Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
04 feb 2013 14:36
chrissiewizzie schreef:daniel1975 schreef:....net nog eens goed gelezen. Ben heel nieuwsgierig naar de mening van de redactie wat die man toevoegt aan het blad? (Serieuze vraag)
Ik heb die vraag inderdaad ook. Winnen en Louise begrijp ik, die zijn vaak ook leuk om te lezen en Fabio was ook goed. Wat vinden jullie zo goed aan de colums van Maurits dat jullie deze plaatsen?
Hier nog een: die columns van Maurits Westerbeek zijn echt bedroevend slecht. Natuurlijk kun je erover twisten of het een kwestie van smaak is. Ik geef hem iedere keer weer een kans. Toch maar weer lezen.
Iedere keer heb ik weer spijt. De columns zijn niet leuk, niet boeiend en hebben een nare ondertoon. Nu hoef ik echt niet altijd maar te lezen wat mijzelf bezighoud en hoe ikzelf denk, een andere invalshoek kan soms best verfrissend zijn maar de columns van Maurits zijn, wat mij betreft tenenkrommend. Ik lees het echt niet meer. Aan het blad Fiets of ze met hem door willen of een andere columnist aan het woord laten.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
04 feb 2013 14:44
Ik lees de fiets colums zelden. Af en toe waag ik me eraan maar meestal haak ik al halverwege af.
Louise is nog wel eens aardig maar komt ook vaak over als gefrustreerde vrouw die zich geen raad weet in een mannenwereld.
Maurtis lijkt alleen nog maar door sex geobsedeerd.
Winnen heeft ergens 3 jaar geleden zijn inspiratie verloren en schrijft op de automatische piloot inhoudsloze en opinieloze stukjes.
Ik vond het stukje over de Sahara wel weer aardig. Ook omdat ik de reis zelf ooit gedaan heb.
-
soloist
- Forum-lid
soloist
04 feb 2013 15:26
ever schreef:
De definitie van een column volgens Van Dale:
Regelmatig verschijnende, ondertekende rubriek in een dag- of weekblad, met een persoonlijk karakter
Persoonlijk karakter is niks mis mee, een column hoort m.i. de persoonlijke visie van de schrijver over een bepaald onderwerp te zijn, maar tegenwoordig gaan zoveel columns over dingen waar de schrijver zelf mee bezig is.
Bijvoorbeeld: ipv dat Flavio een reeks columns schrijft over wat hij vindt van bijv. de comeback van wielrenner X, schrijft hij over zijn eigen comeback. Op zich niet heel veel mis mee, maar persoonlijk hou ik er niet van.
Ik denk dat columns in het algemeen sterker zijn als ze over iets gaan wat mensen in het algemeen interesseert. Dus ipv het persoonlijke verhaal van een relatief onbekende columnist over zichzelf liever een persoonlijke visie van de columnist op het verhaal van een bekender fenomeen.
-
simen
- Forum-lid
simen
04 feb 2013 21:36
Tijd voor gastcolumns.
Of een eenmalige gastredacteurschap zoals Wielerrevue dat deed met Marianne Vos.
Waarom?
Omdat een gastredacteur of redactrice de ploeg in een nieuw perspectief kan plaatsen.
Dat levert soms frisse vernieuwende doorkijkjes op.
Zij is ook tegen
-
flores
- Forum-lid
flores
05 feb 2013 22:36
chrissiewizzie schreef: Als ik dan 1 minpunt mag noemen: helaas wederom een column van die kwal van een Maurits. Wat een slechte keuze van Fiets! Z'n verzinseltjes zijn niet leuk, niet interessant en volledig smakeloos.
@chrissiewizzie; wat je schrijft is nog een understatement van wat ik er eigenlijk van vind.
Met een bloot bovenlijf willen fietsen (laat staan op een racefiets) verzin je als een normaal mens niet, laat staan doen.Is verre van grappig, heel ver gezocht, kinderlijk en zelfs niet Story/Weekend waardig. Ik vind het dan ook weinig te maken hebben met "ieders" zijn smaak. En dat het Maurits telkens weer voor elkaar krijgt tot daar aan toe. Des te ongelooflijker is het, dat de redactie van Fiets zich met zo'n ondermaatse columnschrijver inlaat en inkt aan zijn brol verspild . Zeker gezien ook de (zeer) vele negatieve reacties die er steevast van komen. Uch.
