooit meer.

Plaats reactie