Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
gene
- Forum-lid
gene
24 jan 2013 17:11
haaldoor schreef:gene schreef:De Rose steekt er ver boven uit.
Ik kies een fiets met het verstand. Ik heb ondertussen 2 Rose racefietsen (X-Lite en Pro) en een Red Bull mtb.
Met verstand kiezen doet het niet altijd goed. Als je daarmee je levenspartner uit kiest...
Zou ook laten meewegen welke fiets je mooi vind. Even door sparen of later nog een upgrade doen is geen verkeerde keuze.
Nee, mijn levenspartner heb ik niet op deze manier gekozen.
Maar nu we het toch over vrouwen hebben: mijn vrouw kiest een fiets op basis van de kleur, het interesseert haar niet of er Sora of Dura Ace op staat .....
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
24 jan 2013 17:32
Dingen op kleur kiezen komt bekend voor. Zelfde hoe mijn moeder een auto koopt
Samengevat is fietsen kopen dus net als vrouwen kiezen. Belangrijkste is de geometrie. Als het niet lekker rijdt dan heb je er niks aan hoe goedkoop het is of mooi het er ook uit ziet. Vervolgens wil je dat het er leuk uitziet en je er een goed gevoel bij hebt. Je moet er toch ook naar kijken voor best wel een wat lange tijd... En als laatste zorg je voor een goede afmontage. Wel in gedachte nemend dat je deze ooit nog kan opwaarderen.
-
loos
- Forum-lid
loos
24 jan 2013 17:44
haaldoor schreef:De Cervelo R3 moet je idd kijken naar de Geometrie of die goed voor je is. Je kan anders ook de Cervelo RS overwegen die een wat andere geometrie heeft. Bekende van mij koerst hierop en is daar prima over te spreken. Daarnaast is de RS wat goedkoper.
De RS is uitlopend; m.i. een onderschatte fiets. Nu bij de sluwe Vos voor 826 euro.
Dan kun je opbouwen binnen budget met de door jou gewenste wielen en groep.
N.B.:
de geometrie van de nieuwe R3 (v/a 2011) is trouwens vrijwel hetzelfde als de RS.
Wel is de wielbasis van de RS iets langer, waardoor de fiets wat rustiger stuurt.
-
mve007
- Forum-lid
mve007
06 feb 2013 22:11
Besluit is genomen! Ik ga voor de Cervelo R3 2013 105 mt 56 met fulcrum Quattro cx wielen.
Als ik m heb afgehaald laat ik wat fotootjes zien.
Bedankt voor jullie input.
Heeft zeker geholpen!
Groet,
Mark.
MVE