Op de 11 speed body die bij mijn Campagnolo Zonda (2013) wiel geleverd werd, kunnen ook 9 en 10 speed cassettes.spiritwetteren schreef:
Bij campa kan je alle 9-10-11 speed casettes opdezelfde body monteren. Ik heb echter geen idee over shimano.
11 speed compatible
Kan er een 10 speed cassette op een 11 speed shimano body voor een DT Swiss DT240S naaf gemonteerd worden?
Lijkt me technisch gezien geen probleem door het gebruik van een spacer op de body. Ben dit echter nog nergens tegengekomen...
Lijkt me technisch gezien geen probleem door het gebruik van een spacer op de body. Ben dit echter nog nergens tegengekomen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Je moet dan twee spacers monteren. De gewone dunnen shimano die bij de cassette zit en de spacer om van 11 naar 10 speed te reduceren.
Dat hangt van de cassette af, niet bij alle 10 speed cassettes zit een spacer.wasbeer2006 schreef:Je moet dan twee spacers monteren. De gewone dunnen shimano die bij de cassette zit en de spacer om van 11 naar 10 speed te reduceren.
-
- Forum-lid HC
Bij Shimano, sram niet. Maar bij een sram cassette zit dan ook geen Shimano spacer_pfw_ schreef:Dat hangt van de cassette af, niet bij alle 10 speed cassettes zit een spacer.wasbeer2006 schreef:Je moet dan twee spacers monteren. De gewone dunnen shimano die bij de cassette zit en de spacer om van 11 naar 10 speed te reduceren.
Ook niet bij alle Shimano 10-speed cassettes zit een spacer.wasbeer2006 schreef:Bij Shimano, sram niet. Maar bij een sram cassette zit dan ook geen Shimano spacer_pfw_ schreef:Dat hangt van de cassette af, niet bij alle 10 speed cassettes zit een spacer.wasbeer2006 schreef:Je moet dan twee spacers monteren. De gewone dunnen shimano die bij de cassette zit en de spacer om van 11 naar 10 speed te reduceren.
Je vraag is boven al beantwoord.
de vulring/spacer zit altijd achter de cassette.
de vulring/spacer zit altijd achter de cassette.
-
- Forum-lid HC
Dat hangt er vanaf, als jij een Shimano 1sp body heb dan past het wel.
Als jij een 10sp body heb past het niet. En als de wielen wat ouder zijn kan je hiervan uitgaan.
Als jij een 10sp body heb past het niet. En als de wielen wat ouder zijn kan je hiervan uitgaan.