Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen op cyclocrosser/ bandenkeuze

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 feb 2013 13:01

Gewoon boycotten die handel.
Ze gaan de openbare weg afzetten op bepaalde bergjes en boetes uitdelen voor diegenen die het aandurven om niet schandalig veel te betalen om in de Vlaamse Ardennen te komen rijden.
Je moet maar in de streek wonen, fietsvrienden over de vloer krijgen die dat weekend even willen genieten van de sfeer rond de ronde, en het gevoel hebben dat je kan beboet worden omdat er een prive-evenement de openbare weg inpalmt.
De politiestaat is echt niet ver weg.

(en natuurlijk ga ik me niet mengen in die vlaamse kermis, maar principieel zeg ik: boycotten die handel!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 feb 2013 13:21

Boetes? Hoe gaan ze dat dan vormgeven? Het ligt op sommige plaatsen zo op een zakdoek dat het haast niet mogelijk is om niet over het parcours te fietsen.

Ik ben op zich een tegenstander van doelbewust zwartrijden tijdens een toertocht. Als je de exacte route wil rijden én gebruik maakt van bevoorradingen moet je aan de tocht meedoen. Het alternatief is het rondje op een andere dag te rijden. Maar het moet toch zeker mogelijk zijn om je eigen rondje te fietsen op je vrije zaterdag?

Knappe jongen die mij gaat tegenhouden om de Oude Kwaremont op te rijden. Ik ben notabene peetvader! ;)

MaSa
Forum-lid

MaSa 20 feb 2013 13:27

de zwarten schreef: (en natuurlijk ga ik me niet mengen in die vlaamse kermis, maar principieel zeg ik: boycotten die handel!)
bottecchia schreef:Boetes? Hoe gaan ze dat dan vormgeven? Het ligt op sommige plaatsen zo op een zakdoek dat het haast niet mogelijk is om niet over het parcours te fietsen.

Ik ben op zich een tegenstander van doelbewust zwartrijden tijdens een toertocht. Als je de exacte route wil rijden én gebruik maakt van bevoorradingen moet je aan de tocht meedoen. Het alternatief is het rondje op een andere dag te rijden. Maar het moet toch zeker mogelijk zijn om je eigen rondje te fietsen op je vrije zaterdag?

Knappe jongen die mij gaat tegenhouden om de Oude Kwaremont op te rijden. Ik ben notabene peetvader!
Wat heeft dit te maken met mijn vraag over bandenkeuze? Knappe jongen die mij tegenhoud vragen te stellen over de juiste banden ......

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 feb 2013 13:30

@MaSa: dit heeft natuurlijk niets met de originele vraag te maken, maar ik vond niet zo gauw een ander topic ;)

mijn excuses.

maar om hier nog even op door te gaan:
deelnemers aan de RVV betalen een hoop geld aan de organisator (golazo). De organisator heeft bedongen dat wielrenners zonder rugnummer die zaterdag bepaalde wegen/bergjes niet mogen nemen, op straffe van een zogenaamde GAS boete. Deze GAS boete is een soort algemene overlast boete, ingevoerd om hangjongeren en zatlappen een beetje aan banden te leggen. Nu riskeer ik dus een GAS boete (politiestaat is niet veraf!), en mag ik niet meer vrij gaan en staan op de openbare weg waar ik wegenbelasting voor betaal, omdat jij en 16.000 anderen veel te veel geld betalen en daarmee de weg voor jullie reserveren. Je kan stellen dat ik iedere andere dag over die bergjes kan, maar dat kunnen die 16.000 ook. Denk er nog eens over na en zie in dat kader mijn vraag om de RVV in het vervolg te boycotten, wegens volstrekt asociaal. Ik ken geen andere toertocht in de streek die dit voor elkaar krijgt.

edit: Ik zal hier: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 7&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; nog even van me laten horen (nog een maand de tijd) ;-)
Laatst gewijzigd door de zwarten op 20 feb 2013 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 feb 2013 13:33

Doe ik er ook nog even een gratis bandenconsult bij.
MaSa schreef:Iemand ervaring met de Vittoria Rubino pro 28mm op dergelijke tracks?

Deze is aanzienlijk goedkoper dan de Conti GP 4 seasons .....
Geen ervaring met de 28mm versie van de Rubino maar wel met de 23mm versie en dat is een degelijke band met voldoende grip. Ik verwacht dan ook dat je met de 28mm versie prima uit de voeten kunt. Als dat veel geld scheelt lijkt het me een goed alternatief.

geer
Forum-lid

geer 20 feb 2013 13:54

bottecchia schreef:Doe ik er ook nog even een gratis bandenconsult bij.
MaSa schreef:Iemand ervaring met de Vittoria Rubino pro 28mm op dergelijke tracks?

Deze is aanzienlijk goedkoper dan de Conti GP 4 seasons .....
Geen ervaring met de 28mm versie van de Rubino maar wel met de 23mm versie en dat is een degelijke band met voldoende grip. Ik verwacht dan ook dat je met de 28mm versie prima uit de voeten kunt. Als dat veel geld scheelt lijkt het me een goed alternatief.
Klopt. Ook hier goede ervaring met de Robino. En met de 23mm kun je ook prima uit de voeten op de kasseien, toch?

En over dat boycotten, Ik vind het wel een beetje flauw om dat hier te melden. Maar ik zie ook wel het bizarre van deze maatregel.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 feb 2013 14:13

Het is absoluut een belachelijke maatregel. Een commercieel evenement op de openbare weg organiseren en dan de overheid zo ver krijgen om boetes uit te delen aan hen die gebruik willen maken van diezelfde openbare weg. Veel gekker moet dat niet worden.

Cervino
Forum-lid

Cervino 20 feb 2013 17:15

Volgens mij krijg je niet zomaar een boete. Niet iedereen kan weten dat er op die ene dag die Ronde gaande is. En staat er op elke hoek nadrukkelijk een verbod? Je mag op zijn minst eerst een waarschuwing krijgen met uitleg wat daar gaande is.
Ik zie er wel narigheid van komen. Zoals actieve punaises.

De Rubino pro band is er ook in maat 25 mm ( zwarte uitvoering) : is een prima bandje. En prijsgunstig.
Voor alle banden: kasseien zijn milder dan een punaise.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 20 feb 2013 19:18

De bochtengrip bij nat weer laat wel te wensen over met de Rubino pro (o.a. eigen ervaring, helaas)
Afbeelding

MaSa
Forum-lid

MaSa 20 feb 2013 20:13

Heb de Rubino's besteld in 28 mm, voor zover ik kan zien wordt deze band doorgaans prima beoordeeld en is ook nog eens vriendelijk geprijsd.

davekuh
Forum-lid

davekuh 20 feb 2013 21:02

Voor de ronde heb ik ook een aantal weken geleden de Vittoria rubino besteld, maar dan de 25 mm versie.
In het verleden al eens met de 23 mm gereden. Weinig problemen mee gehad. Alleen waren ze vrij snel versleten vond ik.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

burningtyre
Forum-lid

burningtyre 22 feb 2013 23:38

Doe niet te speciaal voor die paar strookjes. Vorig jaar ook de 140km gereden gewoon op de normale draadbandjes, echt heel prima te doen...

Plaats reactie