Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos anders dan Armstrong?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2013 11:52

Laurens van Dam eruit rijden is niet zo'n kunst. Laurens TEN Dam wordt lastiger maar met Vos vol in voorbereiding op de WK cross en Ten Dam in opbouw naar de opbouw van de opbouw van het seizoen ook nog goed te doen voor Vos.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 13 jan 2013 12:02

timo2.0 schreef:Laurens van Dam eruit rijden is niet zo'n kunst. Laurens TEN Dam wordt lastiger maar met Vos vol in voorbereiding op de WK cross en Ten Dam in opbouw naar de opbouw van de opbouw van het seizoen ook nog goed te doen voor Vos.
Timo, TS verbaasd zich en stelde vragen over de prestatie van Marinanne in het algemeen graag niet komma n..ken.
Lauren ten Dam was degene die werd bedoeld.
En ja het is knap van Marinanne.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2013 12:13

Jan C schreef:Uit diverse testen is gebleken dat Vos hetzelfde vermogen kan wegtrappen als de mannen. Er is ook al diverse voor gepleit om Vos bij de heren te laten meerijden, hetgeen echter volgens de spelregels niet mogelijk is! Het moge duidelijk zijn dat Vos inderdaad een bovenmatig talent heeft en een geweldige drive!
Vos trapt helemaal niet 't zelfde vermogen als ze heren, gewoon fabeltjes. Met haar fysiek is 't logisch dat je tot een relatief hoog vermogen per kg komt in een inspannigstest, maar als we 't over vermogens op de weg hebben dan ligt de situatie wel even anders. Vos zou in een E/B criterium al worden gelost, laat staan in een prof koers. Natuurlijk ook alles behalve een schande, de dames rijden niet voor niets hun koersen apart van de heren.

Over de strandrace kunnen we de boel ook omdraaien. Vos is er namelijk afgereden door een Sportklasse renner...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 13 jan 2013 13:59

timo2.0 schreef:Laurens van Dam eruit rijden is niet zo'n kunst. Laurens TEN Dam wordt lastiger maar met Vos vol in voorbereiding op de WK cross en Ten Dam in opbouw naar de opbouw van de opbouw van het seizoen ook nog goed te doen voor Vos.
Je hebt gelijk, moet natuurlijk ten Dam zijn :oops:
Allard

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 13 jan 2013 15:49

rob74 schreef:Marianne (...) wint overal. LA was goed in de tour en daarna zag je hem nergens.
Wat ik niet verdacht vind aan het optreden van Marianne is dat ze continue wint. Als iemand beter is, dan is die dat volgend week waarschijnlijk weer. Dat is niet zo verdacht.
Hierin zit 'm het grote verschil als je 't mij vraagt. Laat ik even een voorbeeld uit The Secret Race van Tyler Hamilton aanhalen. Vlak voor de Tour van 2004, tijdens de Dauphiné, rijdt Hamilton Armstrong aan gort in een tijdrit op de Mont Ventoux. Hamilton rijdt Armstrongs beste tijd uit de boeken en Lance komt op 1.22 min van Tyler uitgewoond over de finish. Hij (Lance) eindigt uiteindelijk als 4e in het algemeen klassement en de rest van de US Postals ergens in de middenmoot. Nog geen drie weken later start de Tour, waarin Lance iedereen op minuten rijdt en vier bergetappes wint. Uitermate snel herstel en progressie in drie weken?? Nee hoor, gewoon een kwestie van goede planning van de bloedtransfusies. Vlak voor de Dauphiné had Lance nog een zak bloed laten afnemen (wat z'n slechte conditie tijdens die Dauphiné verklaart), om die tijdens de Tour weer toe te dienen. Bij Marianne zie je dit soort vreemde schommelingen in prestaties niet. Die is het hele jaar door goed.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 13 jan 2013 22:42

amclassic-fan schreef:
Jan C schreef:Uit diverse testen is gebleken dat Vos hetzelfde vermogen kan wegtrappen als de mannen. Er is ook al diverse voor gepleit om Vos bij de heren te laten meerijden, hetgeen echter volgens de spelregels niet mogelijk is! Het moge duidelijk zijn dat Vos inderdaad een bovenmatig talent heeft en een geweldige drive!
Vos trapt helemaal niet 't zelfde vermogen als ze heren, gewoon fabeltjes. Met haar fysiek is 't logisch dat je tot een relatief hoog vermogen per kg komt in een inspannigstest, maar als we 't over vermogens op de weg hebben dan ligt de situatie wel even anders. Vos zou in een E/B criterium al worden gelost, laat staan in een prof koers. Natuurlijk ook alles behalve een schande, de dames rijden niet voor niets hun koersen apart van de heren.

