Houdt het Bos in de Hel!
Wie is/was -p? Schreef hij/zij ook over Parijs-Roubaix? Ik ben overigens man en luister naar de voornaam Pieter. Heb voor Fiets ook al enkele keren over Parijs-Roubaix geschreven. Oa over reparatieactiviteiten door Les Amis de Paris-Roubaix.
-
- Forum-lid
Dat kan alleen maar over Gerard gaan. Die was hier in het verleden op het forum actief. Inmiddels niet meer maar je hebt vandaag wel een mailtje van hem ontvangen.
-
- Forum-lid
Werk jij voor de Volkskrant Phe? Ook daar is een "Houdt het Bos" actie begonnen las ik op een wielerblog. Een charmante actie overigens die mijn steun zeker krijgt. Sinds ik 'het Bos' gereden heb is deze strook voor mij bijna synoniem voor 'Parijs-Roubaix'.
Er zitten hier op het forum -zoals je al gemerkt hebt- een aantal echte Parijs-Roubaix liefhebbers. Kijk maar eens
hier en hier.
Succes met je aktie!
Er zitten hier op het forum -zoals je al gemerkt hebt- een aantal echte Parijs-Roubaix liefhebbers. Kijk maar eens
hier en hier.
Succes met je aktie!
Beste fans van Parijs-Roubaix,
Ik laat je even weten dat onlangs ruim 200 steunbetuigingen op de bus zijn gegaan naar ASO, de organisator van Parijs-Roubaix.
Zie voor de tekst van de verklaring die ik heb meegestuurd de facebookpagina: http://www.facebook.com/houdhetbosindehel
Op of rond 15 december wordt het definitieve besluit van de organisatie verwacht.
Pieter Evelein
Ik laat je even weten dat onlangs ruim 200 steunbetuigingen op de bus zijn gegaan naar ASO, de organisator van Parijs-Roubaix.
Zie voor de tekst van de verklaring die ik heb meegestuurd de facebookpagina: http://www.facebook.com/houdhetbosindehel
Op of rond 15 december wordt het definitieve besluit van de organisatie verwacht.
Pieter Evelein
Phe schreef:Wie is/was -p? [...] Ik ben overigens man en luister naar de voornaam Pieter.[...]
@P(he)ieter. Doorgaans wordt op internetfora naar de profielnaam verwezen middels "@"; niet iedereen klikt ook even door om naar de naam op het profiel te verwijzen, voorzover ingevuld. Bovendien zijn er hier meerdere Pietermannen (niet zijnde zwarte pieten) actief
Wat je actie betreft, heel mooi hoor Toch zou iedereen zich denk ik meer om het herstel van dat stukje weg erna moeten bekommeren. Is herstel daarvan erg duur? Misschien kunnen hiervoor wat (Parijs-Roubaix liefhebbende) 'kasseienleggers' op vrijwillige basis gecontracteerd worden?
zannata64 schreef:geen parijs-roubaix zonder het bos
Het Bos zit gewoon in parcours 2011!
Bron: Nieuwsblad.beHet Nieusblad schreef:Begin oktober gingen stemmen op dat het Bos van Wallers volgend jaar wel eens uit het parcours van Parijs-Roubaix kon gewipt worden. De lokale beleidsmensen waren niet zo gelukkig met deze denkpiste en schotelden organisator Amaury Sport Organisaton (AS0) een nieuw traject voor waarin de beruchte kasseistrook wel wordt behouden.
De nieuwe denkpiste met dé poort van L'Enfer du Nord erin voorziet ook een doortocht op de kasseien van Famars. Dat is een zone die erin lag toen Tom Boonen in 2005 zijn eerste kassei won in de Vélodrome de Roubaix. Dat betekent niet dat het peloton dan een secteur pavé meer moet doen, want sector 22, een zone van Capelle-sur-Ecaillon naar Le Buat over 1700 meter, zou dan sneuvelen. Dat is een bijzonder slechte weg die omhoog loopt en verdacht veel doet denken aan een Noord-Franse Oude Kwaremont. Indien het weer het toelaat, verkennen de verantwoordelijken van Amaury Sport Organisation de volgende dagen het plan B dat de sympathie van de plaatselijke bevolking heeft.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
Jean-François Pescheux schreef:Parkoersbouwer Jean-François Pescheux heeft aan alle onzekerheid een einde gemaakt, het Bos van Wallers keert in 2011 gewoon terug op de route van Parijs-Roubaix. De Fransman zegt in de krant La Voix du Nord dat er zelfs nooit sprake is geweest van het mijden van de befaamde strook, alhoewel de geruchten daarover toch hardnekkig waren.
Pescheux en zijn team inspecteerden het Bos van Wallers deze week nog eens uitgebreid en kwamen tot de conclusie dat het peloton er straks in april gewoon overheen kan rijden. Het Bos van Wallers heeft een monumentale status in de wielersport, maar, waarschuwt Pescheux: ,,Er is geen wet die zegt dat we er per se overheen moeten." Wie weet krijgen we in de toekomst dus weer eens een Hel van het Noorden zonder Bos, komend jaar in elk geval niet.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het staat nu ook op de Belgische teletekst!
Kunnen we allemaal weer rustig gaan slapen.
Kunnen we allemaal weer rustig gaan slapen.