Hij komt eraan: Garmin Edge 810
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hehehe, wordt na Polar nu Garmin de kop van jut?
Less is bore
Ik had Polar ook kunnen noemen in dat rijtje maar dat vond ik wat flauw. Er zijn gewoon veel bedrijven op deze aarde die er geen klote van bakken; helaas horen Polar, Garmin, RIM, Nokia maar ook een bedrijf als TomTom hierbij. Het kan ook anders, zie bijv. Sony, Samsung en Apple.
Ik denk dat ik in een paar minuutjes op een bierviltje had kunnen uittekenen hoe de nieuwe Garmin 900 eruit had moeten zien. Als je dat 10 klanten laat doen dan heb je gratis je een nieuw product ontwikkeld.
Naar mijn mening neemt Garmin de fietsmarkt simpelweg niet serieus.
Ik denk dat ik in een paar minuutjes op een bierviltje had kunnen uittekenen hoe de nieuwe Garmin 900 eruit had moeten zien. Als je dat 10 klanten laat doen dan heb je gratis je een nieuw product ontwikkeld.
Naar mijn mening neemt Garmin de fietsmarkt simpelweg niet serieus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
- Locatie: Den helder
De komst van de Edge 810 is voor mij geen reden om in een tech-psychose te geraken en op zoek te gaan naar geld om zo'n ding aan te schaffen. Ik zit niet te wachten op social media toepassing op "fiets computer". Voor het weer kijk in wel naar buiten of op internet, het weer is hier toch onvoorspelbaar. Ik ben spinnend tevreden met mijn Egde 800 en dat blijft ook nog wel even zo.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
- Locatie: Den helder
Het zou me niets verbazen als de processor met aanverwante ellende die de Edge 800 draaiende houd gewoon al fabriek af BT ondersteuning bied. De software die draait op mijn StreetPilot 2820 (uit 2007) ziet er zo goed als hetzelfde uit, v.w.b. de interface, als op mijn Edge 800 en die 2820 ondersteund al BT. Ik vermoed dat Garmin de afgelopen vrij eenvoudig in staat is gebleken al datgene wat in een StreetPilot 2820 past in het formaat van een Edge 800 te proppen.ericpeters schreef:810 is dus de 800 met Bleutooth, dat kon toch met de Garmin connect software voor de Iphone ook al standalone zonder hem te pairen?Select Garmin devices can pair with your smartphone and the Garmin Connect app for real-time activity sharing and wireless activity uploads.
In de begin dagen van de Egde 800 is er zelfs een moment geweest dat deze draadloze synchronisatie ondersteunde met een PC/MAC d.m.v. het ANT+ protocol. Waarom men dat er uitgehaald heeft bij Garmin is mij nog steeds een raadsel, het werkt geniaal met mijn Forerunner 910xt.
Beter was het geweest een firmware update uit te brengen en de chipset in de Edge 800 maximaal uit te knijpen waardoor hij nog gebruiksvriendelijker word.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Helaas pakken de concurenten 't eerder nog slechter aan dan beter. De Mio is een nog grotere koelkast dan een 800 en de lijst met problemen en beperkingen is helaas ook veel groter. Enige kant waar misschien wat concurentie vandaan kan komen in Bryton, maar dan mogen ze wel eens met een nieuw apparaat op de markt komen. Want de '50' was bedoeld als concurent van de 705.havana schreef:Naar mijn mening neemt Garmin de fietsmarkt simpelweg niet serieus.
Van de electronica boeren vrees ik dat we ook weinig hoefde te verwachten. Motorola heeft het MotoACTV project al snel weer in de ijskast gezet. Pioneer heeft 1.5 jaar geleden al het nodige aangekondigd, maar ze komen niet verder dan prototypes op beurzen showen.
De hightech elektronicamarkt is gewoon heel erg lastig, de concurrentie is moordend en de consument is over het algemeen niet bereid om de prijs te betalen waar je een goed product voor kunt leveren.havana schreef:Ik had Polar ook kunnen noemen in dat rijtje maar dat vond ik wat flauw. Er zijn gewoon veel bedrijven op deze aarde die er geen klote van bakken; helaas horen Polar, Garmin, RIM, Nokia maar ook een bedrijf als TomTom hierbij. Het kan ook anders, zie bijv. Sony, Samsung en Apple.
Ik denk dat ik in een paar minuutjes op een bierviltje had kunnen uittekenen hoe de nieuwe Garmin 900 eruit had moeten zien. Als je dat 10 klanten laat doen dan heb je gratis je een nieuw product ontwikkeld.
Naar mijn mening neemt Garmin de fietsmarkt simpelweg niet serieus.
Apple is hierop een van de weinige uitzonderingen. Die kunnen min of meer vragen wat ze willen, de klant koopt het toch wel. Daar staat tegenover dat je een goed doordacht en kwalitatief hoogwaardig product krijgt.