Over de strandrace kunnen we de boel ook omdraaien. Vos is er namelijk afgereden door een Sportklasse renner...
Hoe weet jij dit soort dingen toch altijd zo goed?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 13 jan 2013 23:09

patmaessen schreef:
amclassic-fan schreef:
Jan C schreef:Over de strandrace kunnen we de boel ook omdraaien. Vos is er namelijk afgereden door een Sportklasse renner...
Hoe weet jij dit soort dingen toch altijd zo goed?
Nee niet nog een keer dezelfde discussie als met Marconi :mrgreen:
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 14 jan 2013 11:11

Beetje jammer dit topic ...

patmaessen schreef: Hoe weet jij dit soort dingen toch altijd zo goed?
@Patmaessen: Goede opmerking!!
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 jan 2013 13:18

tennisser schreef:
rob74 schreef:Marianne (...) wint overal. LA was goed in de tour en daarna zag je hem nergens.
Wat ik niet verdacht vind aan het optreden van Marianne is dat ze continue wint. Als iemand beter is, dan is die dat volgend week waarschijnlijk weer. Dat is niet zo verdacht.
Hierin zit 'm het grote verschil als je 't mij vraagt. Laat ik even een voorbeeld uit The Secret Race van Tyler Hamilton aanhalen. Vlak voor de Tour van 2004, tijdens de Dauphiné, rijdt Hamilton Armstrong aan gort in een tijdrit op de Mont Ventoux. Hamilton rijdt Armstrongs beste tijd uit de boeken en Lance komt op 1.22 min van Tyler uitgewoond over de finish. Hij (Lance) eindigt uiteindelijk als 4e in het algemeen klassement en de rest van de US Postals ergens in de middenmoot. Nog geen drie weken later start de Tour, waarin Lance iedereen op minuten rijdt en vier bergetappes wint. Uitermate snel herstel en progressie in drie weken?? Nee hoor, gewoon een kwestie van goede planning van de bloedtransfusies. Vlak voor de Dauphiné had Lance nog een zak bloed laten afnemen (wat z'n slechte conditie tijdens die Dauphiné verklaart), om die tijdens de Tour weer toe te dienen. Bij Marianne zie je dit soort vreemde schommelingen in prestaties niet. Die is het hele jaar door goed.
Staat dat van die bloedtransfusies ook in The Secret Race? Dat zou toch enigszins opmerkelijk zijn, aangezien Hamilton destijds bij Phonak reed.

Overigens vraag ik me nog altijd af (maar kan dat allicht beter in het Doping-topic doen) waarom diverse spijtoptanten doping bleven gebruiken (en soms ook tegen de lamp liepen) nadat ze naar een andere ploeg waren overgestapt. Dan rijst immers de vraag door wie ze aldaar gepusht werden om verboden middelen te gebruiken? Toch niet Armstrong, lijkt me. ;)

(Het was trouwens Iban Mayo die de betreffende Mont Ventoux-tijdrit in 2004 won, en dus ‘eigenlijk’ Armstrongs beste tijd uit de boeken reed.)

