Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
loos
- Forum-lid
loos
26 nov 2012 10:29
Danny1808 schreef:Ik was onduidelijk bedoelde niet de bal van mijn voet maar de buitenkanten van mijn voeten.
Ah, dat maakt het net even anders.
Haal je binnenzooltje er eens uit, en kijk of je er aan de buitenkant overheen komt.
Zo ja, dan kan het zo zijn dat het zooltje in je voetzool snijdt (ik heb dat met een skischoen wel eens gehad: vreselijk)
Je zou dan voor specialized binnenzool kunnen opteren.
Die zijn breed en bovendien voor verschillende voettypes leverbaar:
http://www.specialized.com/us/en/ftr/sh ... erformance" onclick="window.open(this.href);return false;
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
26 nov 2012 12:39
Tja, die standaard inlegzooltjes zijn weer een probleem op zich. Vaak van inferieure kwaliteit of inderdaad zelfs slecht passend in de schoen. Die van Northwave zijn ook belachelijk. Het zou mij niks verbazen als de schoenen van TS toch te smal zijn, volgens mij is dat topmodel helemaal niet zo breed.
-
Danny1808
- Forum-lid
Danny1808
26 nov 2012 14:53
Als het zich voor blijft doen ga ik terug. Zij hebben deze schoenen aan mij aangeraden. Ze zitten super als ik ze aan heb en niks doe maar als ik ga fietsen heb ik na 45 min pijn aan de zijkant van mijn voeten. Heb ook al de dunste zooltjes erin zitten dit ivm hoge wreef.
-
Danny1808
- Forum-lid
Danny1808
10 dec 2012 23:24
Iemand wel eens geprobeerd zakjes water erin te doen en daarna in de vriezer voor een nacht. Op schoenopspanners gebruikt. Of iemand andere tips?
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
11 dec 2012 10:32
Heb trouwens ook Northwaves gehad. Ik zie in testen dat dit merk vrij gemiddeld is qua breedte. Ik heb er in het verleden veel last van gehad (knelpunt naast kleine teen, waar voet het breedste is). Op een gegeven moment ging het wel over, wellicht door een beetje uitrekken of door een iets andere positie van nieuwe cleats. Voor jou blijft de oplossing natuurlijk in speciale zooltjes zitten. Ik heb nu, R.I.P. Northwaves, wel voor heel brede schoenen gekozen. Mijn voorvoet zwemt nu in de ruimte. Mocht je er niet uitkomen: Mijn Diadora's zijn idioot breed.
-
walters
- Forum-lid
walters
01 jan 2013 20:56
Danny1808 schreef:Iemand wel eens geprobeerd zakjes water erin te doen en daarna in de vriezer voor een nacht. Op schoenopspanners gebruikt. Of iemand andere tips?
Als het goed is zijn de huidige generatie schoenen weinig rekbaar dit i.t.t. leren schoenen. Kijk eens naar shimano en dan de breedte maat (zijn dus extra breed in de voorvoet) en laat een goede steunzool aanmeten bij een betrouwbaar adres. Deze combi heeft mij van het probleem afgeholpen.
Succes
-
danieldevree
- Forum-lid
danieldevree
02 jan 2013 15:48
Shimano heeft breedte maten en halve maten, dat heeft mij erg goed geholpen. En anders customfit-schoenen proberen....
-
campasuper
- Forum-lid
campasuper
07 jan 2013 19:41
@Danny1808: Welke schoenmaat heb je?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
campasuper
- Forum-lid
campasuper
10 jan 2013 20:49
Je zou mijn Sidi Mega best eens mogen proberen, alleen wordt dat voor jou met twee voeten in een schoen, het is mt 48 ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
15 jan 2013 11:49
ponsteen schreef:Heb trouwens ook Northwaves gehad. Ik zie in testen dat dit merk vrij gemiddeld is qua breedte. Ik heb er in het verleden veel last van gehad (knelpunt naast kleine teen, waar voet het breedste is). Op een gegeven moment ging het wel over, wellicht door een beetje uitrekken of door een iets andere positie van nieuwe cleats. Voor jou blijft de oplossing natuurlijk in speciale zooltjes zitten. Ik heb nu, R.I.P. Northwaves, wel voor heel brede schoenen gekozen. Mijn voorvoet zwemt nu in de ruimte. Mocht je er niet uitkomen: Mijn Diadora's zijn idioot breed.
@ ponsteen: Ik heb zelf brede voeten en heb nu Specialezed schoentjes maar die zijn aan vervanging toe. Ik zoek eigenlijk een nog iets bredere schoen en las dat jij brede diadora's hebt. Welke type als ik vragen mag?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
15 jan 2013 15:43
mrcoffee schreef:@ ponsteen: Ik heb zelf brede voeten en heb nu Specialezed schoentjes maar die zijn aan vervanging toe. Ik zoek eigenlijk een nog iets bredere schoen en las dat jij brede diadora's hebt. Welke type als ik vragen mag?
Diadora Aerospeed 2 heten ze.