Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Ultimate CF 9.0 PRO of Canyon Ultimate CF SLX 7.0

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 24 jan 2013 18:57

Iedereen wederom bedankt voor de reacties, en ik denk dat mijn keuze al geheel vast staat eigenlijk 8-)
brekson schreef:Als je twijfelt, en dit heb ik al enkele malen gezegd op het forum, rijd dan in 2a3 uurtjes naar Koblenz.
Voor mij is dit toch anders gezien ik in Barcelona woon :D :roll:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39647
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2013 19:06

Zo zie je maar, elk voordeel heeft z'n nadeel ;)
Less is bore

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 24 jan 2013 21:04

Let wel op dat de geometrie van de CF en de AL behoorlijk verschilt. De CF is vrij apart qua maatvoering. Een 58cm en een 60cm van de CF zijn qua reach bijvoorbeeld identiek. In principe is de AL een wat diepere zit en is de CF wat hoger qua zit.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 feb 2013 20:35

Ik ben weer een beetje aan het dagdromen geweest en heb ik even zitten kijken op de Canyon site. Voor €400 extra op de prijs van een Ultimate CF PRO heb ik een (mooiere) Canyon Ultimate CF SLX 7.0 met Ultegra grey

Eerder had ik al zitten te kijken om voor bij de de Ultimate CF PRO een setje Kuiper 50mm carbon wielen aan te schaffen á €800, maar aangezien de Mavic Ksyrium wielen die er bij zitten eigenlijk voor mij toch meer dan goed genoeg zijn kan ik dat geld beter ergens anders aan besteden: wat zou in jullie ogen een betere/verstandige keuze zijn?

Canyon Ultimate CF 9.0 PRO met Campagnolo Chorus of een Canyon Ultimate CF SLX 7.0 met Ultegra? (ik vind het uiterlijk van Campagnolo Chorus veel mooier dan dat van Shimano Ultegra trouwens, maar ik heb het idee dat het frame van de SLX superieur is aan de CF, en dat ik daar uiteindelijk meer plezier aan ga beleven. Het schakelen, en de uiteindelijke groep is voor mij niet zo'n probleem omdat eigenlijk ongeacht de keuze van de groep "beter" is dan dat ik tot op heden gewend ben :lol:

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 05 feb 2013 22:21

Heb je de geometrie al vergeleken?
De CF SLX heeft weer dezelfde geometrie als de AL.
Afbeelding

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 05 feb 2013 23:20

Geometrie is inderdaad doorslaggevend in deze. Ondanks dat ik groot Campagnolo fan ben moet ik bekennen dat ik toch naar de SLX neig. Top frame. CF is ook niet slecht maar toch al 5 jaar oud.
Je kan altijd nog de Ultegra groep ombouwen naar Campagnolo mocht je dat echt willen? Of losse SLX frameset en daar Campagnolo Chorus op gooien. Kom je wel wat duurder uit maar voor E3300,- moet het wel kunnen.

Plaats reactie