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 14 jan 2013 14:30

buzz schreef:
tennisser schreef:
rob74 schreef:Marianne (...) wint overal. LA was goed in de tour en daarna zag je hem nergens.
Wat ik niet verdacht vind aan het optreden van Marianne is dat ze continue wint. Als iemand beter is, dan is die dat volgend week waarschijnlijk weer. Dat is niet zo verdacht.
Hierin zit 'm het grote verschil als je 't mij vraagt. Laat ik even een voorbeeld uit The Secret Race van Tyler Hamilton aanhalen. Vlak voor de Tour van 2004, tijdens de Dauphiné, rijdt Hamilton Armstrong aan gort in een tijdrit op de Mont Ventoux. Hamilton rijdt Armstrongs beste tijd uit de boeken en Lance komt op 1.22 min van Tyler uitgewoond over de finish. Hij (Lance) eindigt uiteindelijk als 4e in het algemeen klassement en de rest van de US Postals ergens in de middenmoot. Nog geen drie weken later start de Tour, waarin Lance iedereen op minuten rijdt en vier bergetappes wint. Uitermate snel herstel en progressie in drie weken?? Nee hoor, gewoon een kwestie van goede planning van de bloedtransfusies. Vlak voor de Dauphiné had Lance nog een zak bloed laten afnemen (wat z'n slechte conditie tijdens die Dauphiné verklaart), om die tijdens de Tour weer toe te dienen. Bij Marianne zie je dit soort vreemde schommelingen in prestaties niet. Die is het hele jaar door goed.
Staat dat van die bloedtransfusies ook in The Secret Race? Dat zou toch enigszins opmerkelijk zijn, aangezien Hamilton destijds bij Phonak reed.
Landis heeft verklaard dat de US Postal Tourploeg enkele dagen voor de Dauphiné een bloedtransfusie had ondergaan.
Hamilton beschrijft dat je tijdens die Dauphiné van 2004 zo kon zien welke ploegen net een bloedtransfusie (afname) hadden ondergaan en welke ploegen dat weken eerder hadden gedaan en juist bloed kregen toegediend vlak voor de Dauphiné, zoals Phonak deed. Vijf Phonak-ploeggenoten van Hamilton eindigde in de top 13.
Overigens vraag ik me nog altijd af (maar kan dat allicht beter in het Doping-topic doen) waarom diverse spijtoptanten doping bleven gebruiken (en soms ook tegen de lamp liepen) nadat ze naar een andere ploeg waren overgestapt. Dan rijst immers de vraag door wie ze aldaar gepusht werden om verboden middelen te gebruiken? Toch niet Armstrong, lijkt me. ;)
Hamilton heeft nooit gezegd dat hij door Armstrong min of meer gedwongen werd verboden middelen te gebruiken. Hij benadrukt namelijk steeds zijn eigen verantwoordelijkheid hierin. Na zijn Postal-periode werd hem bij CSC door Riis aangeraden contact te zoeken met Fuentes (ook hier geen 'dwang'), met wie hij zijn dopegebruik voortzette. Sterker nog, ook na zijn schorsing heeft hij het dopegebruik weer opgepakt.
(Het was trouwens Iban Mayo die de betreffende Mont Ventoux-tijdrit in 2004 won, en dus ‘eigenlijk’ Armstrongs beste tijd uit de boeken reed.)
Je hebt gelijk. Het was Mayo, die als laatste startte in de klimtijdrit en dus ook na Hamilton binnenkwam, die uiteindelijk de snelste tijd neerzette. Hamilton werd tweede.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 jan 2013 15:14

tennisser schreef:
buzz schreef:Overigens vraag ik me nog altijd af (maar kan dat allicht beter in het Doping-topic doen) waarom diverse spijtoptanten doping bleven gebruiken (en soms ook tegen de lamp liepen) nadat ze naar een andere ploeg waren overgestapt. Dan rijst immers de vraag door wie ze aldaar gepusht werden om verboden middelen te gebruiken? Toch niet Armstrong, lijkt me. ;)
Hamilton heeft nooit gezegd dat hij door Armstrong min of meer gedwongen werd verboden middelen te gebruiken. Hij benadrukt namelijk steeds zijn eigen verantwoordelijkheid hierin. Na zijn Postal-periode werd hem bij CSC door Riis aangeraden contact te zoeken met Fuentes (ook hier geen 'dwang'), met wie hij zijn dopegebruik voortzette. Sterker nog, ook na zijn schorsing heeft hij het dopegebruik weer opgepakt.
Maar zijn er dan helemaal geen spijtoptanten die gepusht werden door Armstrong, en bij een volgende wielerploeg geheel uit vrije wil doping bleven gebruiken? Dat zou immers nogal dubieus zijn.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 jan 2013 15:26

patmaessen schreef:
amclassic-fan schreef:
Jan C schreef:Uit diverse testen is gebleken dat Vos hetzelfde vermogen kan wegtrappen als de mannen. Er is ook al diverse voor gepleit om Vos bij de heren te laten meerijden, hetgeen echter volgens de spelregels niet mogelijk is! Het moge duidelijk zijn dat Vos inderdaad een bovenmatig talent heeft en een geweldige drive!
Vos trapt helemaal niet 't zelfde vermogen als ze heren, gewoon fabeltjes. Met haar fysiek is 't logisch dat je tot een relatief hoog vermogen per kg komt in een inspannigstest, maar als we 't over vermogens op de weg hebben dan ligt de situatie wel even anders. Vos zou in een E/B criterium al worden gelost, laat staan in een prof koers. Natuurlijk ook alles behalve een schande, de dames rijden niet voor niets hun koersen apart van de heren.

Over de strandrace kunnen we de boel ook omdraaien. Vos is er namelijk afgereden door een Sportklasse renner...
Hoe weet jij dit soort dingen toch altijd zo goed?
Omdat hij de feiten kent?!

Het vermogen per gewicht van Marianne Vos kan wegtrappen in een testopstelling is vergelijkbaar met wat sommige profs wegtrappen. Op het vlakke komt ze (doordat ze absoluut minder wegtrapt) logischerwijze nogal wat te kort (of ze daadwerkelijk zal lossen in een E/B criterium weet ik niet, maar het zou goed kunnen).

De winnaar van EPE (al voor de tweede maal op rij) is een getalenteerde elite-renner (met aanleg voor de discipline). Maar komt echt te kort tegen de profs op de weg. Ten Dam is er dus ook door een aantal Elite-renners afgereden.

Plaats reactie