Met Sony gaat het ook al jaren niet echt goed en voor Samsung en LG is het makkelijk innoveren en concurreren met de Koreaanse staatssteun, bedoeld om eeuwige concurrent Japan af te troeven.
Maar je hebt wel gelijk dat het beter moet bij Garmin. Ze hebben zich min of meer geprofileerd als "de Apple onder de navigatiesystemen". En nu zijn ze blijkbaar toch bang geworden dat ze op prijs moeten concurreren i.p.v. vertrouwen hebben dat je het beste product op de markt hebt, waar consumenten (veel) extra voor willen betalen.
Campagnolo Ultra Dork
Maar wat zijn dan in hemelsnaam nog functies die je nu nog mist en voor jullie wél een reden zouden zijn om een Edge 800+ aan te schaffen? Buiten een kleinere form-factor, groter scherm, zou ik het niet weten namelijk.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die twee en daarnaast nog een hogere resolutie.aristos schreef:Buiten een kleinere form-factor, groter scherm,
Maar pas als mijn 800 het ooit begeeft, want op de software-nukken na ben ik gewoon tevreden met het ding.
Less is bore
Ik denk dat Garmin donders goed weet hoe en wanneer ze welke ontwikkelingen op de markt brengt. Het bedrijf heeft na al die jaren nog altijd bijna een monopolie, er is amper concurrentie en wat er bij komt (Mio, Bryton) wordt bijna unaniem inferieur bevonden aan producten die al jaren op de markt zijn. Het is niet nodig om alle mogelijke verbeteringen ineens te lanceren. Ik vermoed (o.a. op basis van de prijsontwikkeling) dat de verkoopcijfers van de 500 en 800 amper ingezakt zijn. Daarnaast denk ik dat Garmin de nieuwe modellen naast de oude in de markt gaat zetten met in de eerste periode een behoorlijk prijsverschil. Met weinig ontwikkelkosten wordt nu geprobeerd maximaal te profiteren van de sociale mediahype. Volgens mij neemt Garmin de fietsnavigatiemarkt wel degelijk heel serieus (ze sponsoren niet voor niks een profploeg) want ik denk dat de marges op die apparaten gigantisch zijn, zeker in vergelijking met andere elektronica.
Uitgaande van het onvermogen van Bryton om ook maar één fatsoenlijke programmeur aan te nemen die de software voor op de pc overzichtelijk kan krijgen en een tolk die voor de vertaling naar het Nederlands i.p.v. Google Translate, geloof ik niet dat de marges zo groot zijn. De ontwikkelingskosten van apparatuur en kaartmateriaal zijn gewoon vrij hoog.lvgh schreef:Ik denk dat Garmin donders goed weet hoe en wanneer ze welke ontwikkelingen op de markt brengt. Het bedrijf heeft na al die jaren nog altijd bijna een monopolie, er is amper concurrentie en wat er bij komt (Mio, Bryton) wordt bijna unaniem inferieur bevonden aan producten die al jaren op de markt zijn. Het is niet nodig om alle mogelijke verbeteringen ineens te lanceren. Ik vermoed (o.a. op basis van de prijsontwikkeling) dat de verkoopcijfers van de 500 en 800 amper ingezakt zijn. Daarnaast denk ik dat Garmin de nieuwe modellen naast de oude in de markt gaat zetten met in de eerste periode een behoorlijk prijsverschil. Met weinig ontwikkelkosten wordt nu geprobeerd maximaal te profiteren van de sociale mediahype. Volgens mij neemt Garmin de fietsnavigatiemarkt wel degelijk heel serieus (ze sponsoren niet voor niks een profploeg) want ik denk dat de marges op die apparaten gigantisch zijn, zeker in vergelijking met andere elektronica.
Het apparaat werkt overigens wel perfect.
Campagnolo Ultra Dork
De marges zijn echt enorm. Ik heb bij DCRainmaker gelezen dat de bruto winstmarge op de sportapparaten meer dan 20% zijn! Volgens mij is de analyse van lvgh goed. Stiekem heb ik de hoop dat de 510, 810 en de 910 uit gaan komen. Al ben ik bang dat alleen de eerste 2 eraan komen.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
ehm....hoe bekend ben jij met de commerciele wereld? Een bruto marge van 20% is echt totaal niks bijzonders hoor.aristos schreef:De marges zijn echt enorm. Ik heb bij DCRainmaker gelezen dat de bruto winstmarge op de sportapparaten meer dan 20% zijn! Volgens mij is de analyse van lvgh goed. Stiekem heb ik de hoop dat de 510, 810 en de 910 uit gaan komen. Al ben ik bang dat alleen de eerste 2 eraan komen.
Met zo'n bruto winstmarge kan ik niet werken.
Less is bore