Retrotoertochten 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Belangrijkste is om druk op je pedalen te houden. En een paar geschikte bandjes/tubes is inderdaad ook geen overbodige luxe.
Snelheid is voor een gemiddelde toerfietser wel prettig om even boven de 30 te zitten. Harder is in principe niet nodig, wel leuker. Dat dan weer wel...
Snelheid is voor een gemiddelde toerfietser wel prettig om even boven de 30 te zitten. Harder is in principe niet nodig, wel leuker. Dat dan weer wel...
Nog nooit op de baan gereden, ga ik zeker nog 's beleven. Zondag as naar Dessel en de rest van de tochten en beurzen staan in, en en sommige op mijn Agenda
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
De stalen ros RIH had geen schade en ik heb er zelf een beetje pijnlijke heup aan overgehouden.Cervino schreef:Zo hou je Stalen Ros Erik aan het werksunitram schreef: Helaas waren de tubes niet zo geschikt voor baan gebruik waardoor ik toch een keer onderuit ben gegaan.
Wat is je snelheid minimaal om hoog op de Piste door de bocht te gaan ? 40 + ?
De snelheid hoeft inderdaad niet zo hoog te zijn,als je maar druk houd op de pedalen.Het is wel een vreemde ervaring als je voor het eerst een rondje rijd om te zien hoe stijl de baan is in de bochten.
Dit kan je jezelf niet voorstellen,dit moet echt zelf zien.Als je dan eenmaal je eerste rondje boven de blauwe lijn maakt dan weet je niet wat je meemaakt.Een hele vreemde ervaring om te merken dat dat mogelijk is en dat je links van je niets te zien is.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Combinatie van oude (20-30 jaar) oude banden, lage temperatuur (plm 3 graden) en wat steilere bochten was niet zo'n succes, ondanks azijn e.d.bottecchia schreef:Belangrijkste is om druk op je pedalen te houden. En een paar geschikte bandjes/tubes is inderdaad ook geen overbodige luxe.
Snelheid is voor een gemiddelde toerfietser wel prettig om even boven de 30 te zitten. Harder is in principe niet nodig, wel leuker. Dat dan weer wel...
Normaal gesproken moeten Vittoria Corsa CX tubes geen probleem zijn, ook niet als het profiel wat afgesleten is.
In de toekomst onder die condities de mooie oude tuubjes thuis laten en nieuwere monteren. Goeie les.
----------------------------------------
Voorheen HarrieH
Voorheen HarrieH
16 juni 2013 : http://www.inveloveritas.at" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad HarrieHof, dat hebben we zeker geleerd in Buttgen! Al was een veeg met jouw "azijnen lap" ook al een hele verbetering voor het oude rubber en katoen. Ondanks de kleine Nederlandse delegatie dit jaar, voorspel ik volgend jaar ook daar meer en meer animo (als het weer een beetje meewerkt). Onderling fietsjes lenen/uitwisselen is trowuens ook leuk. Het feit dat een baanfiets een beperkte hoeveelheid onderdelen heeft betekent niet dat de verschillen veel groter zijn dan je zou verwachten, ongeacht het bouwjaar.
Dit is al een mooie kalender met retro tochtjes in 2013. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen vermoeden? Het puzzelen op een leuke nieuwe route voor "Amerongen" is overigens ook al in volle gang. Ik zal ook hier op het forum tijdig de aanvullende info kenbaar maken, zoals starttijd, plaats, etc. Is er wellicht ook animo voor een retro veldtoertocht (cyclocross)? We gaan dit binnenkort in elk geval eens testen.
Als toevoeging op de agenda: Vanaf april kan er weer elke 1e zondag van de maand gestart worden bij de vrienden van Klassikerausfahrt in Düsseldorf. Zeker eens de moeite om daar met een leuke Nederlandse afvaardiging aan de start te staan. Van een gastvrije ontvangst en een leuke route ben je ook daar verzekerd!
Dit is al een mooie kalender met retro tochtjes in 2013. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen vermoeden? Het puzzelen op een leuke nieuwe route voor "Amerongen" is overigens ook al in volle gang. Ik zal ook hier op het forum tijdig de aanvullende info kenbaar maken, zoals starttijd, plaats, etc. Is er wellicht ook animo voor een retro veldtoertocht (cyclocross)? We gaan dit binnenkort in elk geval eens testen.
Als toevoeging op de agenda: Vanaf april kan er weer elke 1e zondag van de maand gestart worden bij de vrienden van Klassikerausfahrt in Düsseldorf. Zeker eens de moeite om daar met een leuke Nederlandse afvaardiging aan de start te staan. Van een gastvrije ontvangst en een leuke route ben je ook daar verzekerd!
De site van onze Duitse retro vrienden: http://www.klassikerausfahrt.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
johnelst schreef:Inderdaad HarrieHof, dat hebben we zeker geleerd in Buttgen! Al was een veeg met jouw "azijnen lap" ook al een hele verbetering voor het oude rubber en katoen. Ondanks de kleine Nederlandse delegatie dit jaar, voorspel ik volgend jaar ook daar meer en meer animo (als het weer een beetje meewerkt). Onderling fietsjes lenen/uitwisselen is trowuens ook leuk. Het feit dat een baanfiets een beperkte hoeveelheid onderdelen heeft betekent niet dat de verschillen veel groter zijn dan je zou verwachten, ongeacht het bouwjaar.
Dit is al een mooie kalender met retro tochtjes in 2013. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen vermoeden? Het puzzelen op een leuke nieuwe route voor "Amerongen" is overigens ook al in volle gang. Ik zal ook hier op het forum tijdig de aanvullende info kenbaar maken, zoals starttijd, plaats, etc. Is er wellicht ook animo voor een retro veldtoertocht (cyclocross)? We gaan dit binnenkort in elk geval eens testen.
Als toevoeging op de agenda: Vanaf april kan er weer elke 1e zondag van de maand gestart worden bij de vrienden van Klassikerausfahrt in Düsseldorf. Zeker eens de moeite om daar met een leuke Nederlandse afvaardiging aan de start te staan. Van een gastvrije ontvangst en een leuke route ben je ook daar verzekerd!
Ik heb zeker interesse voor een retro veldtoertocht of cyclocross.Dan heb ik weer een andere fiets op te bouwen.Waarschijnlijk een ALAN.
Als er een keer bij onze Duitse vrienden gestart gaat worden ga ik graag mee.
Dit is het ALAN project wat ik dan ga aanpakken.Hij heeft enige tijd buiten gestaan op een vochtige plaats en is nu voorzien van lugs met mos.
Laatst gewijzigd door sunitram op 27 jan 2013 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Mooie plaatjes.farelli schreef:Vandaag in Dessel:
Meer hier:
http://fabiofarelli.blogspot.nl/2013/01 ... -trui.html
Helaas kon ik vandaag niet. Vrouwlief moest werken dus ik zat thuis met de kindjes een paar PD-6207 pedaaltjes te restaureren.
Neerkant moet wel lukken, al moet ik daar nog het een en ander voor regelen. Dat is ook maar een half uurtje fietsen.
Campagnolo Ultra Dork