Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Terugblik 2012, doelen 2013

sibon
Forum-lid

sibon 19 dec 2012 15:14

2012

Doel was:
- Na 2 jaar studeren een jaartje fanatiek fietsen (als jaar 1 van een 3-jarenplan)
- Een meerdaagse cyclo rijden
- serieus meedoen tot in de finale van een cyclo
- eindelijk eens door die grens van 10.000 km (was ook wel voorwaarde om doel 1 en doel 2 te halen)
- Klimgewicht bereiken

Uiteindelijk:
- Van 82 kilo naar 70 kilo
- 10.000 km lukt wel vanzelf als je maar fantiek genoeg traint...
- Achteraan gestart in 3B, 7.08 gereden, maar beetje achter de feiten aangereden
- In criq net moeten afhaken bij no 20-40 en trek ardenne blue het eerste peleton op de redoute laten gaan. Net niet dus.
- Uiteindelijk wel een 48ste plek in cyclo benelux klassement en daar wel tevreden over
- Maar het onverwachte hoogtepunt was de Viking Tour. Waar ik hoopte op een top 20 plek, bleek zo'n meerdaagse me wel te liggen. Gedurende de week van een 5de plek in de proloog, opgeklommen tot tweede plek in algemeen klassement. Wielrenner spelen was nog nooit zo leuk.

Dus erg blij met 2012. Een heel jaar met enorm veel plezier gefietst. En het gevoel dat ik mijn grenzen nog niet bereikt heb. Dus...

2013:
- Weer een heel jaar met plezier fietsen
- deelname aan ong 5 cyclo's (nog agendaatje maken)
- gericht(er) trainen
- Me verbeteren tov 2012. Top 50 grote cyclo, of top 25 Belgische cyclo.

bianchi_ber
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 19 dec 2012 16:35

Vorig jaar zei ik:

"Voor mij stond 2011 vooral in het teken van de lol van het fietsen ontdekken! Ik had al eerder een paar stukjes gefietst, maar sinds dit jaar ben ik echt "fanatiek" gaan fietsen. Nieuwe (2e hands) fiets gekocht en 1 a 2 keer per week erop uit! Heerlijk! Ook heb ik mijn eerste 2 toertochten gedaan en dat vond ik super! Iets hebben om naartoe te trainen is prettig en de sfeer tijdens zo'n evenement is ook superleuk!

Dus.. Na de "winterstop" in januari de ingeslagen weg voortzetten! Lekker wekelijks mn kilometers maken en me orienteren op een paar leuke tochten!"

Dat is meer dan gelukt. De winterstop goed gebruikt om op de Tacx mijn conditie op peil te houden. Bij elkaar circa 4500 km gefietst. Een paar mooie toertochten gedaan waaronder de RVV. Hoogtepuntjes waren de KlimClassic (de echte test voor mij, en viel niet tegen! In ieder geval overal "in het linkerrijtje" van de uitslagen wat voor een heet amateurtje als ik nie gek is ;) ) en tijdens de zomervakantie heb ik in Duitsland en Italië een paar mooie beklimmingen gedaan. Hoe dan ook, super naar mijn zin gehad op de fiets dit jaar!

Helaas staat de italiaanse schone inmiddels sinds september onder zeil ivm de aangegane uitdaging van een deeltijdstudie. Naast werk en gezin blijft er dan helaas vrij weinig tijd over voor het fietsen.. :( Doelstelling voor 2013 reikt dan ook helaas niet verder dan hópen dat ik tussendoor wel af en toe een ritje zal kunnen maken!
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

Helen
Forum-lid

Helen 20 dec 2012 23:53

2012:
Mijn eerse "echte" fietsjaar, het enige doel was om het fietsen leuk te gaan vinden, en dat is meer dan gelukt. Fietsvakantie in de Jura en Frans/Zwitserse alpen en regelmatig in beklimmingen de heren achter mij gelaten :-).Klimmen lijkt dus op dit niveau wel te lukken. Een paar toertochten gereden, waaronder Dam tot Dam fietsclassic 145 km gereden.

2013:
Doel is om naast lekker fietsen het duurvermogen te verbeteren , misschien bij een wielervereniging. Vakantie in de " echte" alpen en zien hoe ik daarkan klimmen. Tot slot de mogelijkheid gekregen om via het werk aan te sluiten bij een team voor de Tour for life, maar dat lijkt mij nog iets te ambitieus. Lijkt mij trouwens ook weer wel een supermooie ervaring, dus wie weet .......... nee, volgend jaar misschien denk ik.

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 27 dec 2012 16:31

2012: Eindelijk de stap gemaakt een fiets aan te schaffen en begonnen met km's maken. Pas een korte carrière zover van een 5tal maanden. Doel was vooral kijken of ik er plezier in had en natuurlijk langzaam aan kijken of we tempo en ook afstand steeds beetje konden opschroeven. Begon met 14 km rond 23 km p/u, en eindig rond de 50km tegen 28km p/u.

Doelstelling voor 2013:
Aangezien gebleken is dat ik het fietsen wel erg leuk vind wil ik toch gerichter gaan trainen, en ook afwisselender. Dus vooral in gaan lezen in technieken vh rijden icm hartslag etc etc. En de 100+ toch wel paar keer mee gaan kunnen pakken. Daarin mee genomen ook eindelijk verlost te kunnen geraken van die extra kilo's lichaamsgewicht die me dwarszitten. Zijn er niet heel veel gelukkig, maar ben ze toch liever kwijt dan rijk..
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Plaats reactie