Mavic nooit weer!!
Ik ben overgegaan naar een hand gespaakte set, die is misschien 100 gram zwaarder maar je hebt er dit soort gezeik niet meer mee. En als je nog eens problemen heb zijn vervangingsonderdelen veel goedkoper.
Ff een tip; ik had mijn set op marktplaats gezet en heb er toch nog 120 euro voor gevangen. Op zich heeft diegene er ook geen slechte koop aan, voor een euro of 250-300 heeft hij dan ook een wielset die nieuw 700 kost.
Hoe dan ook is het vanuit Mavic gesproken een enorme aanfluiting!! En ze zouden veel coulanter moeten zijn met schade, het is in mijn ogen uiteindelijk toch een ontwerp fout!
Ff een tip; ik had mijn set op marktplaats gezet en heb er toch nog 120 euro voor gevangen. Op zich heeft diegene er ook geen slechte koop aan, voor een euro of 250-300 heeft hij dan ook een wielset die nieuw 700 kost.
Hoe dan ook is het vanuit Mavic gesproken een enorme aanfluiting!! En ze zouden veel coulanter moeten zijn met schade, het is in mijn ogen uiteindelijk toch een ontwerp fout!
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Het probleem met Mavic is de wisselende kwaliteit. Sommige wielsets zijn uitstekend maar er zitten ook matige wielsets bij, waar je wel veel voor moet betalen. Dit is heel slecht voor imago en reputatie. Service van mavic moet ook sneller. Ook kwaliteit van naven mag wel beter. Zeker de naven van de high-end wielsets. Wat Mavic naar mijn mening wel heel goed doet is marketing en styling. Tot slot denk ik dat ook veel rijders de verkeerde wielset kiezen. Dit kan door foute informatie door Mavic komen, of verkeerd gebruik icm te zware berijder.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb 3 sets Mavic Ksyriums gehad, de laatste was volgens mij een ES met van die rode naven een 1 rode spaak, dat was een brok ellende, steeds weer spaakbreuk.
De andere 2 sets zijn ook vroegtijdig tot hun eind gekomen door doorscheuren tussen 2 spaaknippels in.
Ik weeg zelf 75 kg dus daar kan het niet aan liggen.
Andere kant ken ik ook fietsers die al vele jaren probleemloos rond rijden met hun Ksyriums, wisselende kwaliteit???, geluk???
De andere 2 sets zijn ook vroegtijdig tot hun eind gekomen door doorscheuren tussen 2 spaaknippels in.
Ik weeg zelf 75 kg dus daar kan het niet aan liggen.
Andere kant ken ik ook fietsers die al vele jaren probleemloos rond rijden met hun Ksyriums, wisselende kwaliteit???, geluk???
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb bij een setje Crossrides ook een gescheurde flens gehad. Spaak uit de flens getrokken en wiel aardig dubbel getrapt (gebeurde bij aanzetten in een bocht). Zelfde probleem ook gezien bij een fietsmaat met een van de ksyriumtypes.
Enige wielset van mavic hier in huis is een SLR Carbon en dat is voorlopig ook de laatste. Daar heb ik de snelspanners na 2 ritten direct vervangen voor Campa's: zelfs die dingen kunnen ze niet goed maken.
Enige wielset van mavic hier in huis is een SLR Carbon en dat is voorlopig ook de laatste. Daar heb ik de snelspanners na 2 ritten direct vervangen voor Campa's: zelfs die dingen kunnen ze niet goed maken.
Less is bore
Kan allemaal wel wezen maar ik moet ook nooooooiiiiiiit meer Mavicponsteen schreef:Het wordt wel lastig zo: Campa en Fulcrum hebben lagerproblemen, Shimanowielen zijn niet sterk genoeg, DT-swiss heeft lagerproblemen en te smalle remranden, Mavic's hebben loslopende en zingende spaken, Easton heeft invretende body's, alle handgespaakte varianten zijn doorgaans te duur en te zwaar...