Laatst gewijzigd door
flores op 05 feb 2013 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
Rodrick
- Forum-lid
Rodrick
06 feb 2013 05:45
We lezen vooralsnog even mee. Geen zorgen, dus.
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
06 feb 2013 09:26
rodrick schreef:We lezen vooralsnog even mee. Geen zorgen, dus.
Is er al eens " gepolld" of de gemiddelde lezer zijn columns wel te waarderen weet?
het idee van elke maand een gastcolumnist vind ik wel een goeie, denk dat er in de wielersport zeer veel verschillende verhalen te vinden zijn.
#frissewinderdoorheen
-
Hanz Bé
- Forum-lid HC
Hanz Bé
06 feb 2013 09:44
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de columns van deze Maurits ook niet leuk vind, maar ze leiden (geloof ik) wel tot discussie en controverse, en volgens mij is dat één van doelstellingen van een column in een tijdschrift. Ik zie dan ook geen reden hem er direct uit te gooien.
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
06 feb 2013 09:58
Overigens is Maurits al grotendeels vervangen door andere columnisten. Hij staat nog maar zelden in het blad. Misschien heeft niet iedereen dat door?
Wat altijd opvalt bij zijn columns is dat niet duidelijk wordt hoe serieus hij zichzelf neemt. Hij overdrijft, prikkelt en gaat net over de grens qua ijdelheid, zonder de lezer voor te houden dat het -maar- een column is. En juist dat onthoud je van zijn stukjes: Meent hij het nou of maakt hij een grapje?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
06 feb 2013 13:10
chrissiewizzie schreef:De column is vooral prikkelend omdat zoveel mensen het kwalitatief slecht vinden....
En dat is IMHO niet de juiste manier van prikkelen.
Ik heb persoonlijk eigenlijk niks met de colums van Louise, maar dat is denk ik meer smaak gerelateerd. Je kunt ook niet alle cabaretiers leuk/goed vinden.
De columns van Maurits daarintegen irriteren en geven (te vaak) een enorm negatieve seksistisch sfeer.
Less is bore
-
flores
- Forum-lid
flores
06 feb 2013 13:16
Na mijn negatieve post op de column toch ook wel even een complimentje voor Fiets februari. Dikker en het wordt steeds informatiever mbt mijn persoonlijke voorkeuren.
Normaal is Fiets het laatste wielermagazine (na Grinta, Cyclo, Tour, Roadbike etc) wat ik in de maand aanschaf maar als het zo door gaat zal dat veranderen.
Wel vind ik dat er toch nogal wat fouten/ onjuistheden wbt bijschriften, omschrijvingen in staan. Net zoals in de Fiets koopgids trouwens. Ook vind ik dat de objectiviteit bij mij vaak in twijfel wordt getrokken met een overwicht aan positieve berichtgeving omtrent Shimano versus Campagnolo. Daarbij kijk ik echt niet door een "roze Campabril" (heb het allebei) maar bv een tekst als" Natuurlijk Campagnolo heeft de 11-speed groepen al een tijdje in het assortiment. Maar met alle respect voor het Italiaans merk, een grote doorbraak van de elf tandjes achterkant kan het niet bewerkstelligen. Daar is Shimano voor nodig." kan ik niet veel. Het blad Cyclosprint maakt het deze maand echter veel bonter door extra bijlage's van Shimano bij te voegen en in de teksten bij de testen alles wat Shimano is ophemelen en igv Campagnolo producten afbranden. Ik verdenk de tester/schrijver hiervan wel dat hij met een "roze Shimanobril" door het leven gaat.
-
flores
- Forum-lid
flores
06 feb 2013 13:39
chrissiewizzie schreef:. Kijk voor de grap in de koopgids maar eens naar het staatje met spullen van de profs. Nog maar 3 teams rijden met Campa.
Da's ook een van de foutjes... Vacansoleil gebruikt ook Campa ipv Shimano. Als het bij de deadline nog niet bekend is dan bv nb invullen.
+ Astana ook Campagnolo ipv Sram
+ Ag2R ook Campagnolo ipv Sram
Moviestar, Lotto, Lampre had je al dacht ik... Lampre > naar Shimano zie ik net
Laatst gewijzigd door
flores op 06 feb 2013 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.