Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold 2013

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 26 nov 2012 08:08

Of héél goed oefenen op sur-place voor je mee gaat doen.
Laatst gewijzigd door scepticus op 26 nov 2012 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 nov 2012 08:13

Tjsa de meeste deelnemers zitten pas een paar weken op de fiets dus dat verkeerde schakelgedrag kan je ze niet kwalijk nemen.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 26 nov 2012 12:36

Als je de lange afstand fietst of laat vertrekt is het rustig genoeg om nergens af te hoeven stappen, ik had in elk geval totaal geen last van andere mensen toen ik hem vorig jaar fietste en er waren veel foto's waar ik alleen op stond. ;)

MarcoV
Forum-lid

MarcoV 26 nov 2012 13:21

Bij de Cauberg is het stervens druk en als je daar opgesloten zit tussen andere fietsers die misschien niet meer vooruitkomen heb jij ook een heel grote kans dat je moet gaan afstappen, ik ben daar vorig jaar aan de rechterkant redelijk soepel omhooggefietst omdat ik weinig last had van andere fietsers.
Bij de Keutenberg kan je net de pech hebben dat je aan de onderkant op word gehouden door andere fietsers die afstappen waardoor jij ook moet afstappen.

Met een beetje voorbereiding zijn alle heuvels gewoon prima te fietsen, de Keutenberg deed wel pijn maar is ook gewoon te fietsen. Tijdens mijn voorbereiding heb ik geen heuvel of iets dergelijk gefietst (Noord Holland)

reitro
Forum-lid

reitro 26 nov 2012 14:58

Dat klinkt allemaal prima eigenlijk. Veel beginners betekent dat ik niet echt uit de toon ga vallen :P

Ik ga me maar eens inschrijven voor de 150 km en eens kijken of ik een goed schema kan vinden om de winter door te komen. Ik zag op internet al bizarre schema's van 8-10 uur per week voorbij komen, maar dat lijkt me niet echt een optie. Gewoon 1x per week een duurrit buiten en door de week nog 1 of 2x op de hometrainer van de sportschool. Meer tijd vrijmaken is ten eerste niet mogelijk en lijkt me ten tweede niet nodig als ik jullie verhalen zo hoor.

zipper
Forum-lid

zipper 26 nov 2012 15:02

Als je de 150 km rijdt en je vertrekt vroeg dan heb je van drukte echt geen last. Het is dat je op een gegeven moment voor de tweede keer, in tegengestelde richting, een stukje over die Epenerbaan rijdt. De andere kant op zeg maar. Dan kom je ineens enorme groepen tegen van later vertrokken fietsers die de kant nog op rijden waar jij al lang bent geweest. Echte drukte kom je verder alleen aan het eind tegen op de fromberg en de cauberg. Keutenberg enz. nergens last van want daar komen de kortere afstanden niet.

zipper
Forum-lid

zipper 26 nov 2012 15:44

reitro schreef:Dat ziet er uit als een leuke uitdaging voor een beginnende fietser! Ik wil me er dus best voor inschrijven, maar ben wel benieuwd hoe je je kunt trainen voor een dergelijk evenement. Het fietsen van 100 km. is nu al niet zo'n punt (afgezien van zadelpijn, maar dat zal wel wennen), maar pak-em-beet 150 km fietsen door heuvels? Hoe train je zoiets als je in het Vlakke Westen woont? Vanwege een jong gezin ben ik helaas niet meer in de gelegenheid om (gemakkelijk) eens een paar weekendjes naar Limburg te rijden om daar eens een stukje te fietsen.
Ik fiets zelf altijd de winter zo veel mogelijk door. 40 a 50 km max op het gemak. Eind februari beginnen dan de eerste toertochten. In het midden van het land o.a. Veenendaal, Driebergen, Bennekom (incl. oude Holleweg bij berg en dal). Die zijn niet langer dan 100 km.
Half Maart de Joop Zoetemelk classic in Leiden als eerste 150 km van het jaar.
De week voor de AGR de 135 km van Veenendaal - Veenendaal door de heuvels van de veluwe. Dan ben je echt wel klaar voor de 150 km van de AGR.

Helen
Forum-lid

Helen 16 dec 2012 23:39

lvgh schreef:Als het goed is niet, want dit staat er over de loting op de website:
De loting

Na de inschrijfprocedure zal er door de organisatie geloot worden. Zoals al eerder beschreven wordt er vastgehouden aan het maximum aantal deelnemers van 12.000. Tijdens de loting zullen maximaal 4.000 plekken vergeven worden aan teamleden. De overige worden individueel weggegeven. Wat houd dit in? Tijdens de drie maanden kun je met jouw gegevens inloggen op jouw persoonlijke pagina. Op deze pagina kun je samen met jouw vrienden teams formeren. Tijdens de loting zullen de eerste 4.000 plekken vergeven worden aan teamleden. Word een van jouw teamdeelnemers ingeloot, dan word het hele team ingeschreven. Als jij of je teamgenoten niet worden ingeloot bij deze eerste loting, gaat iedereen individueel deelnemen aan de loting voor de overige plekken.

Zodra je bent ingeloot zul je verder geïnformeerd worden over de betaling van het resterende inschrijfbedrag. De inschrijving is pas definitief wanneer het volledige inschrijfbedrag is ontvangen door de stichting Amstel Gold Race. Om eventuele niet-betalende te kunnen vervangen zal er ook een reservelijst geloot worden. Over de loting en de daaruit vloeiende resultaten kan niet gecorrespondeerd worden.
Het lijkt er dus op dat teamleden onafhankelijk van elkaar meeloten. En ook weer meedoen voor de individuele plaatsen als het team niet wordt ingeloot. Dus met een (groot) team zou je dan beduidend meer kans maken op deelname dan als individu.
Zo had ik het ook gelezen, als lid van een team lijk je meer kans te maken. Maar goed, ingeschreven en we zien het wel.

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 17 dec 2012 19:31

rbeeren schreef:Misschien een leuk alternatief? De Alternatieve op dezelfde datum: http://www.bearsports.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (geen loting, wel pittige heuvels)
Ziet er goed uit.

Helen
Forum-lid

Helen 22 jan 2013 17:31

Uitslag van de loting is bekend.
(en ik ben ingeloot :)

liemburg
Forum-lid

liemburg 22 jan 2013 17:52

ben ook ingeloot, 3 van de 4 zijn ingeloot, hoop dat we voor de 4de nog een kaartje kunnen regelen
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

Triple A
Forum-lid

Triple A 22 jan 2013 18:24

Ingeloot
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

Plaats reactie