Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadeltas welke

roadslave1954
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 sep 2012 08:24

roadslave1954 24 jan 2013 20:24

Op de club waar ik lid van ben rijden sommige met een picknick tas onder hun zadel. Geen gezicht, ze vergeten m.i. dat ze op een racefiets rijden. Op mijn MTB (meestal gebruikt voor woon/werk verkeer) heb ik een 1 liter bidon in gebruik omdat het sneller werkt om spullen er uit te halen dan een zadeltasje.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 24 jan 2013 20:59

Waarom een zadeltasje of bidon? Je fiets wordt er alleen maar zwaarder van, stop het gewoon in je rugzakjes

;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 25 jan 2013 11:12

En dan neemt het totaal gewicht niet toe?? Volgens mij verleg je het zwaartepunt alleen maar naar boven, maar misschien heb ik het mis!

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 25 jan 2013 13:36

volgens mij ontgaat het knipoogje je....
Michiel

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 25 jan 2013 19:19

oeps!

:oops:

wm
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 26 apr 2013 12:55

twofourtwo schreef:
amclassic-fan schreef:Ik zou zelf niet weten waarom een zadeltasje waterdicht moet zijn. Ik heb altijd een klein Continental tasje bij me met 1 binnenband er in. Die binnenband stop ik wel in een boterhamzakje, dan blijft die ook gewoon droog. Het tasje zelf droogt vanzelf wel weer op.

+1 ik gebruik deze ook

voorbeeld van continental: http://www.bike-components.de/products/ ... =11&xtmcl=" onclick="window.open(this.href);return false; , deze bestaat ook van schwalbe.

Hoe klein (of eigenlijk hoe groot) is dit tasje? Is er eventueel ruimte voor twee binnenbanden en/of CO2 patronen e.d.?

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 26 apr 2013 13:28

wm schreef:
twofourtwo schreef:
amclassic-fan schreef:Ik zou zelf niet weten waarom een zadeltasje waterdicht moet zijn. Ik heb altijd een klein Continental tasje bij me met 1 binnenband er in. Die binnenband stop ik wel in een boterhamzakje, dan blijft die ook gewoon droog. Het tasje zelf droogt vanzelf wel weer op.

+1 ik gebruik deze ook

voorbeeld van continental: http://www.bike-components.de/products/ ... =11&xtmcl=" onclick="window.open(this.href);return false; , deze bestaat ook van schwalbe.

Hoe klein (of eigenlijk hoe groot) is dit tasje? Is er eventueel ruimte voor twee binnenbanden en/of CO2 patronen e.d.?
Nee, dat gaat niet passen. 1 binnenband en 2 wippers en dan zit het vrij vol.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 apr 2013 14:33

Is 2 binnenbanden niet 1 te veel?

Ik had vroeger ook zo'n Mary Poppins tas onder mijn zadel hangen, als we dan een tour toch deden reed ik met 3 reservebanden en weet ik veel wat allemaal rond omdat iedereen zijn troep bij mij dumpte :)

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 26 apr 2013 14:37

wm schreef:Hoe klein (of eigenlijk hoe groot) is dit tasje? Is er eventueel ruimte voor twee binnenbanden en/of CO2 patronen e.d.?
Ik gebruik hem zelf ook en heb er een binnenbandje inzitten, 3 bandenlichters en het koppelstuk voor mijn CO2 patroon. Het patroontje zelf stop ik dan gewoon in mijn achterzak als ik vertrek.
En mocht je de pech hebben dat je die ene keer bent vertrokken zonder patroon en je net dan lek rijdt, dan is er altijd wel een huis of fietser in de buurt die je even een pompje kan lenen. :P
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

wm
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 26 apr 2013 15:01

sjoerdth schreef:Is 2 binnenbanden niet 1 te veel?

Ik had vroeger ook zo'n Mary Poppins tas onder mijn zadel hangen, als we dan een tour toch deden reed ik met 3 reservebanden en weet ik veel wat allemaal rond omdat iedereen zijn troep bij mij dumpte :)
Normaal gesproken wel en gaat alles bij mij in de achterzakken. Ik overweeg een dergelijk tasje mee te nemen tijdens de Marmotte, gezien dan de achterzakken vol zitten met (voornamelijk) eten. Reden om eventueel twee binnenbanden mee te nemen, is het door een fietsmaat 2x lek rijden tijdens de Marmotte :o

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 26 apr 2013 15:09

wm schreef:Normaal gesproken wel en gaat alles bij mij in de achterzakken. Ik overweeg een dergelijk tasje mee te nemen tijdens de Marmotte, gezien dan de achterzakken vol zitten met (voornamelijk) eten. Reden om eventueel twee binnenbanden mee te nemen, is het door een fietsmaat 2x lek rijden tijdens de Marmotte :o
Maar met die redenering sta je toch ook nog langs de weg als je 3x lek rijdt... En ik ken iemand die het heeft meegemaakt!
Als je dan toch de enorme pech hebt om twee keer lek te rijden, is er toch nog wel een fietsmaat in de buurt die die dag niet lek rijdt en een bandje kan missen? ;-)
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

wm
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 26 apr 2013 16:28

De keuze over het wel of niet meenemen van een tweede binnenbandje is dan ook nog niet gemaakt :) !

Plaats reactie