.....en zijn veelal een stuk lichter, niet zwaarder dan systeemwielen!de zwarten schreef: Ik lees/ervaar het helemaal anders: Campa en Fulcrum top (Campa altijd al top voor systeemwielen, naven en velgen), Shimano laatste jaren zeer degelijk, DT swiss te smalle naven (flensen te dicht bij mekaar), mavic modaal en af en toe gewoon slecht (meeste wielen OK, maar voor de prijs krijg slechte body lagering en kan je beter bij de concurrentie zijn, lees Campa/Fulcrum), Easton last van kromme wielen/spaakbreuk, handgespaakt gewoon goed en nog altijd niet minder dan fabriekswielen voor die prijs.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@ponsteen: campa - fulcrum lagerproblemen????
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Idd, de laatste 2 jaar hebben de campa-fulcrum lager problemen in de zin dat er wat lichte speling op blijkt te zitten.daniel1975 schreef:@ponsteen: campa - fulcrum lagerproblemen????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ligt hier Zonda/Eurus/Shamal van 2-6 jaar oud: 100% probleemloos.
Eline heeft vorig jaar Shamal Black gekocht en die is perfect en opde nieuwe F4's voel ik ook niks.
Probleem wat mij wel bekend is is het gedoe met de 'knallen' uit de body bij het aanzetten. Een vd palletjes blijft dan hangen. Lijkt wel of er verkeerd vet is gebruikt oid, want na een keer openmaken en goed schoonmaken is het opgelost.
Eline heeft vorig jaar Shamal Black gekocht en die is perfect en opde nieuwe F4's voel ik ook niks.
Probleem wat mij wel bekend is is het gedoe met de 'knallen' uit de body bij het aanzetten. Een vd palletjes blijft dan hangen. Lijkt wel of er verkeerd vet is gebruikt oid, want na een keer openmaken en goed schoonmaken is het opgelost.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Als je je campa wielen niet vaak gebruikt gaan de lagers idd snel stuk. Je moet ze dan zeker goed onderhouden.
Ik wist het ook niet, maar bij mij en mijn maat het afgelopen jar al 3 keer gebeurd.
Ik wist het ook niet, maar bij mij en mijn maat het afgelopen jar al 3 keer gebeurd.
Ja, is zeker wel een zwak punt. Bij de goedkopere systeemwielen is de afdichting slecht waardoor de industrielagers vrij snel aangetast worden (ook de CX versie) bij fietsen in slecht weer. Inmiddels ben ik gelukkig al aardig bedreven in het vervangen van industrielagers van Scirocco CX wielen, dat heb ik al een paar keer mogen doen dit jaar.daniel1975 schreef:@ponsteen: campa - fulcrum lagerproblemen????
De lagering van de Eurus wielen zoals ze uit de fabriek komen valt ook tegen. Allereerst zit er weinig vet in en vaak wat speling op (dat kun je makkelijk af stellen), al 2x in het eerste jaar de kogeltjes moeten vervangen (sindsdien lopen ze zonder problemen).
Ik heb twee setjes Mavic Aksium wielen die ik veelal 's winters en bij slecht weer gebruik, sinds 2008, nooit een probleem gegeven, alleen een keer de body opnieuw gesmeerd. Lagering loopt nog perfect. Ze kunnen het dus wel, maar inderdaad wisselend (met oudere ksyrium series ook mindere ervaringen gehad).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wel gek van die Eurussen: toen ik de mijne kocht riepen velen dat ze zoveel slechter waren dan de oude eurussen met de dunne spake, maar inmiddels is het mijn oudste wielset (gok 2005 of 2006) en hebben ze heeeeeeeel veel probleemloze kms gelopen, ook in pekel en regen.
Zal de overige lagers hier dan ook nog eens checken, voel nu niks.
Zal de overige lagers hier dan ook nog eens checken, voel nu niks.
Less is bore