Alles over vakanties op én met de fiets

Retrotoertochten 2013

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 21 jan 2013 12:26

Belangrijkste is om druk op je pedalen te houden. En een paar geschikte bandjes/tubes is inderdaad ook geen overbodige luxe.

Snelheid is voor een gemiddelde toerfietser wel prettig om even boven de 30 te zitten. Harder is in principe niet nodig, wel leuker. Dat dan weer wel...;-)

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 21 jan 2013 22:23

Nog nooit op de baan gereden, ga ik zeker nog 's beleven. :) Zondag as naar Dessel en de rest van de tochten en beurzen staan in, en en sommige op mijn Agenda :)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 22 jan 2013 00:08

Cervino schreef:
sunitram schreef: Helaas waren de tubes niet zo geschikt voor baan gebruik waardoor ik toch een keer onderuit ben gegaan.
Zo hou je Stalen Ros Erik aan het werk :mrgreen:
Wat is je snelheid minimaal om hoog op de Piste door de bocht te gaan ? 40 + ?
De stalen ros RIH had geen schade en ik heb er zelf een beetje pijnlijke heup aan overgehouden.
De snelheid hoeft inderdaad niet zo hoog te zijn,als je maar druk houd op de pedalen.Het is wel een vreemde ervaring als je voor het eerst een rondje rijd om te zien hoe stijl de baan is in de bochten.
Dit kan je jezelf niet voorstellen,dit moet echt zelf zien.Als je dan eenmaal je eerste rondje boven de blauwe lijn maakt dan weet je niet wat je meemaakt.Een hele vreemde ervaring om te merken dat dat mogelijk is en dat je links van je niets te zien is.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

HarrieHof
Forum-lid

HarrieHof 23 jan 2013 10:51

bottecchia schreef:Belangrijkste is om druk op je pedalen te houden. En een paar geschikte bandjes/tubes is inderdaad ook geen overbodige luxe.

Snelheid is voor een gemiddelde toerfietser wel prettig om even boven de 30 te zitten. Harder is in principe niet nodig, wel leuker. Dat dan weer wel...;-)
Combinatie van oude (20-30 jaar) oude banden, lage temperatuur (plm 3 graden) en wat steilere bochten was niet zo'n succes, ondanks azijn e.d.
Normaal gesproken moeten Vittoria Corsa CX tubes geen probleem zijn, ook niet als het profiel wat afgesleten is.
In de toekomst onder die condities de mooie oude tuubjes thuis laten en nieuwere monteren. Goeie les.
----------------------------------------
Voorheen HarrieH

Cervino
Forum-lid

Cervino 26 jan 2013 21:31

16 juni 2013 : http://www.inveloveritas.at" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

tiger100
Forum-lid

tiger100 26 jan 2013 22:06

Zie ook de Facebook pagina van Stalen Ros
stalenfox

johnelst
Forum-lid

johnelst 27 jan 2013 00:27

Inderdaad HarrieHof, dat hebben we zeker geleerd in Buttgen! Al was een veeg met jouw "azijnen lap" ook al een hele verbetering voor het oude rubber en katoen. Ondanks de kleine Nederlandse delegatie dit jaar, voorspel ik volgend jaar ook daar meer en meer animo (als het weer een beetje meewerkt). Onderling fietsjes lenen/uitwisselen is trowuens ook leuk. Het feit dat een baanfiets een beperkte hoeveelheid onderdelen heeft betekent niet dat de verschillen veel groter zijn dan je zou verwachten, ongeacht het bouwjaar.

Dit is al een mooie kalender met retro tochtjes in 2013. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen vermoeden? Het puzzelen op een leuke nieuwe route voor "Amerongen" is overigens ook al in volle gang. Ik zal ook hier op het forum tijdig de aanvullende info kenbaar maken, zoals starttijd, plaats, etc. Is er wellicht ook animo voor een retro veldtoertocht (cyclocross)? We gaan dit binnenkort in elk geval eens testen.

Als toevoeging op de agenda: Vanaf april kan er weer elke 1e zondag van de maand gestart worden bij de vrienden van Klassikerausfahrt in Düsseldorf. Zeker eens de moeite om daar met een leuke Nederlandse afvaardiging aan de start te staan. Van een gastvrije ontvangst en een leuke route ben je ook daar verzekerd!

johnelst
Forum-lid

johnelst 27 jan 2013 00:36

De site van onze Duitse retro vrienden: http://www.klassikerausfahrt.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

farelli
Forum-lid

farelli 27 jan 2013 16:53

Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 27 jan 2013 20:48

Vond het wel heel erg SM die arme mooie Flandria aan de ketting aan het plafond van het parochiecentrum
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 27 jan 2013 21:07

johnelst schreef:Inderdaad HarrieHof, dat hebben we zeker geleerd in Buttgen! Al was een veeg met jouw "azijnen lap" ook al een hele verbetering voor het oude rubber en katoen. Ondanks de kleine Nederlandse delegatie dit jaar, voorspel ik volgend jaar ook daar meer en meer animo (als het weer een beetje meewerkt). Onderling fietsjes lenen/uitwisselen is trowuens ook leuk. Het feit dat een baanfiets een beperkte hoeveelheid onderdelen heeft betekent niet dat de verschillen veel groter zijn dan je zou verwachten, ongeacht het bouwjaar.

Dit is al een mooie kalender met retro tochtjes in 2013. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen vermoeden? Het puzzelen op een leuke nieuwe route voor "Amerongen" is overigens ook al in volle gang. Ik zal ook hier op het forum tijdig de aanvullende info kenbaar maken, zoals starttijd, plaats, etc. Is er wellicht ook animo voor een retro veldtoertocht (cyclocross)? We gaan dit binnenkort in elk geval eens testen.

Als toevoeging op de agenda: Vanaf april kan er weer elke 1e zondag van de maand gestart worden bij de vrienden van Klassikerausfahrt in Düsseldorf. Zeker eens de moeite om daar met een leuke Nederlandse afvaardiging aan de start te staan. Van een gastvrije ontvangst en een leuke route ben je ook daar verzekerd!

Ik heb zeker interesse voor een retro veldtoertocht of cyclocross.Dan heb ik weer een andere fiets op te bouwen.Waarschijnlijk een ALAN.
Als er een keer bij onze Duitse vrienden gestart gaat worden ga ik graag mee.

Dit is het ALAN project wat ik dan ga aanpakken.Hij heeft enige tijd buiten gestaan op een vochtige plaats en is nu voorzien van lugs met mos.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sunitram op 27 jan 2013 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jan 2013 21:54

farelli schreef:Vandaag in Dessel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer hier:
http://fabiofarelli.blogspot.nl/2013/01 ... -trui.html
Mooie plaatjes.
Helaas kon ik vandaag niet. Vrouwlief moest werken dus ik zat thuis met de kindjes een paar PD-6207 pedaaltjes te restaureren.
Neerkant moet wel lukken, al moet ik daar nog het een en ander voor regelen. Dat is ook maar een half uurtje fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie